Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 10470 ggr
saandrra
0

Hundnamn

Vi ska köpa en svart dvärgschnauzer hane och funderar på ett bra namn. Det ska vara lätt att säga, helst innehålla s eller i. Några egna favoriter är: Ådi, Milton och Grozzo.

Är mycket tacksam för svar!

saandrra
0

putt!

Jovich
0

Rizzo? Milou? Glad

saandrra
0

#2 Har faktiskt funderat på Milou, men jag vet inte om det passar med på vita hundar? Enligt min åsikt, men namnet tycker jag är fint! :) tack!

[jakke94]
0

#3 tycker inte det har med färgen att göra :P

min hane heter Daddy :P .. hade velat ha en till, som skulle hetat Obama :P tycker de är lite häftigt på hundar :P

saandrra
0

#4 haha, nej! Så är det förstås! Men alla hundar jag vet som heter Milou eller hett så har dom oftast varit en bischon frise, dvs vita! ;)

Fräna namn! :)

[Hilo]
0

Miller, Katar, Karos, Kiro, Ludde, Ozzy, Ilo, Wille.. Glad

saandrra
0

#6 tack så mycket! :D

[Hilo]
0

#7 Hundar lyssnar bra till K och S har jag för mig, så du fick med några K-namn också. Glad

Miller heter svärmors hund, och svärfars heter Wille - Ja, han heter Wilgot egentligen, men kallas Wille.

Jonna75
0

Tintins Milou var ju vit Flört

saandrra
0

#8 Ja, S vet jag iallafall om att hundar lyssnar bra till! Om inte min far är ute och cyklar också så har han för sig att I också!?! Glad

#9 Precis,alla Malou är vita, nästan!! Förknipar Milou med vitt! Flört

[Empisen]
0

Gizmo? Tkr jag e fint (A) Ska döpa min lilla hund till det.. Om jag nu kmr skaffa den rasen någon gång (den minsta podengo rasen) Glad

Karizma
0

Ovanligt var ju Grozzo låter rätt tufft med :)

saandrra
0

#12, ju det är rätt så ovanligt skulle jag tro, det är nog det dära med det "tuffa" i det som gillas! :P ;)

Jovich
0

Min sambo tycker att Jarmo är ett bra hundnamn, jag håller inte med honom Skrattande

saandrra
0

#14 Smaken är som baken, delad! Flört

Karizma
0

Ja helt klart tuff kille ska bära ett tufft namn med :) jag röstar på Grozzo

saandrra
0

#16 Precis, tuff kille = tufft namn! ;) Får se hur det blir, är ju ganska så svårt att välja ett namn som alla i familjen ska gilla! Inte det lättaste!..

saandrra
0

Någon som har några fler förslag? :)

Nicolina
1

Grozzo för jag också för, passar en liten svart dvärgschnauzer! = ) Annars var ju ditt andra förslag också fint, Milton, fast det förknippar jag med den vita tävlingshästen Milton… så där är det också färgförknippning.

saandrra
0

#19 Ja, men det är svårt. Man ändrar sig lite titt som tätt! ;) Gillar namnet, men passar det vår hund? Det är samma som med Zito som vi tänkt lite på, men inget av det "klickar", om du förstår vad jag menar? :)
Milton gillar jag fortfarande! Jahaja, haha, jag gillar inte färgföknippningar! ;) Milou gillar jag, men det passar bara vita tycker jag!
Tack för dit svar!

Nicolina
0

Tihi, ja det är jättesvårt! Jag har ju fött upp hamstrar i en massa år (inte nu längre) och var verkligen supernoga i början med mina första kullar att namnet skulle passa varje individ, döpte ju även efter olika teman.

Tänker på när jag själv ska köpa min första egna valp (förhoppningsvis om ngt år) och kommer ha minst lika svårt att hitta på namn, nu lär det förmodligen bli ngt på W då uppfödaren precis har haft på U…. så tiknamn på W är mitt huvudbry i ett år ; )

Zito var också ett jätteläckert namn! Och Milton är himla fint, mjuk och ligger bra i munnen. Har du kollat på http://vovve.net/Hundnamn ? Där hittar du en massa namn i bokstavsordning.

saandrra
0

Åh, hamstrar är fina! Men är lite rädd för deras tassar! (A) Ja, jag hade tänkt ha en kaninuppfödning en gång, men slutade upp med dom planerna. Och det skulle inte vara kul att komma på namn till alla ungar som kommer!

