Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 4315 ggr
[Empisen]
0

Ny träff?

Sist vi planerade en träff så blev den inställd pga att några inte kunde komma, nu kan vi väl försöka igen? Glad

Den får helst hålla till i Stockholm.. Vi kan bestämma tillsammans vart i Stockholm.

Sen så bestämmer vi även dag och tid tsm.

Så kom igen nu! Kom med förslag Skrattande

Sweetheartno1
0

Här har du en intresserad ! Skrattande

//Sweetie

Maddepadde
0

Är också lite intresserad, men beror på vilka som kommer och vad som ska göras :)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Sweetheartno1
0

Promenad och lek ?! Skrattande

//Sweetie

tsset
0

Också lite intresserad, personligen föredrar jag träning och ha sällskap som störning och ögon :)

Maddepadde
0

Jag är inte intresserad av att träffas och låta hundarna röja, varken jag eller min hund har intresse av det.
Jag ser hellre isf en träningsträff där man kan träna vad man vill, antingen ren träning eller om man bara vill köra typ passivitetsträning och sen kanske fika på det eller nåt i den stilen. :)

Men börja grina då!

tsset
0

Ja… vi röjer ju gärna, men det känns inte värt resan så att säga. Vi har hundar att röja med ;)

#5 Vi kan ju köra på en träningsträff eller så? Fika låter ju grymt, men då är det ju det här att det är liiite kallt… hundcafé kanske kan lösa det problemet? Eller köra picknick på centralen eller så ;)

[Empisen]
0

Träning skulle vara jätte kul, Hugo behöver träna på att inte fokusera på allt annat än mig..
Det där med fika skulle vara trevligt, men inte ute kanske.. Hundcafé var en bra idé Glad

Nikkis
0

Jag är helt och hållet inne på Maddes linje, och därmed intresserad av en träningsträff. Glad

tsset
0

Tummen upp! Är ju perfekt med träningsträffar även om man "bara" vill träna passivitet och kontakt, eller koppeldrag eller hela elitlydnaden eller vad som.

När, var?

[Empisen]
0

#9 Precis, alla kan ju träna det dom känner för helt enkelt Glad

Jag är upptagen denna helg tror jag.. Som det ser ut nu..
Tycker det skulle vara kul att träna "inne" i stockholm.. Tungan ute Där det finns massor av folk och hundar.

Nikkis
0

Menar du "inne i sthlm" som typ vara på plattan och träna bland alla människor eller utanför ngn större mataffär eller i en park eller ska vi rent av vara på en BK? ^^

[Empisen]
0

#11 Tänkte på inne i stockholm, som t.ex plattan, men det kanske inte är något bra alternativ? Vissa kanske vill träna platsliggning eller liknande Tungan ute

På en BK skulle vara kul.. Har du något tips på en bra? Glad

sara7012
0

#12 Hehe ha en hundträff mitt i stan :P Om de är bra beror väl på vad man vill träna… Ska man träna inkallning så är de kanske inte bästa stället :P

Nikkis
0

Jag är efter idag skitsugen på att åka och träna i värsta "rusningstrafiken" - Jag och min hund behöver verkligen ALL störning vi kan få.

Men sen kanske det är så att alla som vill med kanske inte riktigt är redo för det?
Jag är inte ens säker om Jag och min hund är det, haha!
Men det är en risk jag iaf är beredd på att ta. ^^

Men en BK skulle också vara något, jag röstar isåfall för SSBK (Sthlms Södra BK).

tsset
0

#13 Kan vara optimalt för inkallning också, beror ju på hurdan inkallning man vill ha och vilket steg i träningen man är på. Jag kör gärna både inkallning och platsliggning mitt i stan, det ska VI fixa när vi klarar dem störningarna.

