Labben Mysak!
Han kom till oss i onsdags! Han är en underbar liten krabat! Då han är min första hund har jag inget att jämföra med men han är otroligt lättlärd, smart och fantastisk på alla vis!

Hittade en liiiiiiiten pinne som var riktigt rolig!

Söt!

En trött liten valp berdvid lillhusse.

Mys!

Hihi vilken stil han har när han ligger!

På upptäcksfärd i tr
ädgården.

Han har verkligen tagit mitt hjärta!

otrooooligt söt, blir helt kär också ;_;

Åh så söt! :)
Han ser ganska nätt ut, är han av nättare typ?
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus

# 8 Då skulle du träffa honom, han är ännu bättre live! 
#9 Nej han är den "vanliga typen" men han är lite tunn. Fick "order" på att utfodra honom 4 gånger per dag istället för de vanliga 3 just för att han är så liten. Men som sagt, har inget att jämföra med så jag vet inte hur mycket mindre än vanligt han är. Tror dock han snart lägger på sig. Får ju i sig lite godis nu med när vi tränar.

Jättefina bilder! Han är underbar söt! <3
Vår Emil ligger likadant med benen och jag blir så full i skratt när jag ser honom. Kul att det inte bara är han som kan. ;)

#9 Nu har jag vägt honom och kollat med en "vikt-tabell" för labbvalpar. Och ja han ligger i nedre delen av kurvan. Han är 9 veckor idag och väger bara 4 kg. Hoppas att allt är ok ändå…

#11 Tack!
Haha ja de ser ju för roliga ut när de ligger så!

Du ska inte gå så mycket på vikten. OM han är liten, ska jag ju inte väga lika mycket. Jämför med valpar i samma mankhöjd och typ, för om de andra är 5 cm högre, blir han ju bara tjock om han väger lika mycket.
Känns på kroppen, du ska kunna känna ryggrad och även revben, utan att kunna spela på dem. Ger man mer mat för att de ska växa mer finns risken att de blir tjocka, växer för fort och får problem.
Han ser ju inte tunn ut på fotona, utan alldeles lagom.
Hans gener är ju inprogrammerade på den storlek han ska få, och svältkost kan göra honom mindre, men mer mat gör honbom inte större, bara tyngre.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#14 Ja givetvis är det som du säger! Han ser proportionelig ut men hela han är liten. 

#14 Mycket bra skrivet, precis vad jag tänkte.
TS se även upp med att inte han får för mycket mat. Labbar har ju problem med höfter, då är det bättre att dom är tunnare, alltså inte farligt tunna liksom! Utan bara inte tjocka 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
ÅÅh vad söt! Ser precis ut som våran hund när hon var liten, men nu är hon 12..
SER INTE… SER INTE…. SER INTE…!!!
Så otroligt lik min lillskit som valp - till och med samma sköna liggstil!
Jag blir inte alls avundsjuk, valpsuget blev inte större nu och jag funderar inte alls på kidnappning…

#17 Tack! 
#18 Jag vaktar honom noga!!!

Menade inte att han var spinkig, utan nätt i typ.
Vilket jag iof gillar :)
Lycka till med charmtrollet
//Angelica

# 20 Är nog lite "nervös" tänker inte klart
Förhastade mig nog lite när jag läste det du skrev - sunda förnuftet ger vika för viljan att allt ska vara rätt och riktigt.
Är helt med i ditt resonemang nu när jag läser det.
Wow vilket litet charmtroll!!!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Foder mängden varierar från valp till valp. Jag har aldrig gått så mycket på fodertabellerna eftersom de aldrig stämt på mina hundar (äldre hunden får 4 dl mindre dagligen än det står) men det är ju skönt att ha en riktlinje iaf.
Tycker att det låter lite mycket. Man ska tydligt känna revbenen på en valp, med de ska inte sticka ut. Valpar mår bra av atta hållas slanka speciellt raser som bli stora och tunga som labben och växer väldigt fort första året.
Om hunden är för smal då kan man öka lite gran, men det där är ju nästan det dubbla. Jag skulle ge lite mindre än det, och se om hunden la på sig för mycket innan jag vågade ge den mängden.
//Angelica

# 23 Ja visst är han! Tack!
#24 Tack för ditt svar. Jag tror att jag fortsätter med samma mängd lite till och ser hur han verkar fungera på det. Men jag tycker att man kan se hur han växer och lägger på sig…
Hej
Ojj så söt--vi fick hem vår labbevalp - en kille- för 14 dagar sedan. De ÄR så där underbara. Han blir 14 v i morgon. Uppfödare föredrog att ha dem tills de var 12 v - Hon sa så här; man får inte sälja kattungar under 12 v., varför valpar?
Ligger något i det
Bifogar en bild - Liggställningen känns kanske igen, ha ha

Det enda negativa med en svart lite sötnos är att det är inte det lättaste att få bra kort nu när det är så vitt/ljust ute…

Full fart!

En mycket trött liten valp!

Underbara underbara underbara!!!

#26 Vilken härlig sovstil! Jag har alltid velat ha en brun labbe men det är något speciellt med den där svart blanka pälsen. Grattis till sötnosen :)
//Angelica
#29 Haha vilken underbar bild! Grattis till den lille charmknutten 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

# 31 & 32 Tack!
Börjar fundera över om min lille kille kommer att sova något i natt?! Han har sovit nästan hela dagen!
men nu är det väl en foderhund? då ska man följa uppfödarens/ägarens rekommendationer. BTW han är underbar
.
S*Winsnes Wilda

# 35 Jo det har du givetvis rätt i. Men jag ser först och främst till hundens bästa. Så bara för att tränaren tycker att det "räcker gott" med ett sämre foder så tänker jag ge ett bättre.
Jag har ju faktiskt ansvaret för att "ta hand om hunden på bästa sätt".
Tack! Jag kan inte annat än att hålla med om det där med underbar…
#29: Var är huvudet?? :D

# 37 Det som är längst till vänster i bild är huvudet. 

Finn en hund… kan säga att jag missat honom ett flertal gånger när han ligger på den svarta mattan bland alla svarta skor…

Tränade lite bilåkning samt koppel/gålös-promenad :-)
Lillmatte och Mysak. Två spännande svanar satt på isen intill bron.

Lillhusse med sin nya kompis!

Härligt att få springa fritt!

Matte var tog alla mysig snö vägen? Den här läskiga asfalten vill jag inte gå på…

Nu vill jag hem och mysa!