Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1330 ggr
[jakke94]
0

weght pull i skåne ?

jag undrar om det finns någon tävling i skåne man kan titta på om man är intresserad av weght pull ? =)
tyvär har jag ingen ras som är lämplig till sporten men hade tyckt det skulle vara intresant att titta på det :)

(ni som kör weght pull kan gärna få berätt om sporten också och gärna visa bilder därifrån)

Gluskap
0

Haha vadå inte lämplig ras?
Hos oss är det inte bara krafthundar med och drar! Vi är allt från chihuahuor, bostonterrier, frallor, golden, nuffar, labbar, cane corso osv osv. Så vi är väldigt blandat :)

Du kan ju alltid vara med och kolla på träningarna också, och därifrån få mycket info, finns ju klubb i Lund

Kolla på SWBA.net där finns planerade tävlingar osv

[jakke94]
0

#1 nej vet att dem flesta raser kör det, men clumber spaniel har lite problem med höfter och armbågar så vågar inte :P

kör du med din amstaff ? =)

tack för länken, ska kolla nu :P

[jakke94]
0

#1 via hemsidan du länkade försökte jag komma in på lunds sida, men sidan kunde inte visas, så det kanske var en gammal sida, så har du kanske någon annan länk på var och när dem håller till i lund ? :P

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[jakke94]
0

#4 har redan varit där inne :P men sen när jag klickar in på "lund" och sen "hemsida" så får jag upp att sidan ej kan visas :P men tack endå för länken :)

kanske får maila då :P

Gluskap
0

Jag såg det också, jag vet inte varför den inte fungerar.
Själv drar jag i malmö, inte lika mycket i klubben längre.

[jakke94]
0

#7 okej :P är det någonting man skulle få lov att komma och titta på ? :P eller drar du helt själv numera ?

Hitta denna sidan, det ska också vara i malmö, men dem verkar inte vara så aktiva länge om man kollar på deras inlägg i forumet :/
http://www.weightpullmalmo.se/