Norrköping någon?
Hallå.
Fortsätter lite på min tråd "orolig:S"
Jag har redan satt in annonser och jag frågar runt överallt med vänner osv.
Nu frågar jag här med.. för tar att dom flesta här inne är väldigt hundvana mm.
Är det någon som bor i Norrköping och som har tid till att ta hand om en hund till? Min amstaff kille på 5 månader blir för mycket själv när jag åker till Norge. De skulle räcka att vara med honom från 17.00- 22.00. De gäller bara i två månader..
Tack på förhand
(hoppas det är okej att man frågar?)

Varför placera om en hundvalp i 2 månader för…stackrn blir ju lite vild…jag menar ok att du som människa måste leva och kunna köpa "skämma-bort-mej-jycke-saker"….men tänk själv….
Jag tycker faktiskt det är synd om söta Eco.
#1 Fast hon frågade ju inte om åsikter, hon frågade om hjälp.
Hunden har ju faktiskt en husse också, kanske hans tur att ta huvudansvaret nu?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ursäkta?!?
stod det nått att hon INTE ville ha åsikter??
Får man inte skriva vad man vill utan att få komentarer efter eller man ska kanske ska fråga dig innan??
Real kunde inte din svärmor ta ecko lite längre då? hon behöver ju inte sitta där i flera timmar, två-tre tim eller nått…hon kan ju ut o leka me han så han blir trött o ge han lite tuggben så han kan aktivera sig när det inte är någon där,.. sen kommer ju faktiskt din pojkvän flera ggr om dan, tror att ecko kommer att klara sig fint även om du inte får tag på nån dagmatte..=)
men klarar han sig inte några timmar hemma själv då?
#3 Men lägg av med det där "fråga först".. Klart du får skriva vad du vill, sa bara att hon frågade efter hjälp och inte efter pekpinnar. Tycker också att man borde tänka efter mer innan man skaffar hund, men i detta fallet är dom faktiskt två om hunden.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Hum, ingen norrköpingsbo:(
#4 Neeh, hon bor en längre bit bort och jobbar bara i närheten. Därför skulle hon komma hit efter jobbet.. sitta med honom i två timmar. men sen måste hon ta sig hem också..
Alltså, jag har tänkt över det.. och det blir alldeles för många timmar själv. Om man räknar lite överflödigt blir det upp till 6-7 timmar. Och det funkar bara inte.. därför försöker vi hitta någon dagmatte eller så, som kan vara hemma hos oss .. så slipper han vara hemma hos någon helt okänd också.. och som Eros säger så tycker jag Elias behöver ta hand lite om sin hund nu också.. för han har tagit alldeles för lätt på det:) Och han vill nog ha sin vovve om helgerna också
Elias vän hade någon tjej som kommer hem från london på Ons. och som ville ha ett extraknäck och var hundkunnig. Men jag åker på Mån. och ville gärna veta innan jag åker om de funkar.. vi får se vad hon säger när vännen frågar henne:O *HOPPAS*
ja, hoppas det går nu då=) två månader e en lång tid.. men sen när du träffar din gossehund igen så kommer de vara underbart!
Lycka till :) Synd att jag inte bor närmare…
Håll oss uppdaterade om hur det går. :D
Hoppas allt löser sig. Håller tummarna. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
mm.. bara han kommer ihåg mig så=(
Jag ska fråga en kompis till mig imorrn också.. se om hon har lust att sitta här och leka och vara med ecko ca 5 timmar om dagen.. hon kan ju göra det mesta här med.. det skulle vara toppen om hon sa jaa.. vi får se! alla vill ju inte binda upp sig på det sättet.
