Hundtest - kolla din raskunskap.....
Vet inte om det varit uppe tidigare, annars finns här ett hundtest där du kan se hur kunnig du är på hundraser…
Resultat

Du har 15 rätt
Bravo, du kan det mesta om hundar. Troligtvis spenderar du den mesta av din tid i skog och mark tillsammans med din fyrbenta vän.
Testa du också!
LYCKA TILL! 
Resultat

Du har 17 rätt

Grattis, du har stenkoll! Det finns inte en hundras i världen som du inte kan namnge och egenskapbenämna. Ett smycke, en rosett, ingenting är för mycket för din ögonsten där hemma.

visst var den lite rolig…jag kan inte små hundstyperna så himla bra….
Resultat

Du har alla rätt!

Grattis, du har stenkoll! Det finns inte en hundras i världen som du inte kan namnge och egenskapbenämna. Ett smycke, en rosett, ingenting är för mycket för din ögonsten där hemma.
Var bara tvungen att göra den en gång till.
Kan tala om att jag gissade fel på fråga 3 första gången
Haha. När du gjort testen så gå in och kolla på "visa alla frågor"
Kul att det faktiskt finns en del som inte vet hur vanliga raser som tex Pudel och rottweiler ser ut *L*
Kan inte jag heller. Stora hundar ska det vara för min smak.
Men jag använde mig av uteslutningsmetoden *L*

å alla dem dära små spaneilna …nä dem är spaneil för mig alli hopa..hahahaha

Alla rätt *ler*
Gillar sånna här tester - jätte kul *ler*
#5 spaniel hit o spaniel dit.
#2 du fuskade nog :)
Tänker inte tala om hur många rätt jag hade. Men jag vet i alla fall hur en äkta töntbull ser ut!

Alla rätt :)

Samma alla rätt gillar också sånna här fast jag fick tänka till lite ibland vissa raser är ju så lika varnadra, och andra har man inte hört talas om knappt då blir de uteslutnigs förmågan o de funkade ju tydligen.

Alla rätt…

"Resultat

Du har alla rätt!

Grattis, du har stenkoll! Det finns inte en hundras i världen som du inte kan namnge och egenskapbenämna. Ett smycke, en rosett, ingenting är för mycket för din ögonsten där hemma."
Tihi.
Hund nr 13 har jag ingen anning om vad det var för någon, någon som kommer ihåg och kan ge mig det rätta svaret på den?

Jag hade tretton rätt. Är inte så bra på raser…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Snuttan: Nr 13 var Akita ..
tackar Chippers :)

Kul test:) men jag tyckte allt att det var lite dåliga bilder på en del hundraser.. men jag klarde det rätt bra iaf:)
Jag hade 15 rätt! ( Vet ej vad jag hade fel på ) Bilden med frågan om det var Golden , Flat eller Tollare var iallafall inte lik någon, aldra minst Golden o Flat iallafall , så jag gissade på Tollare, var det rätt ?
Välldigt rolig :)

16 rätt
"Du har 17 rätt

Grattis, du har stenkoll! Det finns inte en hundras i världen som du inte kan namnge och egenskapbenämna. Ett smycke, en rosett, ingenting är för mycket för din ögonsten där hemma."
Hade fel på fråga 4. Chansade på malteser men det var en shih tzu. Vet bara att båda är långhåriga, sen blandar jag alltid ihop dom :P
Du har 16 rätt

Bravo, du kan det mesta om hundar. Troligtvis spenderar du den mesta av din tid i skog och mark tillsammans med din fyrbenta vän.
Du har 13 rätt

Jag fick 15 rätt =)

Alla rätt… Kul att ens kunskap om raser lönar sig nån gång.. ;)
Jag fick 18.
En sak bara, hund nummer sju, som ska föreställa en Waimaran, jag tycker den ser mer ut som en grandis än en waimaran. Hm. Är det någon som håller med?
haha, jag fick oxå alla rätt, ska erkänna att jag chansade på några dock.
"Du har alla rätt!

Resultat

Du har 15 rätt

13 va de jag inte kunde.
Men men man kan inte va bäst på allt :P

Alla rätt 

Jag fick inte ens se mitt resultat… störda dator!
#7 *fnissar* Nu ska du inte vara avis bara för att du inte har kolla på renras. Pöss!
#17 Det skulle föreställa en golden.
#22 Stämmer ju bra. När du blir uttragen av syrran din *L*
"**Du har 14 rätt
**
Bravo, du kan det mesta om hundar. Troligtvis spenderar du den mesta av din tid i skog och mark tillsammans med din fyrbenta vän."
Weii ^^

Jag fick 17 rätt
#17 en tollare är mer röd/orangeaktig i pälsen och har oftast en leverfärgad nos ( men de finns dom med svart nos). Tollare brukar oxå ha vita tecken såsom bläs vita tassar osv. :)
själv fick ja 16 rätt… :P ja vill ha en hund… :( helst en tollare :P hehe
Jag fick 17rätt, men det var mer tur än skicklighet!