Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1847 ggr
awkward
0

Kunskaper inför valpköpet?

Vilka frågor/svar bör ni man ska kunna innan man köper sig en valp?

Då man är redo att skaffa en och ta hand om den på rätta sätt, givetvis med hänsyn till rasens olika behov.

Men rent generella kunskaper man bör känna till och ha inptäntat.

Tack på förhand! :)

Maja2
0

Läs: Att köpa hund, som Tangotime skrivit…. jag vet inte hur man länkar… men där står väldans mycket tänkvärt.

Tangotime
0

Jag tycker att det igentliga måstet är att du vet var du kan få svar på dina frågor. En hundklubb i närheten du kan ta kontakt med om du stöter på problem. En bra veterinär som kan hjälpa dig med frågor om hundens hälsa och foder osv. Man måste inte kunna "allt" när man skaffar hund. Men man måste vara intresserad av att ta reda på saker när frågorna kommer!

Sen kan det vara nyttigt att veta hur man hanterar rumsrenhets träning på rätt sätt, hur du från början lär hunden att gå lös osv. Anmäl till valpkurs! Det kommer du lång med!

Lycka till!

Tangotime
0

Tack Maja2! Här kommer en länk: Att köpa hund.

Viktigast av allt är att ha tålamod och att inte bli arg på valpen! Klassiskt är ju valpar som tror att dom heter Nej… Tungan ute Tjata ALDRIG…

[Sharp]
0

Mycket bra artikel, jag som själv väntas valp om ca 2 - 3 år. Fräschar upp minnet lite grann. Sparad som favorit här på datorn! Flört

awkward
0

Tack alla för råden :)

Var nyss inne och läste alla artiklar på Agrias hemsida

och tycker det stod mycket bra information inför vad man bör tänka på och förbereda inför hundvalpens ankomst :)

Zebben
0

Det allra viktigaste att göra innan ett valpköp är att verkligen sätta sig in i vilken ras man ska köpa. Är det verkligen en ras som passar oss? Allt annat kan man lära sig på vägen även om förkunskaper underlättar en hel del.

awkward
0

#6 Finsk lapphund är det bestämt här hemma att skaffa sedan länge nu ;P