Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 562 ggr
Alex
0

Tidig morgon..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi håller på att göra om i köket, och de två närmaste veckorna kommer det gubbar hit och ska installera vårat nya kök, och för att de ska slippa hjälp av hunden så får han bo hos sin uppfödare i Uppsala i två veckor.

Det är en resa på fyra timmar, och eftersom vi ska hem igen samma dag så ska vi åka tidigt.. Redan klockan 6. Jag kommer vara halvdöd, men den som troligtvis kommer tycka det är allra jobbigast att behöva gå upp är faktiskt Mexx.. Morgontröttare hund får man leta efter. Räcka ut tungan Han kan ligga en hel förmiddag och snarka i sängen, till och med längre om han får.. Så han kommer inte vara glad på oss imorgon bitti. ;) Skulle ärligt talat inte förvåna mig om jag får bära ut honom till bilen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kerstinjoh
0

Vad skönt att ni har någonstans att lämna honom.

Jag riktigt ser framför mig hur du får bära en snarkande Mexx till bilen. SkrattandeSkrattande

Alex
0

Haha jag med faktiskt..:P Eller först och främst, hur jag kommer få tvinga honom att kliva upp ur sängen.. Eller så får jag väl helt enkelt bära honom därifrån. :P

Kommer flashbacks från hans valptid nu.. När han skulle bli buren ut till gräsmattan på natten, så kissade han precis där jag ställde ner honom, sen skulle han bäras tillbaka in igen.. Fast på den tiden var han lite lättare..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Ja, gå och lägga mig tidigt hade jag tänkt också.. Det gick ju bra. Får bli sängen nu, så får jag sova 5 timmar i alla fall. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

TinaH
0

Alex…har du missat en sak?? *hihi*
Ett spann kallt vatten!! Oskyldig

Men jag skulle vilja givet se ett kort på hur du bär en sovande "LITEN" Rex till bilen!!Flört
Tjejjer och killar här inne, visst vill vi se det?? *flinar o retas*

Men GUD så härligt och komma hem till ett nytt kök, vad avis jag bliiir!!!Gråter

Härligt att du har så snäll uppfdare! Glad

Är din hund och min släkt på något sett??
Min får man påminna flera gånger om
"tyson om du orkar och öppna ögnen och gå ut i köket, så är det faktiskt så att det ligger frukost i din skål, jag kan tyvärr inte hjälpa dig och tugga maten, och jag förstår att du vill ha frukost på sängen, men det kan du faktiskt glömma!"Oskyldig

och då kan klockan vara både 8 o 9, sedan går han ut och gör morgon toaletten, och sedan hoppar han upp och somnar om…..
Dessa hundar….säjj är dem inte kära? Glad

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Sandra
0

Jobbigt när man har tider att passa när folk ska komma hem till en o riva sönder allt. Men va fint det blir när allt är klart. Det är bara att bita ihop o hålla ut! =) Tänk på att det finns folk som ALLTID åker hemifrån 6 på morgonen (nu syftade jag på mig själv till o med). Så så synd är det nog inte om er ;P Däremot så måste det va jobbigt att behöva åka så långt.

Hoppas gubbarna blir klara snabbt så ni slipper resorna! =)

Faxlin
0

Ohh, ett nytt kök. Vad underbart. Måste till och med vara värt att bära en sovande vovve :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Clariiz
0

nytt kök så kuligt

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Alex
0

Jaa, det är underbart att kunna lämna honom hos uppfödaren så. Och faktiskt så gick Mexx själv ut till bilen, fast det var nära att jag fick bära upp honom, hoppa var ju jobbigt..:P

Tina - Haha känner precis igen det där.. Fast Mexx brukar inte tycka han behöver gå ut föään 10 första gången.. Innan det är det för tidigt. ;P Och mat, det är ju för jobbigt, oavsett vad klockan är..

Sandra - Jo, det blir väääldigt långt.. Och jag har inte alls medlidande för dem som måste åka så tidigt jämt, det är mer synd om mig..Oskyldig Hihi nej, men vi kom inte iväg förrän vid 10 i 7, och kom hem halv 6 nu på kvällen.. Det är helt sjukt vad trött man kan bli av att bara åka bil!

Åsa och Clariiz - Jo, ska bli väldigt skönt med nytt kök! Just nu har vi inget alls.. Det enda som finns i köket för tillfället är några stolar, så våran exotiska micromat får ätas nån annanstans i huset för tillfället..:P

Men det är verkligen en helt underbar uppfödare vi har, vi började prata kastration av Mexx, för det är något vi funderat på ett tag, för han ska inte gå i avel och inte heller ställas ut då främmande människor kan vara väldigt läskigt, så en domare som skulle komma och klämma på honom skulle aldrig funka.. Så då finns det ju inte så stor anledning att behålla honom som man. ;) Tror ni inte Ewa erbjuder sig att ta honom till veterinären och fixa kastrationen medans han är där! Så himla skönt, så slipper vi hålla på att krångla med att hålla koll på en hund med sår och tratt.. Så vi kommer hämta hem en lite mindre manlig hund om två veckor. Skrattande

