Foder-röra!! Vad är bäst för valpen??
Hej här kommer ännu en fråga om foder. Har minst sagt gått vilse i foderdjungeln!!
Får hem vår lille foderlabbe imorgon. Han kommer från en uppfödare i Norge och ska efter han varit hos oss vidare till en blindhundstränare i Sverige.
Tränaren har sagt att jag ska få med foder med valpen när jag får honom. Kommer då att få foder från Hundköket. Det finns inga krav på att ge ett bättre foder då de tycker att det här duger bra. Jag ville dock ge honom ett bättre foder så det har jag nu köpt.
Gjorde dock så att jag kontaktade uppfödaren för att höra om Hundkökets foder är det foder som valpen är van med och det visade sig att så inte var fallet. Utan på kenneln har han fått Happy Dog .
Hur gör jag nu?? Nu står jag här med 3 olika foder!!?
Hundköket håller jag med om att du ska skippa! Vad är det för foder du har köpt?
Min rekommendation är absolut att fortsätta med bara det han är van vid i minst två veckor. Vill du sedan byta så gör det över minst en veckas tid. Flytten är en stor omställning så man ska låta så mycket som möjligt vara som tidigare i hundens liv. Det är inte roligt med valpar med diarré!

Jag hade missförstått lite. Jag fick med Happy Dog det fodret som han fått hos uppfödaren. Tränaren som sedan ev ska träna honom tycker att Foderköket eller annat billigt foder räcker bra. Själv så har jag köpt Royal Canins labradorfoder. Kommer följa dina råd!