Men för en bra nivå så kanske man kan välja en annan plats, beror ju på :)

[Empisen]
0

Jag har ingen aning om jag och Hugo är redo för stan heller.. Tungan ute Men han behöver verkligen "störas", skulle iförsej bli ännu svårare nu när han är i trotsåldern men det gör inget, jag är beredd att ta den utmaningen! Skrattande

Så för mig spelar det faktiskt ingen roll om det är stan eller BK.

sara7012
0

#15 Tänkte mer på att de finns gott om hundrädda människor. Att då se en lös hund hur snäll, lydig eller söt den än är så är de läskigt för dom. Jag skulle personligen aldrig ha min hund lös mitt i stan hur lydig han än må vara.

tsset
0

#17 Bara för att det är en inkallning behöver ju hunden inte vara lös eller vara en längre sträcka ;) Självklart ska man visa hänsyn men man behöver ju inte smyga omkring för det. Väljer jag att ha min hund kopplad beror det inte på lydnad här heller, men inte heller att någon kan vara hundrädd utan för att jag inte litar på människorna omkring mig.

Ja, iaf, plats som plats enligt oss :)

Nikkis
0

Vem har sagt att hundarna promt ska vara lösa hela tiden? Det är väl upp till var och en att avgöra hur man vill göra.

Sen så bryr iaf inte jag mig ett dugg om om det är hundrädda i stan där jag tex ska träna. Denne pers. ser oss säkert långt i förväg och kan då välja att ta en annan väg.

Jag menar, om jag är "rädd" för att få fågelbajs på mig, ska jag då hålla mig inomhus?
Bara att inse att samhället idag är fullspäckat med saker och ting som man kanske inte älskar, det är ingen nyhet och därmed en risk man får ta.
Det är fullt lagligt att ha en hund i stan, sedan spelar det ingen roll om man då promenerar eller tränar.

Vart tror du BH-provets miljödel utförs?

Sedan så gissar jag att om vi nu tex skulle träna på plattan, så kommer vi ta upp en del plats som sedan blir "vår", och folk kommer nog knappast ba "HEJ OCH HÅÅ NUUUU ska jag tränga mig förbii häääääär"….

sara7012
0

#18 Ni får ha er träff vart ni vill. Jag bor i Köping så jag lär inte märka av er iaf ;P Men hade jag bott kvar i sthlm så hade jag nog inte velat åka in till stan med min hund mer än nödvändigt. Jag skulle nog inte uppskatta en skock hundar och hundmänniskor om jag va inne i stan utan hund heller :P Men de är ju jag. Alla är vi olika.

Hoppas ni får ihop en trevlig träff =)

[Empisen]
0

#19 Hahahaha "HEJ OCH HÅÅ NUUUU ska jag tränga mig förbii häääääär" klockrent! x'D

Håller med dig där, människor är rädda för allt möjligt nuförtiden.. Vi kan inte visa respekt för allt..

#20 Vad är det som är så fel med det? Bara nyfiken..

ThunderClap
0

Jag har varit inne kring plattan flertal gånger och tränat olika hundar, tycker det är toppen för att träna att lyssna och vara lugn i situationer med mkt som händer och nära inpå desutom.

Folk som är rädda finns överallt och jag väljer självklart inte att ställa mig med hunden där det är som allra trångast så att folk får svårt att komma fram och tvingas gå allt för nära.

Min Fjanton är inte så vidare träningsintresserad Oskyldig utan kommer hellre för att störa andra hundar som ska försöka koncentrera sig isåfall… Södra sidan eller mot stan är bra för min del.

tsset
0

#22 Då är din fjanton en perfekt störning för övriga, och du kan också ta tillfället att försöka få honom till någon form av träning (envisast vinner!) ;)

sara7012
0

#21 Såvida man inte bor i stan eller på nått annat sätt måste ha hunden i stan ser jag ingen anledning att ta med hunden till ett så stressigt ställe. Jag har haft min hund i sthlm en gång å de va när vi kom med tåg. Han höll på att strypa sig själv i kopplet för han vart så stressad av allt folk. Jag tycker inte att de är snällt att utsätta honom för de mer än nödvändigt. Sen är de inte direkt en naturlig miljö för en hund. Jag har inget emot att ta med mig hunden ner i centrum här i köping men de är lite skillnad…

sara7012
0

#19 Jag vet inte ens vad ett BH-prov är så nej jag har ingen aning om vart de utförs… BH-prov för min del utförs på tex lindex eller HM.

