Vill ha min egna lilla!
Ja vill ha min egna lilla valp :) vet det låter som ja ee desperat men ja har en hund varranan helg det går jätte bra men ja känner att nu har ja tid till hund oo vil träna lite freestyle dagligen så ja vill ha en hund men mina föreldrar säger bara att vi inte kan ha hund osv vi har möjlighet men de tror att vi ska glömma bort hunden va tycker ni?
klokt av dina föräldrar. Tills du är arton bestämmer dina föräldar över dig, och så länge du bor hemma kan dina föräldrar besluta vad du får och inte får ha i deras hem. Tror inte dina föräldrar att det kommer gå så får du nog acceptera det.
Det finns däremot fler sätt att få möjlighet att träna en hund om du främst vill träna lite freestyle dagligen. Hör med grannar eller liknande om du skulle kunna få låna deras hund eller kanske flera olika hundar någon timme då och då för träning. Borde inte vara helt omöjligt att hitta.
Vill dessutom råda dig att inte skaffa en valp bara för att du vill träna lite freestyle dagligen, en valp kräver så mycket mer, i 10-15 års tid!
Och så kanske inte just den hunden är ett dugg intresserad av just det du vill jobba med.
Men som #1 säger så finns det många som nog skulle uppskatta att du tränade deras hund lite några gånger i veckan, då dom själv kanske inte hinner.
Ett råd du ska få är att du kan gå lite hundkurser och så kan du kanske hjälpa till på något hund dagis i bland. För har du lite kunskap om hundar kan du lättare hjälpa andra.
Lycka till