Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 2051 ggr
Rafflan
0

Löst i större stad?

Jag e ju så bortskämd att vi har en ganska stor trädgård där vi kan släppa lös hundarna, kasta boll och träna, men ni som bor i lägenhet i större städer, tex stockholm, göterborg, osv, finns det ställen ditt ni kan gå med era hundar? Kanske fotbollsplan och spårlina?

Hur gör ni? :)

[Sharp]
0

Jag kan ta bussen till skogen tex. Men överhuvud taget så är det ganska mycket grönt här omkring, mycket träd och så. Och många gräsplättar, så jag har absolut inget problem att träna.

Men jag bor ju inte MITT i smeten. Bara 10 min bort med tunnelbana. Flört

[nataschaj]
0

0, menar du att era hudnar i nte få komma boort från eran gräs matta elr vadå???…..

Men de fun kar fint å ha hund i stan, finns massa bra ställen samt skog, annars kjan man alltid åka nån stans där de finns skog..

nu bor ja ju i gbg på hisingen så de e inte smeten..

men folk som bor i majorna som har hundar e la lite mer synd om, om dem inte åker i väg med dem, för finns ju inga dirketa gräsmattor föutom fotbollsplan på skol område där man ej få vara typ…

vad jag vet…

[jakke94]
0

#3 tror att TS menar att eftersom dem har en inhängnad trädgård så behöver dem inte hitta andra ställen där hundarna kan vara lösa, tror att hennes hundar endå får promenader då och då ;)

Rafflan
0

#1 okey, ja finns det bussar till bra ställen så funkar det ju :D

#2 som #3 skriver har vi en trädgård med staket runt så dem inte kommer ut på vägen ;)

Så klart får hundarna minst 6 promenader/dag ;)

Men ja, någon stor gräs plätt som i en park eller fotbolls plan, dem har ju sånt speciellt för hundar i USA men har aldrig hört eller sett nåt sånt här i Sverige ;)

EmmaVarg
0

Jag bor i göteborg och har två hundar & bor i lägenhet.
jag vet ingenstans man kan ha hundar lösa i typ en inhängnad eller nån fotbollsplan eftersom dom satt skyltar överallt att hundar ej får vistas där ..

Tycker att om de finns fotbollsplaner får de finnas hundlekgårdar med.

[nataschaj]
0

4 de va ju bra de, för ja gillar inte folk som låter sina hundar få vara i trädgården elr på gården å inte får sin motions alls.. har starka åsikter om det..

Det finns ju hundrastgårdar, tyvärr inte så många beror på va man bor..

men vet att komunen å de ska fixa många fler i gbg i alla fall…

Rafflan
0

#5 nej men usch vad dåligt :O

Håller helt med dig, iaf en liten plätt där dem kan få rusa av sig :)

Gluskap
0

Vi har en stor park precis bakom oss där vi brukar gå med Nadja i longerlina och där finns även en stor och fin rastgård :)

poolkid
0

Här i malmö har vi Limhamnsfälten med 2 stoora hundrastplatser vid stranden! Dom är dock inte inte inhägnade men det funkar bra ändå! Tar bussen dit ibland med min jaktlabbe :D

Maddepadde
0

Bor 10 minuter utanför STHLM City med tunnelbana, riktigt fint här där jag bor, men det finns inga rastgårdar. Men vad gör det mig? Min hund går i princip alltid lös, har t o m åkt kommunalt utan koppel ngra ggr.

I Slottskogen och Bragebacken är det väl tillåtet att ha hundarna lösa om nu inget ändrats?
Googla rastgård i Göteborg så ska du nog få se att du får en del träffar! :)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

NaimaG
0

Jag har ängar och motionsspår runtekring där han kan springa lös. Jag kan inte ta in honom i centrum för han blir så fasligt stressad av att vara där då han inte är van vid storstäder, som tur är bor vi i utkanten.

oh-la
0

bor i gbg och har i alla fall 3 hundrastgårdar på mindre än 10 minuters promenadväg från lägenheten. en mindre precis utanför lägenheten, en tvådelad större ca 10 min gångväg därifrån och en helt enorm, skulle tippa storlek som en mindre villatomt, runt 1000 kvm ca 7 minuter från lägenheten. den sista har även 3 omkringliggande mindre som man kan släppa hunden i om den inte går ihop med andra hundar i den stora. kanon när vi har hand om vår daghund som är van att bara kunna gå ut i trädgården :P

EmmaVarg
0

#10 man får ha hundar men lösa tror jag dom ändrat på för d va någon typ vakt(?) eller nåt som sa att jag skulle koppla min hund eller gå därifrån när jag var där i höstas..