Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2747 ggr
Tusen
0

Vill inte tugga

Vår tik (en riktig korsning) vill inte tugga på något. Har för mig att det är bra för tänderna och motverkar tandsten. Något bra tips på vad man kan locka en kräsen tik att tugga på.

Hon är inte särskilt matglad, gillar inte dentastick,hudar,svinöron,tuggben, senor eller olika typar av hundgodis. (Har läst andra trådar som tipsar om bra hundgodis)

Vi har kastat och försökt få henne att busa med dessa tuggsaker men inget funkar. Hon tuggar inte på någonting förutom ibland på mina hårsnoddar. Riktiga ben funkar inte förrutom kycklingben som hon snott till sig ibland (vet att det kan vara farligt)

Bumsibum
0

merjben ? kanske?
eller sån som är för andedräkt, min morbror har en hund, han är likadan som din, tuggar inte på något, men sån för andedräkt går ner, det är typ de ända.

Lycka till iaf.. Glad

Alex
0

Det är inte så att hon har något problem i munnen, med någon tand eller nåt, som gör att hon inte vill tugga pga att det gör ont? För jag har då aldrig hört talas om en hund som inte vill tugga på något av det där, men det kanske finns såna också. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tusen
0

#1 Dentaticks? Uppskattas inte.

#2 Nu har hon aldrig velat tugga på något men det skadar ju inte att kolla tänderna ändå.Glad

Bumsibum
0

#3, ah synd.. Obestämd men hoppas du hittar något till din lilla vovve iaf.. Glad

sisal
0

Skulle nog också rekommendera märgben…… Lycka till!

Nikkis
0

Ja, vill hon inte tugga så vill hon inte. Är ju knappast något måste för en hund att knapra på ben.
Låt henne vara, får hon tandsten får ni helt enkelt ta henne till veterinären för en skarpning. Inte svårare än så.

Tusen
0

#6 Nej, det är ju svårt att tvinga henne att tugga. Men var mest orolig för att hon skulle få tandproblem.
I vilket fall är hennes tänder kontrollerade nu och det var inget att anmärka på dom. Jättefina!

Carpedium
0

Mina hundar är inte mycket för att tugga heller, dom har väl helt enkelt inget behov av det. Det enda dom gillar är grisöron, men dom äts snabbt upp så det blir inte så mycket tuggande på dom. Båda har fina friska tänder, den älsta är tio år. Men ungefär vartannat år brukar jag åka till vetten och ta bort den lilla tandsten som bildats. Ha der bra, vi ses !Glad

Karizma
0

Jag ger märgben det gilla våran kräsna fia, grisöron,tyggben o finare tandstenspinnar vägrar hon röra slicka visst men inte mer. Märgben är billiga o mummiga nyttiga är dom med.