tsset
0

#24 Kanske inte din hund, med den mängden första gången, men det finns hundar som efter träning mycket väl klarar av den "stressiga" miljön. Allt handlar om miljöträning och passivitetsträning. Jag går nästan dagligen över centralen och de hundar som har vana syns det på, helt avslappnade. De som kommer för första gången utan någon speciell träning för det är däremot stressade, men där handlar det ju bara om träning som sagt. Finns ingen anledning att hoppa arton steg framåt bara för att.

Själv tänker jag ta en tripp i stan i morgon om vädret vill vara med mig(sl i snöstorm vägrar jag), ett par vändor längst med drottninggatan och genom gamla stan lär ju vara lagom mycket störning och miljöträning för oss! :)

sara7012
0

#26 Som jag sa så tycker inte jag att jag har någon anledning att ens försöka träna honom i att trivas i stan. Vill du ha din hund i stan så går de jätte bra för mig. Men nu hadlade om en hundträff då är de inte bara du eller? Jag vet inte men jag tror ju inte att alla som kan tänka sig att vilja träffas har hundar som klarar av att vara i stan.

Men ja nu har jag bättre saker för mig än att sitta här så nu får ni planera eran träff själva. Tycker de har spårat ur lite.

tsset
0

#27 Det förstod jag, och jag har ju självklart min hund där jag känner för det. Det är inte bara jag på en hundträff, men så behöver inte alla delta heller om de inte känner att det passar dem. Man har ju ett eget val, eller? Ingen är tvingat till något, passar det sig inte så får man väl ta en egen där man känner att det passar eller försöka påverka valet genom att öppna käften. Jag ska ju inte behöva utgå från inhängnad tomt med separata utrymmen för varje hund för att det ska passa alla bara för att jag vill träffa lite folk och träna.

ThunderClap
0

#24 Jag ser det som så att det är ett sett för mig att jobba med mitt band med hunden (att vara inne i centrala stan med mkt folk), att få den att lita på mig i alla möjliga situationer och inte bara när man är på öppen gräsmatta med helt tyst omkring sig. Det är ett sätt att under kontrollerade former träna för den dagen när det händer något som kanske skrämmer hunden, att vi varit i svåra situationer redan och följer man bara mattes ledning så är det lugnt och allt är bra. Att liksom pressa hundens gräns på att alltid lita på matte i vad det än är som händer runt omkring.

Jag tror däremot att mitt synsät kanske inte behövs så mkt på sällskapshundar, jag tänker nog alldeles för mkt häst då man måste se det på det här sättet och hundar i tjänst där man de bara måste kunna jobba under alla situationer.

Eriiccaa
0

Jag skulle också vara intresserad av att träna ( inte bara umgås ).
Jag har inget emot att vara i stan. Tränar redan mitt på centralstationen två dar i veckan.
Massa störning

[Empisen]
0

#24 Då kanske din hund inte fått någon "stressträning".. Hunden blir ju bara tryggare om den känner sig trygg i alla sorters miljöer..

Sen så har inte någon av oss sagt att det SKA bli plattan, det är ett förslag.

sara7012
0

Jag har sagt vad jag tycker. Sen får ni tycka som ni vill. Jag tänker inte sitta och ällta de om och om igen :P Ni får ha er träff där ni anser är bästa stället =) Så nu tycker jag att de är träffen ni ska diskutera inte hurvida jag vill ha min hund i stan eller inte…

Nikkis
0

Nåååå…?

