Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3877 ggr
[japptravare]
0

Knöl på magen

Min ena hund har fått en liten knöl på sidan av magen den sista tiden. Eftersom hon är nakenhund är det väldigt lätt att se den. Den är hård, men samtidigt går den att flytta lite med fingret, men så fort man släpper glider den tillbaka. Den sitter fast helt enkelt.

Kan detta vara bara en "knuta" eller kan det vara något allvarligare?

AnetteZ
0

Det kan vara en fettknuta men det skadar aldrig att kolla upp knölar.

Hälsningar Anette

Yessica
0

Pippi hade en sån vid sidan om ryggraden för ett år sen. Den gick att flytta på, men åkte tillbaka sen såklart. Men helt fast var den inte. Troligtvis en fettknut bara. Vi gick agilitykurs och jag upptäckte den vid ett kurstillfälle, frågade då instruktören. Som jag känner och hon kan mycket om hundar. Hon sa att bara den inte växer så är det ingen fara, för hennes hundar hade haft flera sånna.

Pippis växte inget och helt plötsligt var den borta. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

SaraC
0

Jag tycker alltid man bör visa upp knölar för veterinären. Vanligtvis är det ingen fara, men det är väldigt skönt att få det konstaterat och om det är något som behöver behandling är det ju bra om det upptäcks så tidigt som möjligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[jakke94]
0

vart på magen sitter den ?
Det finns ju något som heter navelbrock eller liknande, som endel hundar har på tex clumber är detta ganska vanligt, och dem "knutorna" kan man tryck in, fast kommer ut direkt :P 

Om du är osäker så tycker jag att ett vetrinärsbesök skulle sitta bra, Lycka till! :)