Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 4516 ggr
Mercymix
0

Hundnamn på J...!

Vi ska om ca fyra veckor hämta våran nya stjärna, en Breton hane. Vi har nu fått mejl från uppfödaren om att vi ska komma på ett namn åt honom och namnet måste börja på J. Namnet måste vara klart på Söndag för då är det dags att skicka in för stamtavlorna.

Vi har letat nu i några dagar men inte hittat någon som vi nöjer oss riktigt med. Det bästa hittils är Jafar. Vi gillar ovanligare namn som liknar och låter lite som fornnordiskt.. vet ni någon fint, ovanligt namn på J kan ni väl skicka det till mig :D

Ett + skulle vara om namnet kunde låta som hunden är en liten snabb hund då den är det. Det skulle ju inte direkt passa om det lät som en stor njuffe. Denna hund är ju en liten smidig, snabb och kvick hund som ska stöta upp fåglarna.

//Josefine

Jossefinast
0

Min lille sötnos heter yoshi, och det går ju att stava med J ;)

Jovich
0

Jalle? Jack? Kommer inte på fler:)

tsset
0

Liten, kvick, snabb som ska stöta upp fåglarna… jakt, jaga, jagge….

Jäger! En liten sån snabbt några gånger och det blir mycket stötande illa kvickt…hehe! Flört

NaimaG
0

Jerry, Juan, Julius, Jörn, Jordan

Karizma
0

Tycker att Jafar var bra med lite coolt. Men Joffe,Jazir, Jalla,Jorma,Jakko kom jag på nu .

Mysnosar
0

Juppi?

[jakke94]
0

Jippi ?

Janice
0

Japp kanske?

Ixectrona
0

Men stamtavlenamnet och tilltalsnamnet behöver ju inte vara samma sak - så ni borde väl få kalla honom något som börjar på vilken bokstav som helst?

Tangotime
0

#9 Precis vad jag tänkte på. Ska det bara vara till stamtavlan så finns det jumassor att välja på. Ett som jag gillar är "Just in time" ex. Så kan man kalla hunden vad man vill sen :-)

dragonstar
0

Jalle, joppe, jolly, joppling, jannis, Johan, Jordan, Jonny..

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Mercymix
0

Vi vill ha samma namn som i stamtavlan. Sen är det en jakthund så varken vi eller uppfödaren vill ha något engelsk…

Kalashnivik
0

Jaro, Jesper & Jamal är fina namn :)

Mercymix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla fina namn, gillar väldigt många av dom men nu har vi hittat ett passande namn till våran nya stjärna som kommer hem om fyra veckor. Vi är 95% säkra att det blir Joker :D