Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1205 ggr
Jossefinast
0

Hur stor blir han?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten kille här hemma på drygt tre månader. Han är en blandras mellan York/papillion/dk-sv-gårdshund/chihuahua så han borde inte bli så stor, men han växer så det knakar, och är redan 32 cm i mankhöjd.

Nu undrar jag ju då hur stor tror ni att han kan tänkas bli? Tänkte köpa en bilbur till honom, men vill ju inte att han ska växa ur den…

NaimaG
0

Vad gäller bilbur skulle jag nog säga, ju större dessto bättre. Ni kan ju köpa en bilbur avsedd för mellanstora hundar då har han lite spelutrymme också ifall han inte skulle bli så mycket större.

Rafflan
0

#1 om man har för stor bilbur ökar inte risken att hunden skadar sig i den vid krock då?

Tangotime
0

#2 Jo en hundbur ska inte vara för stor! Bättre att vänta med att köpa en rejäl bur tills hunden nästan är färdig vuxen.

wildamatte
0

Vänta tills han är färdig! Eller så kan du ju låna en bur eller köpa en billig kattbur tex. (begangnad)

#1 Ju större deto bättre? Om man har en förstor så ökar skadorna vid en krock eller tvär bromsning! Jag skulle nog säga: Ju mindre desto bättre!

Jossefinast
0

jag har också funderat på att vänta, men vill ju transportera honom säkert nu också. sen hade jag gärna vetat hur stor han blir ändå. Börjar fundera på pom det finns lite rottweiler eller något i honom också så som han växer :P

NaimaG
0

#5 Kan du inte börja med bilbälte då?

Linda
0

Småhundar växer mycket i början och växer "klart" ganska tidigt, så h#n kanske inte blir så stor.

kan starkt rekomendera bilkudde och hundsäkerhetsbälte.

-Jag har det till mina hundar så att de ska kunna se ut.

Mvh Linda