Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1738 ggr
[helenal]
0

Nojjig!!

hej alla hundälskare!!:) Jag är lite nojjig. MIn mormor brukar passa hugo när jag jobbar, men idag så skall vi testa om hankan vara hemma lite själv. Jag jobbar 6 timmar och tänkte ta en långpromenad strax innan jag åker. Jag pratade med grannen ovanför mig o han skall få nyckeln av mig o gå ut med honom vid åtta tiden. Det  borde han ju klara… jag är bara så nojjig:)hur har ni det?

Royalz
0

Är han inte ensamhetstränad kan du ju inte lämna honom så länge första gången!

Maja2
0

Har du ensamhetstränat honom ? Har du inte det så tycker jag att det är alldeles för länge för honom att vara själv.

[helenal]
0

Jo han kan vara hemma själv. Har varit det i små omgångar innan, fyra timmar ocks¨å men de va ett tag sen nu.

Bumsibum
0

'r han en valp? med take på att din mormor måste passa honom när du jobbar, han kommer ju aldrig klara sig vara ensam om han alltid har nån som är där. Börja öva nu innan det är försent nån timme åt gången bara, 1-2 först ett tag, sen öka med 1-2 timmar åt gången, och sen vips kan han vara ensam när du jobbar 6 tillmar, till och med 8 då och då om så skulle behövas.

[helenal]
0

han är fyra år! mormor har honom alltid bara idag hon inte kan! och hon har honom för att hon bara e hemma på dagarna.

Karizma
0

Då ska han klara sig 4 år och tränad ta en bra promenad innan. Skönt o ha mormor som dagmamma annars :)

[helenal]
0

Jag gick med honom en timme innan jag lämnade honom,sen  har grannen varit ute med honom o gosat lite. Han va väldigt pigg när jag kom hem eller är… jag har varit ute med honom gett han lite godis å lite mat.. och lekt med honom å massa..men han e väldigt stissig!

Zebben
0

Det ska ju som sagt inte vara några problem och var det som synes inte heller.

Vet inte hur Du gjorde innan Du lämnade honom, men det bästa man kan göra är som Du gjorde, gå en långpromenad och gärna lägga in lite hjärngympa under promenaden så att han fysiskt trött men även lagom mentalt trött. Hur mkt mental trötthet han behöver för att må som bäst hemma ensam får Du försöka lista ut.

Sen är det viktigt att man efter promenaden inte stressar iväg hemifrån utan att hunden hinner komma till ro lite. Annars är det risk att man lämnar den när den är lite upp i varv efter en aktvi promenad.

Lycka till i fortsättningen! Toppen att Du har tillgång till en mormor när Du jobbar i vanliga fall. Mormödrar brukar vara guld värda :-)