Nu kan jag inte vara tyst längre....
….och det är inget ovanligt när det gäller mig! 
Men varför komma in här som johnnyroland gör, och säga att saiten är negativ, att vi gapar och skriker på varandra att det är en allmän otrevlig ton på sajten.
Jag menar, bara att komma med derssa gapande gubbar, och sarkasmser som inte saknar grund, kan göra så att det BLIR en otrevlig stämmning här inne.
Jag undrar Vad har johnnyRoland för grunder för att säga som hon gör?
Jag blir bara så lessen, att komma och bli på hoppad som jag gör?
Jag tar inte åt mig!, men jag tar parti för mitt revir (kamraterna här inne) och hoppas att det aldrig kommer någon mörk sarkasm i från denna person igen!
Har man inte något vetti och säga, så knip NOS!!
USCH vad jag blir less, men jag kan inte hålla truten fröken!

RÄTTELSE
Jag blir bara så lessen, att komma och bli på hoppad som jag* gör?
Jag tar inte åt mig!, men jag tar parti för mitt revir (kamraterna här inne) och hoppas att det aldrig kommer någon mörk sarkasm i från denna person
Ska vara
Jag blir bara så lessen, att komma och bli på hoppad som *HON gör?
Jag tar inte åt mig!, men jag tar parti för mitt revir (kamraterna här inne) och hoppas att det aldrig kommer någon mörk sarkasm i från denna person

Jag fattar ingenting heller.
Jag tror inte att det var någon som fattade.
Klart att vi har olika uppfattningar ibland. Men tänk vad tråkigt livet skulle vara annars.
HiF är en toppensida och jag är glad att jag hittade hit. trots att jag är en gammal hundägare har jag fått många fina tips.
Det känns som att jag har fått vänner här inne, vi trivs gammal (Tina t.ex) som ung. (hihi Tina, jag kunde inte låta bli)
Som min dotter sa; den här sidan är beroendeframkallande!!

Nu ska vi inte vara sådan. Självklart lär folk få komma in och tycka annorlunda. Att vi inte förstår vad skribenten syftade på gär det kanske inte lättare.
Men jag hoppas att skribenten kommer in och förklarar. Jag misstänker att det är någon som inte riktigt har förstått de skämt som kan hagla här inne.
Men då är det väl bra om vi kan förklara att det är skämt.
För vi har onekligen skojigt här inne.
Både unga och tanter. :-)
Japp och att TinaH inte kan vara tyst, det visste vi ju redan ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

NU ska tant Kerstin vara snäll…annars så får hon inget lördags godis…..jag ger Alfons aaaallt ihopa!!
Töntbullar förtjänar godis i ALLA lägen, 
men jag undrar om TÖNT-tanter, gör det…hmm….
(nu ska jag gå iväg och sätta på kaffe och äta nygjord kladdkaka med grädde)
det är sådana ord som gör att man inte är så aktiv på denna listan.
jag känner faktiskt med Jonnyroland.
är man ny här så är det svårare att våga skriva, ja just våga för man kan få lite elaka kommentarer som svar.
som just denna kommentaren TinaH som du skriver i ditt första inlägg
" Har man inte något vetti och säga, så knip NOS!!
"
den kommentaren gjorde i allafall mej otroligt ledsen. nu kommer man som nykomling här inne inte våga skriva något inlägg alls
man ska väl i ett forum kunna skriva och även som en nykomling se sin syn på saken?
med detta ber jag om ursäkt om jag trätt in i någons revir
hmm.. tyckert faktiskt ibland att tinaH kan säga lite för tykna kommentarer… inget påhopp bara sannin.
i början är det ju alltid jobbigt att "komma in", man måste ju känna av folket lite här innan man börjar skriva, så gjorde jag iaf, i början så hade jag lite imot tinah också, men allt eftersom så tycket jag att hon är väldigt vettig och kommer med bra tips, sen att hon skojjar till det endel tycker jag bara är kul, det livar upp stämningen här, men alla kanske inte kan "läsa" skämt och därmed inte förstår att det är skämt, vad vet jag?! sen kanske hon slänger ur sig endel utan att tänka innan, men då brukar hon be om ursäkt, så känner jag om "den omtalade TinaH" 

visst ger tinaH bra tips ch att lite skämt höjer stämmningen,men det var skärskilt ett inlägg jag hade skrivit som tinaH gav lite väll många påhopp. inglägger om att hugo var på sjukhus och att jag inte hade försäkring på honom, fast jag betalade kontant och hon skrev massa. kom inte ihåg allting. hittar inte inlägger här heller. inte bara jag som tyckte det då, och tror fort inte jag fått ngn ursäkt.
Maggis! Du är hjärtligt välkommen till denna sida!
Ibland får man sålla mellan komentarerna. Men det är ju så det är här i världen. Ibland kommer kommentarerna för snabbt och det är ju inte alltid det passar mig.
Men jag tycker att vi alla har hamnat på en bra hundsida.
Många tips och ideer varvat med skämt. Tonen kan kanske vara lite rå - men hjärtlig!
Jag gjorde också som Malin, kände av folket lite. Och det roliga är att jag på denna sida kan få och ge tips. Och att skriva av mig lite när jag är "osams" med Alfons!
#10 Tackar.
jag har varit inne och kollat här sedan jag kom in på iFokus i höstas. så jag vet inte om jag kan räknas till ny.
jag har helt enkelt läst och lärt. något som jag förmodligen kommer att göra i fortsättingen också.
sidan gillar jag, men många kommentarer gör mej så besviken och ledsen. Man ska vara snälla mot varandra ju

Tror som flera skrivit över, att alla kanske inte förstår när det är skämt. Vissa skämt kan vara lite råa, men ser man dem med skämtlynne blir det inte så hårt i alla fall.
helenal, jodå hon fick påbackning i den tråden av mig bland annat och bad också om ursäkt vad jag kan minnas.
Hon kan skriva först och tänka sedan, ofta tänker hon rätt men får fram det fel i text. Vissa gånger är det svårt att skriva så det inte blir missförstått, och det gäller många. Och inte bara här.
Jag hoppas självklart att fler vågar skriva här inne. Och är det någon som gör er ledsna, tveka inte. Pma mig.
Jag gör vad jag kan för att rensa upp och hålla koll. men då jag är enbart Medarbetare här och har en egen sajt att jaga på så blir det liksom inte så lätt att se allt.
Så snälla ni, hjälp mig, var mina ögon här inne. Pma mig så kan jag gå in och läsa och ta beslut efter det.
Det här är doc ett revir för alla som är hundintresserad det minsta lilla om så är. Så någons revir har du inte klampat in på. Det är ditt lika mycket som någon annans.
Mvh ÅsaF medarbetare
Audiatur et altera pars

#6 jag håller med dej här.. jag har varit medlem på iFokus sedan dec 2005 ..jag har läst och tyckt.. , mestadels har jag läst..
och jag tycker i allafall inte att man ska behöva läsa och kolla över vad andra tycker innan man ska våga göra ett inlägg.. och man ska framförallt inte behöva be om ursäkt för att man skriver ett inlägg….
detta var en tanke från mej

#13: Självklart ska man skriva vad man själv tycker. Och vi har ofta olika åsikter här inne och på andra iFokus sajter med.
Men man behöver inte bli osams för att man tycker lika anser jag.
Det hör till att man respekterar varandras åsikter. Man behöver inte hålla med i allt, men man behöver respektera andras åsikter med.
Audiatur et altera pars

