Hur blir ni av med håret?!
Vi städar, städar och städar men ändå så har vi alltid en massa djurhår hemma (katt och hundar), har ni några tips på hur man kan undvika att få en massa hår överallt (mat, kläder och ögon!)… inte så kul när man har besök av folk som inte är djurmänniskor precis.
Dammsuga varje dag och borsta hunden utomhus varje dag. Det fick jag göra när jag passade en sheltie hela våren/sommaren för annars blev det hår precis över allt.
Ha en bra dammsugare och dammsuga ofta. Kör alla kläder och annat som tvättas som går att tumla i torktumlare och rolla kläder och liknande. Se till att djuren inte fäller för mycket än vad de ska, om de kan ha någon form av näringsbrist eller liknande. Bada och borsta djuren regelbundet.
I övrigt finns det nog bara en lösning - ha inte djur
Eller ha djur som inte fäller.
Här hemma städar vi varje dag, men det finns fortfarande en hel del hår. De som inte gillar sådant (eller är allergiska) behöver inte besöka oss, då kan vi hälsa på dem istället.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
hahaha att vara djurlös är inte ett alternativ ;) … dock är jag själv allergisk men men… lite får man ju offra hehe
Jag tycker mest att det är konstigt för våra vänner som också har djur har inte alls lika mycket päls och sånt som vi har.
#3 Det beror nog mycket på vad för typ av djur man har, ras, hur mycket man städar och så vidare. Känns till exempel som att min långhåriga katt fäller typ överallt ständigt, medan min långhåriga hund fäller mindre och min korthåriga katt knappt fäller något alls.
#4 Deras hundar och våra hundar har ungefär samma pälskvalitét men däremot har vi också en långhårig katt som släpper tussar överallt. Han hatar att bli borstad (en omplaceringskatt) så vi brukar klippa ner honom med jämna mellanrum så det hjälper ju lite iaf…
#5 Mycket möjligt att det är han som är boven
Det ska finnas någon vante som ska vara super på att ta bort hår på djur och möbler, kommer inte ihåg vad den hette just nu. Men har tänkt införskaffa en sådan och testa eftersom vår katt inte heller är sådär jätteförtjust i att bli borstad, då blir det ju som att man klappar dem.

Vi har en hund som faktiskt inte släpper en massa hår -dvärgpinscher. Annars är det nog bara att borsta och dammsuga, dammsuga, dammsuga. 
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
Hm… smartborste! får hålla ögonen öppna efter en sån när jag är i djuraffären (:

det går jätte lätt att få bort hår från mattor, soffor mm med en vanlig gummi handske, en sådan som man har när man diskar, funkar super och är billigt
Dammsug varje dag. Har själv två långhårskatter, en kårhårig hund och en långhårig kanin och gissa om dem fäller. Kan inget annat än dammsuga varje dag och ett annat tips är att locka bort mattorna från golvet tills fällningsperioden för samtliga djur är över. Vi har plockat bort mattor och tagit ner gardinerna då dessa är de som sammlar mest hår.
Vill man dock så gärna ha gardiner uppe så rekommenderar jag kappor då katter inte kommer åt att stryka sig mot dem och de blir därmed inte håriga.
Dammsuga ofta, borsta och använda klädvårdsrulle är det som gäller här. Känsliga gäster varnas.
Har en soffa i ngt "fejk-läder"-material som hundarna får ligga i. Går lätt som en plätt att torka av den med en vanlig trasa. 
Just det, jag brukar använda min furminator på djurens liggplatser också - den är kanon att ta bort päls med även där 
13, vad är furminator?
Här behövs dammsugas 2 gg i veckan och så borstar jag chanel 1-2 gånger per vecka.

furminator är en speciell borste som tar bort en hel del hår, sök på ordet furminatior på internet så kommer det upp