Vad kul att du ska köpa en själv, verkligen kul! :)
Tiknamn är så mycket lättare än han namn, tycker jag! Vi hade först tänkt ta en tik, men då var alla tikar redan tingade, så då tingade vi en hane istället, och då vart det genast svårare med namn! :P Hade det vart en tik vi skulle ha tingat skulle den ha fått heta Daisy, tycker det är så fint!

Ja, jag har kollat lite smått där, men inte gått igenom rad för rad! :)

stallostby
0

det är märkligt för mig, att i hundvärlden, "döper" man om hundar. Det sker inte lika ofta i hästsammanhang. Det namn djuret har är dess namn. Sedan kan man ha smeknamn, förkortingar osv… Vår första hund, nu fyra månader heter Buskelunds Ronja. Ronja är ett klockrent namn på henne, varför välja annat? Men det är klart heter hunden typ "Easy come easy go" eller liknande måste man ju ha ett smeknamn..som Easy..

I Ronjas kull finns en Emil som numera kallas för Rocky..varför då..Emil är väl ett behändigt namn..för att ta ett ex.

Sloj-border
0

jag tycker Sigge/Zigge är fint tycker jag! :) och Dennis:)

saandrra
0

#23 Det kanske är för i hästsammanhang så betyder namnet inte lika mycket som hund? En hunds namn är otroligt viktigt!
Så kanske man vill ha ett perfekt namn man gillar, lätt å säga  osv.

Heter den som du sa " Easy come easy go" så har man självklart ett annat namn den kallas. För det går inte så bra att ropa till heller.

Dom ägaarna kanske inte gillade namnet "Emil", och gillade "Rocky" bättre. Tycker inte det är något konstigt med det. Skulle jag själv också gjort, har kenneln döpt den till något man inte gillar byter man såklart. Men, bara om den inte har lärt sig namnet redan, då tycker jag det är taskit för hunden.

saandrra
0

#24, Sigge heter katten vi har här hemma! ;) Så det går inte!

danino
0

fido! det är ju inte så vanligt

Leorag
0

Ja visst är det svårt att komma på namn ?! Glad

Lite blandade namn:
Zacco
Morris
Mio
Casper
Sam
Zero
Xolo/Solo
Hero
Dallas
Bosco
Sudden
Bailey
Happy
Pepsi
Zingo
Charlie
Hugo
Lucas

saandrra
0

#27 tackar! :)
#28 Tack för alla namn! Och ja, visst är det svårt! Specielt till ens eget djur!  Åh, Bailey gillar jag skarpt! Men inte mamma tyvärr..!

Sloj-border
0

#26 haha jaha ^^

saandrra
0

#30 haaha jo! :P

TheWildRose
0

_Träffade faktist en vit boxer förra veckan. Han hette Milou. Jättefint tycker jag :)

Annars Milton! Det är ett favoritnamn!_

Ricko
0

#28 Min kompis Jämthund heter Hero och min kompis farmor skulle köpa en Schäfervalp som hette Zero :) Väldigt fina namn, även Nero.

Några namn jag tänkt att min hund ska heta är

• Tess
  • Nero
  • Toy
  • Diesel
  • Kaaaanske Sam, gillar namnet men känns inte riktigt som en hund x)(kommer utalas isåfall amerikaskt)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Leorag
0

En väns leonberger hane hette Hero och så kände jag en lh. collie som hette Zero, därav förslagen Flört

saandrra
1

#32 Alla vita hundar heter Milou! ;)
Gillar också namnet, hade velat att den ska heta det men, jag tycker inte Milou passar på en svart hund, utan en vit!
Att Milton är fiint!  Tycker jag med. Men ingen i familjen verkar tycka det…

Nu har det kommit ett till namn på förslags listan, och det är Wille. Tycker det är ett sött namn. Blir nog det, upp till 95% tror jag, om det inte kommer ngt annat namn som passar bättre!
Och snart är det bara 1 vecka kvar tills  vi hämtar han! :D :D

Ricko
0

#23 Ricko var 1 år när jag köpte han, då hette han också Ricko. Han lydde inte till nåt annat namn dessutom tyckte jag ricko var väldigt fint! Men hade han hetat t.ex Oskar och varit 2-4 mån hade jag bytt namn, dock till ett liknande.

Ricko
0

Tycker Milton är fint också!

saandrra
1

#37 Javisst, att det är!  Men namnet till lillkillen (som vi snart får hem) blir nog Wille, har tänkt på det och Wille är lätt och fint, men kommer det nya namn så kanske det ändras. Dock tycker jag fortfarande mest om MIlton, men ingen annan i familjen…

Liingefors
0

Namnet Toy är rätt så gulligt fast av dom tre som står där uppe tycker jag mest om Ådi :)