Quila: Ja, jag tycker också det är synd att inte du och din mor bor i närheten=) de hade varit toppen ju!
klrt han kommer ihåg diiig!!!du ska inte vara orta flera år:) du kommer hem rik med massa goo mat till honom ju(:
ja precis klart han inte glömmer..det är nog många här som skulle kunna ta hand om honom om vi hade bott nämre.. =)
tyvärr bor jag inte i närheten jag bor i södra dalarna
och ni andra gnällspikar kan ju roa er med hundarna itälle för att klaga och ge spydiga komentarer
Hehe, tack allesammans! Ni är goa ni=)
Jaa. tjejkompisen sa ja. *jippi* Så hon komme hit precis efter hon slutar plugget vid 16.00-17.00. Då får ecko vara själv ca 1 timme. Sen är hon med honom hela eftermiddagen och in till 22.00 på kvällen. (går ut med honom och gör livet lite roligare, än att vara själv) Och efter det blir det 1 timme själv igen och sen kommer Elias hem vid 23.00=) och DET mina damer och herrar.. det var hoppet jag hade räknat med. De är tur att man har bra vänner.. att sätta sig fast från mån.- tors. i en annans lägenhet.. det kallas friendship=)
hehe, sorry.. vart så himla glad bara. Nu funkar allt och jag åker nu på måndag. Hoppas jag kan komma in här ibland och kolla till er. Får se hur de är med internet situvationen:P
ha det bra folk=) och ecko hälsar..
Gud vad härligt att det löste sig! Lycka till i Norge! :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ja d va ju toppen, bra att kompisar =D jätte stort lycka till och försök att få fatt i en dator så du kan säga hej till oss alla.. 
Vad skönt att det ordnade sig! Vilken toppenkompis!
Ha det bra i Norge nu o glöm inte att pussa Ecko-grisen från mig!
Skönt att det löste sig på ett bra sätt ! Lycka till i Norge önskar jag med.
Vad är det du ska jobba med i Norge? :)

Kul att det fixade sig! 
Hoppas att du nu kan få en avkopplande skön arbetande tid i norge.
Gud, vad skönt att få lite positiv feedback;P visst att åka till Norge och träffa sina underbara vänner är alltid kul, men jag ska jobba som ett as för att få rikligt med pengar. haha! Ska jobba med att RENSA FISK! De är säkert någon som hört om nån som gjort de.. alla verkar känns någon=)
De är väl det man tjänar pengar på i Norge iaf. Så arbetet beror ju på fiskebåtarna.. Jag kan få jobba från 08.00-02.00 om de är så.. eller också en annan dag får jag jobba från 14.00-16.00.. men hoppas på långa dagar så jag får ihop lite. De är inte billigt att bo där uppe:S Och har ju inte mycket med mig.. så ett jobb måste ja ha snabbt för att överleva.
Men bor iaf hos en kompis.. och vi delar hyran på alla fyra tjejer. så de blir billigt. men sen ska man äta också.. jag har tatt med mig två paket makaroner;P
Och andra torrvaror.
Herregud.. undra om jag ens håller i två månader.. kanske kommer hem efter tre veckor:P Fast de har jag inte råd med heller .. haha.. jag är fast!!!=)
Men hoppas det går bra.. då kan jag skämma bort ecko nått förskräkligt sen.. och må mycket bättre själv förhoppningsvis=) få lite ombytte och bara tänka på jobb och vänner=)
Imorrn åker jag.. usch! börjar nog få lite resefeber som alla tjatar om.. måste folk GÖRA en nervös;)
Ha det bra alla vovvar och ägare.. (Glöm inte bort mig-Ecko**)
Ha det gôtt!
Inte en chans att vi glömmer dig o lille söte Ecko-grisen.
Får vi inga nya kort på två månader nu??
Kerstin o Alfons
Klart vi inte glömmer bort er! Och vi känner nog igen dig på lukten när du kommer hit igen sen. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
lycka till i Norge.. ha kul o jobba hårt *ler*
Haha, neeh de blir nog inga nya kort på två månader. Jag tror inte jag kan locka Elias med att lägga in kort och vi har inte kameran längre heller:P
Jaa, fy! Jag kommer få duscha i citron hela nätterna.. eller jaa, dom 4 timmarna jag har att sova;)
Hihi, vad kul:P Jag ska hälsa till ecko att han är omtyckt.. eller..hum! neeh då kommer han och tjata om de i flera veckor!=)
Kramar // Fisk- Lisette;)
Kul att det löste sig för dig, och för Ecko :)
Kram