Kraftiga inandningar?
Igår kväll fick min BC kraftiga inandningar under en kort stund. Tänkte inte mer på det, då det sedan försvann. Men idag fick hon det ännu en gång, och det har kommit och gått. Idag har det varit värre, och började runt 18.00, och sedan kommit och gått. Vissa "attacker" har varit värre, som pågått flera minuter.
Hon får kraftiga "inandningar" som sagt, och fnyst någon gång. Senaste "attacken" rann det ut någon slags vätska (snor?). Själva inadningarna slutar då hon ställer sig upp/sätter sig upp, så att luftvägarna blir fria.
Vad kan det vara?
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se

Noskvalster… veterinären kan ge dig ett definitivt svar och BEHANDLING, det smittar så isolera din hund från andra. Är det bara inandningarna så skulle jag satsa på noskvalster…

Mm har två hundar till som inte har nogon syntom, och dom har träfat sanna hundar under den närmaste månden. Så borde inte dom vissa syntom ochså? De jag har hört om noskalster är att dom nyser och kliar på nosen vicket hon inte gör.
Kollade tempen för en stund sen och de låg på 38,3 efter en lung kort promind. Färgen på "läparna" är samma.
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Måste bara lägga till en sak. Min Viggo hade precis likadana symptom som Cinco Anna, förra året i Juli månad. Han fick det med en gång efter att vi varit i Hässleholm förra året (snapphanefejden). Vi bodde väldigt trångt, fyra människor och 8 hundar i en vecka.
TVÅ av åtta hundar fick kraftiga inåtandningar och någon gång fnysningar. Jag misstänkte noskvalster och åkte in till vet. Min andra hund Ronja reagerade inte på samma sätt. Något noskvalster var det inte, utan efter en vecka försvann det helt plötsligt. Väldigt skumt…
Mvh Emelie 
Låter som noskvalster. Min hund hade det för ett tag sen och gjorde samma saker. Fick recept på några tabletter som han skulle ha 1 varje vecka i 3 veckor, och nu är det borta :)
Att dina andra inte har fått kanske är för att noskvalstrerna inte blivit helt utvecklade på dom hundarna Än.