IMMI
Skriver mer senare, fliken "skriv" har försvunnit från min sida. Så därför påbörjar detta borta
Fortsättning kommer.

väntar med spääänninnng…

jag tycker så synd om dig som inte kan skriva. Men vi jobbar på det. Jag lovar. Eller grabbarna gör. Jag bara klagar jag ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja måste få veta hur det gick för "Töntbullen" Alfons??
hopplöst fall.. *s* 

malin.a …jag håller med du…
åsaf…tur att du kan göra nån nytta här inne….
du TinaH, man kan ju inte komma in på din sida, ville ju "snoka" runt lite bland dina bilder o så går inte d

#4: Japp jag försöker ibland i alla fall. Men du vet, inte lätt när man ska försöka hinna lägga nosen i blöt överallt. ;-)
Men nu kan hon skriva i alla fall, och det är huvudsaken. Grabbarna bakom iFokus har gjort ett bra jobb. Så jag sänder en tack bukett med blommor till dem för att de hjälpte kerstinjoh tillbaka till oss i skrivar anda :-)
Audiatur et altera pars
Tack! Jag fick nästan lite abstinenskänningar när jag inte kunde skriva.
Ja, nu har jag kastat mina dyrt förvärvade pengar på en IMMI-instruktör.
Eftersom jag är på min vakt när jag går ut med Alfons och försöker få syn på ev. hundar före honom så sänder jag ut signaler om att något farligt är på gång. Ja, det visste jag.Samma sak när vi möter "konstiga" saker. Cyklister, folk med käpp osv.
Men det är något vi ska få jobba med. Vi fick "provmöta" okända hundar och olika situationer.
Maken fixar det skapligt, men jag blir på min vakt. FEL, FEL!!
Så för att göra en lång historia kort, så kommer vi antagligen inte att träffa instruktören mer. Jag vet vad jag gör för fel
och jag tror mer o mer på positiv belöning. Fickorna fulla med godis och hela tiden ignorera det som Alfons (HMMM…..JAG) tror är farligt.
Nå, mina vänner, vad tror ni???
Ska jag o Alfons lyckas få pli på varandra??
JIPPIE!!!!!!
Idag har jag vackra o stolta Töntbull gått förbi två vinthundar. Jag såg dem inte!!!! Var ju inget att se.
Fast mopsen gillade jag inte! VOV VOV
Tina, när får jag märgbenet?

Alfons….ska MATTE ha märgbenet?!?
Det verkar som att hon behöver det bättre än dig, min vän.
Jag menar….du kan ju inte ha en nervig TANT-BULL
i kopplet när du är ute och gå…sätt en rulator i nävarna på henne istället, och så kan du dra henne….*flinar o retas*

Altså vad var det jag sa…..hmm….
jag sa att jag inte ger mycket för IMMI….och dess inlärning.
Varför betala dyrt, och sedan få reda på sånt man redan visste om…lite bakvänt tycker jag…
Tänk hur många märgben du kunde ha köpt istället…och du…Alfons ska nog skicka iväg matte till en Hypnotisör istället, tror pengarna skulle gjort sig bättre där…*flinar o retas*
Men så sant som det är sagt….Prövar man inte, så får man inget veta! 
Tantbull???
Nu kom maken och undrade vad 17 jag skrattar åt!

jaja…sådan matte…sådan hund….
Det garvet kan vi gärna bjuda på 

Du har två sätt att jobba bort beteendet med. Alltså töntbullens "utfall".
Det ena är att belöna, belöna och belöna innan han hinner tänka tanken på att göra fel.
Det andra är att ha en radar där Du får reda på var främmande rörliga föremål vistas, så att Du kan ta omvägar.
Tantbullar och töntbullar brukar förtjäna varann, så Ni löser nog detta! 
jag har problemet att så fort Lusse ser en hund så vill han bara fram till den och leka, han bryr sig inte alls om mig och jag får dra bort honom, men det gäller samma sak där me kanske, att försöka locka med godis o försöka ha kontakt med honom hela tiden?!

#14: Tror du ska inrikta dig på ett annat sätt. Kör med positiv inverkan.
När han vill dra och leka gör du dig roligare. Börja med något du kan men vet att han behöver koncentrera sig på. Som gå fot eller sådant, se till att göra många tvära svängar och sådant så du verkligen får hundra procentig uppmärksamhet. Då kommer han till slut inse att du är den centrala och viktigaste delen för honom.
Kanse ett tips till nerviga töntbullar med tantbulls mattar med :-)
Då hinner inte tantbullen bli nervös heller och ingen av er hinner tänka på det "farliga" som närmar sig. ;-)
Audiatur et altera pars

jag har ett tips på hur hon kan göra sig roligare på!!
Klä ut sig till Grod-kvinna!! *tthithi*
(om inget annat kan ju omgivningen få ett gott skratt)
Skaffa boll-i-snöre!
Den har hjälp mig många gånger, kostar inte merän veckopengen, runt 40Kr….
Jajaja….Tantbullar blir grodkvnnor..men vad gör man inte för sina hundar??