Men det är lite farligt att åka dit också, hon tycker nämligen att vi ska ta med oss två hundar hem sen, för hon har en 5 månader gammal valp från en tidigare kull som inte har nåt hem än.. Och så otroligt underbar! Jättefin, jättego och ja, alldeles underbar.. Vi kärade ner oss totalt i honom. Red and tan är han dessutom, en väldigt fin färg på kelpie.. Finns lite bilder HÄR för den som vill se killen.. Jag och pappa vill gärna ta med honom, vilket är anledningen till att mamma absolut inte låter oss hämta Mexx själva..Oskyldig Förstår inte varför mammor ska vara så tråkiga jämt. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

så himla fin den färgen var, förstår att ni vill ta med den hem =D ni får åka medans din mamma ligger o sover, om ni väl kommer hem med hunden så kan hon ju inte bara skicka tillbax den. Skrattande

Alex
0

Precis, vi får hitta på nåt sånt. ;) Ewa tyckte absolut att jag skulle smuggla med honom på nåt sätt i alla fall.. Så vi får väl se vad vi kan komma på för nåt. Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

AnnNelli
0

OMG vad vacker den var! Omöjligt att INTE bli stormkär!

Alex
0

Jo, och han är precis lika go och snäll som han är söt, och det gör det ju ännu värre.. Nån som har nån bra idé om hur man på bästa sätt smugglar med sig hundar? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Men Alex - allvarligt!! Har du köpt honom i Almunge?! :O Det är ju typ 1,5 mil ifrån mig!! Hahaha.. :D Uaaaaah.. Då körde du nog förbi mitt hus också.. ;)

Awwww.. *vill ha valpen* Men jag har ju fullt upp med Nero redan.. :P

Alex
0

Haha då ska du veta att jag satt och tänkte på dig och kollade på alla hus i Uppsala när vi åkte igenom där.. Haha! Fast jag såg inte så många fina hur inne i Uppsala i alla fall.. Fast utanför var det lite bättre. ;) Uppfödaren bor i Mårtensby om det säger dig nåt? Lååååång från civilisationen.. Haha. En lång, smal och ödslig väg utan ett enda hus får man åka för att ta sig hem till dem. Men det är ju väldigt smidigt ur hundsynpunkt. Och väldigt fin gård har de. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#14 - Haha.. Jag bor ju inte heller "i" Uppsala, utan utanför - mot Almungehållet.. :P Hahahahaha.. Njae.. Mårtensby? Hmm.. Tror inte det, men vi kollade ju på en golden förut, i Almunge.. :P Haha..

Jag får väl stå ute vid vägen nästa gång ni kör förbi och hålla i en skylt med texten "GRATIS TRÄFF MED STIAN!!".. För då lär ni väl stanna? ;) Hahaha..

Alex
0

Hahahahaha då stannar vi definitivt! ;) Lördag om två veckor skulle jag tro att det blir.. Eller söndag. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Haha.. Jag visste väl det.. ;P Haha.. *börjar arbeta på skylten* ;)

Alex
0

Quabang - Om du läser det här.. Måste ju tala om att jag träffade ju ryssarna också. ;) Kaxiga som få (terriers..) Vi blev bemötta av en hel hög hundar när vi kom in, drygt 10 stycken.. Vi blev totalt utskällda, men inte av en enda kelpie. Utan av tre små pluttar. :P "Plutten" (kallad Skrutten av Ewa) var med oss ut med hela kelpiegänget, hoppandes på tre ben (ett är amputerat). Och riktigt kaxig! Där var det inga "jag är väldigt mycket mindre än alla andra" utan snarare "Jag är störst och vackrast, försök inte sticka upp mot mig!" Såg sjukt gulligt ut när han tydligt talade om för Mexx vad han tyckte om att bli nosad på..;) Och Mexx stog och såg ut som att han tänkte "Vad 17 är det där för nåt!?" ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ellinor_ludde
0

hIHI <3
Första gången i mitt liv
jag har hört talas om en
hund som är morgon trött xD

P.s. Söt var han också <3

Alex
0

#19 Hihi nej, de växer väl inte på träd precis..;) Men måste erkänna att det är otroligt härligt att slippa gå upp tidigt för att hunden behöver ut..:P När jag är hemma men mamma och pappa jobbar så går nån av dem ut med honom vid 7-tiden, sen kommer han och sover hos mig i sängen, och kan utan problem sova (och snarka!) till klockan ett..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Qabang
0

Alex, haha. Ja, dem brukar vara lite kaxiga. Min granne äger en, och den springer alltid fram till Kiwi och skäller. Kiwi tittar bara lite underligt på den. Men det ser så knäppt ut :P Tuffa små varelser..

Alex
0

Ja, verkligen. Jag skulle så gärna ha velat haft kameran med och plåtat när Mexx stog och blev totalt utskälld och satt på plats av lilla Skrutten. ^^ Kan försöka komma ihåg den när vi hämtar honom sen.. Om han har tid att leka med de andra hundarna då eller om han bara ska in i bilen. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport