endast ge kycklig, ägg och ris ? :S
fick reda på att en bekants bekant som har en hund, ger den kyckling, ägg och ris som foder istället för torrfoder eller färskfoder.. detta kan väl inte vara bra för hunden ?
Det lät ju kanske inte så lyckat….
Nej, det är helt förkastligt. Hunden får absolut inte i sig vad den behöver. Ägg och kyckling är visserligen bra och högvärdiga proteinkällor, men inte som enda föda… Ris kan ju diskuteras, men framför allt behöver hunden fett av bra sort (animaliskt)!!! Mineraler finns mycket i bytesdjurens ben och dessa var inte inkluderade, eller? Nej, mer variation behövs!
Herregud, kan bara ana vilka näringsämnen den hunden missar… :(

omega 3 är väl en ?! eller den kanske finns i det ? hmm nu blev jag fundersam :)
Förstår inte varför man inte köper ett torrfoder om man inte kan något om foder eller närings behov hos hund! Vilket billigt torrfoder som helst är nog bättre i längden än det den hunden får nu….
Stoppa i en brochyr från nåt foderföretag i brevlådan till dom och se om det har någon effekt. Nåt där det står vad en hund behöver få i sig… Om du inte vill ta ett snack med dom 

Tar man bort riset och ger hunden hela kycklingen (rå) och hela ägget med skal och allt är det är utmärkt foder. Det är vad barf handlar om.
Det var lite så jag tänkte. Men det ska ändå vara mer tanke bakom. Och mer fett i!

#7: håller med in fettet, men om man ger hel kyckling med skinn och allt så får den i sig fett också
Jag känner inte denna person, utan det är en bekants bekant som har den.. men ska prata med hon som känner honom så kanske hon kan snacka med honom =)