Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 9091 ggr
marinelady
0

Vaginit på äldre hund

Har varit hos vetten med min kerry idag, kom hem och hon hade flytningar, gula rikliga flytningar.. hon har pinkat lite mer än vanligt dessutom den senast tiden så jag hade direkt kontakt med veterinären och fick komma in för en check med urinprov. Det visade sig den här gången "bara" vara en vaginit tack och lov och hittade inga tecken på förstorad livmoder, så nu ska det behandlas och går det inte över eller förvärras så får det göras en större utredning. Men hur vanligt är det med vaginit på en vuxen hund egentligen?

[Hilo]
0

Det pratas ju så mycket om just Vaginit på tikvalpar…
Så jag tror inte att det är så vanligt på äldre hundar.

marinelady
0

Jag hittade ett annat fall där hunden var äldre och fått rekomendationen att behandla med Lactal, men bara ett.. alla kanske inte åker in med sina hundar med flytningar om dom inte har feber..

[Hilo]
0

#2 Nej, kanske inte.. Hur mycket äldre är din hund..?

Ogirl
0

Vad fick din för behandling? Min 2 åringa fick vaginit för en tag sen. Jag fick behandla med lactal i 7 dagar. Det gick över. 

Hoppas det går över snabbt på din hund!

Karizma
0

Dum fråga men orkar inte googla :P vad är det för något? Är det detta som man kallar lite för svampinfektion?

marinelady
0

Hon ska behandlas med lactal så får vi se om det har verkan, hon är 6 år nu..

marinelady
0

#5 Nej tydligen ska vaginit uppkomma via störningar i hormonbalansen som stör bakteriefloran i vaginan för hunden…på människor kanske det kan kallas svampinfektion men inte på hund..