Miundre hanhund söker för avel.
Hejsan! Vi har en dvärjpincher-blandis som vi är dagmattar åt som ägaren gärna vill ta valpar på. Tiken är en frisk hund med ett jätte trevligt psyke.
Vi söker en frisk hanhund, också med ett stabilt psyke.
Tiken ska snart börja löpa, så har ni en hund ni skulle vilja ta valpar efter i skånetrakterna för ni gärna höra av er.:)
Mvh
Hur gammal är tiken?
Vad för ras på hanen är önskvärd?
Är tiken kollad för ev sjukdomar/defekter?
Vad mer än dvärgpincher är hon?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Chihuahua/dvärgpincher 3år gammal. Hon ska genomgå hälsokontroll innan parning, hennes föräldrar har inga sjukdomar el defekter.
Hanhund önskas av "liknande" ras, sätter största vikten på bra psyke och hälsa.
Föräldrardjur o tiken patella undersökta?
Vavvan har knäledsfel o sådant testas då hunden är 12 månader gamla. Vet ej vad dvärgpincher har nått men där kan de med pinchrar upplysa om.
Knäledsfel de ärvs ner från föräldrardjuren.. O har de knäledsfel så ska de ej gå i avel.
Det kostade mig för många år sedan 9000:- att veterinär opererade in 1 liten skruv i Laikka´s knä *Hon dog september -04, i en ålder av 14 år* hon var då 5 år gammal, knäledsfel går ej på någon försäkring. Jag fick glömma mina agility drömmar med henne. Hon hade även en svag 1: a på ena höften. Hon var blandras: Papillon/Sheltie.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#3 Jag ska föra detta vidare till ägaren. :) Tack för info!
Jag efterlyser verkligen bra blandisuppfödare som gör dessa undersökningar det kostar så lite att jag faktist tycker man ska göra det på så vis är man en garanterad GOD uppfödare. Sen ruta in på en ras hon har i sig, vill jag gärna säga. På så vis vet man lite vad man köper Pincher är ju en hund som kräver lite sprallig o glad :) Ta gärna en renrasig hane som gjort sina hälsoundersökningar. Lycka till :)