tackÅsaF.. jag hittade inte ordet innan.. respekt var ordet jag sökte..
man måste respektera varandra för vad vi tycker .. och acceptera om inte andra tycker lika som oss själva..
Vill välkomna alla nya medlemmar först och främst, och hoppas att ni ska våga och vilja skriva här precis lika mycket som vi andra. :)
Sen så tror jag att vi ska lägga en varning på förstasidan, om att TinaH aldrig kan hålla tyst. Hihi. ^^
Nej men visst händer det att man ibland formulerar sig dåligt, blir missförstådd eller läser/tolkar något fel.. Och det är något som händer alla. Självklart ska man tänka en extra gång innan man skriver ett inlägg och försöka använda så lite hårda ord som möjligt, och även om det är kritik man vill lägga fram så kan man ju göra det på ett trevligt sätt.. Men alla är olika, vissa har svårare för det helt enkelt. Och som jag skrev i den andra tråden om det här, så har jag vart på många olika hundforum och det här är helt klart det med minst påhopp och otrevliga inlägg! Förhoppningsvis kan det fortsätta så, men helt fritt från det kommer det inte bli, det är ett forum där folk framför åsikter och speciellt på internet är det ju lätt att missuppfatta varandra.. Det gäller helt enkelt att ta allt med en nypa salt, och om det finns något inlägg man tycker är otrevligt så får man försöka svara så trevligt som möjligt på det, eller ignorera det så blir det ingen pajkastning av det hela. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AAALEX….
Nu är du så där KLOK igen….
Vad får du allt klokt ifrån??
Ja, jo jag kan ske ska sättta på mig klassens "dum strut"…men det bjuder jag på. hihi^^
Sedan är det ju så att har man fått agg ot någon person här inne privat eller här på iFokus, så läser man allt efter det agget, och inte ser nått posetivt i det heller, jag menar, man vänder och crider saker tills sin egna fördel, och där av blir det missuppfattningar.
Men så hemsk är ajg väll ändå inte…..

#17: Nej så hemsk är du inte. men ibland är du lätt att misstolka.
Du kan ibland skriva så det låter hårdare än vad jag vet att du menar.
Sedan ska det tilläggas att du faktiskt har ändrat dig till det bättre nu på slutet :-)
Audiatur et altera pars
#17 Hihi känns bra att höra att jag är klok och inte blond från nån för en gångs skull. ^^
Självklart blir det svårare att tolka saker på ett bra sätt som kommer från en person man inte tycker om.. Men det är därför man får anstränga sig och utgå från att alla inlägg är skrivna på ett trevligt sätt. Eller helt enkelt ignorera och låta bli att skriva om man inte klarar det. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ett annat bra sätt är att inte kolla vem som skriver inlägget….
utan bara läsa inlägget … och svara om man vill det..
sen är det en sak man får räkna med :) När man skriver text, fattast alt av tonläke och kroppspråk. Det är hur lätt som helst att bara läsa orden, hur dom står och i vilken ordning utan att det yter rättvisa till den ytrandes meningar överhuvudtaget.. :)
tex det att säga: "det tycker inte jag va så smart" ansikte till ansikte till en person man kjänner om nåt dom gjort behöver inte va elakt menat alls, och personen framför ser det och hör det baserat på tonläge och kroppspråk.
men om man nu inte kjänner mig som skriver här och nu..
om jag skulle skriva "det tycker inte jag va så smart" med rena ord och inget annat.. baserat på erfarenheter med folk tolkar man olika direkt..
jag minns i ett annat forum.. ;) Vi hadde haft en project vi kallade secret santa: vi som va med skulle skicka julklapp till en utvald person. meningen va att man inte skulle gjöra annat enn att lämna hint och ledtrådar.. och jag? jag skrev mitt förnamn till mitt offer.. suck.. som skrattade i forumet att hon gissade sin tomte direkt baserat på att personen skrev sitt förnamn. "hur smart va inte det" skrattade jag tillbaks. Genast påhopp på mig som va taskig mot en stackars tomte…. gissa någon som blev lång i tangentbordet när jag svarade tillbaks "ja.. jag är tomten.." ;D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.