Hur ska vi göra då?

Kan säga att jag och Madde åkte och tränade på plattan idag, gick huur bra som helst.
Men kanske inte det mest optimala om man är flera….?Obestämd

[Empisen]
0

#33 Jasså, gjorde ni, vad kul! Skrattande

Vet inte riktigt hur vi ska göra.. skulle passa bäst för mig någon vardag.. Imorrn t.ex Tungan ute Kanske lite för fort fram.. Men det är kanske svårt på en vardag för er som jobbar sent?

Eriiccaa
0

33# Mina kära tikar löper.. ( eller Pim slutar imorgon och Leah nästa torsdag )

Maddepadde
0

Tidiga vardagar är inte en möjlighet för mig, förutom möjligtvis onsdagar runt 13 och framåt.
Jag skulle helst se en helg med lite framförhållning.

Men börja grina då!

[Empisen]
0

Kanske nästa helg då? Jag har inte planerat in något där.. Skulle det kanske fungera?

Maddepadde
0

Beror på när och var, är det plattan som gäller eller?
(Nästa helg = helgen som kommer eller den efter det?)

Men börja grina då!

[Empisen]
0

#38 Helgen efter den som kommer ^^ Den 30-31:a.
För mig spelar det ingen roll vart vi är.. Stan skulle vara trevligt, man kan ju promenera runt lite tillsammans, man behöver ju inte bara vara på plattan. Att promenera bland så mycket folk är också bra träning Glad

Maddepadde
0

Är stan verkligen det som lockar er mest? Jag skulle hellre vara på en BK faktiskt, men om övriga är eniga om att ni vill träffas och träna i stan så får väl jag vika mig ;)
Jag anser bara att en BK lämpar sig bättre för ett hundmöte än vad stan gör.

Men börja grina då!

[Empisen]
0

#40 En BK skulle också vara jätte kul! Vi kan köra på det, men då behöver jag vägbeskrivning Tungan ute

Maddepadde
0

Vägbeskrivning är väl det sista man behöver oroa sig för haha!
Åker du kommunalt eller med bil?

Men börja grina då!

[Empisen]
0

#42 Haha, gillar att ha allt förberett!

Jag åker kommunalt Glad

Nikkis
0

SSBK? Sthlms Södra BK alltså.

Vägbeskrivning dit finns Här.

tsset
0

Bah, ni skulle sagt något! Jag som tänkte åka in till plattan idag och träna såhär sista "lediga" dagen denna vecka…jaja ;)

BK eller stan är sak samma för mig, men BK kanske är lite smidigare? Om vi ska fokusera på "vanlig" träning och inte mest miljöträning/störningar.

Denna helg är det utställning (vad man nu ska på en sådan med jaktlabbe och göra…?) som gäller, men nästa är det inget bokat än :)

#35 Löptikar är inga problem för oss, om det är det du tänker på :)

[Empisen]
0

#44 Jätte bra! Tack! Vad sägs som den 31:a klockan 13.00? Passar det?

[Empisen]
0

Men får verkligen icke medlemmar vistas på deras plan?

Nikkis
0

Ah vad synd. Men det blev dock planerat sent igår kväll lite hipp som happ…^^

Men det kommer fler tillfällen!

Empisen - Dom kollar inte medlemskap.
Jag har tränat där massor utan att ha varit medlem på bra länge.
Men trivdes där såå himla bra och bytte därmed klubb efter mitt medlemskap gått ut. Flört
Så det borde inte vara några som helst problem! Glad

Ja den 31:a funkar för mig, meenee….**
Madde** - Har inte vi ridhusträning på söndagar?

Maddepadde
0

31:a funkar inte för oss, vi ska ju bli stylade ;) (Och ridhusträningen också eg, haha!)

30:de på Sthlms Södra bk?

Men börja grina då!

Nikkis
0

Juuuuuuuuuuusteeee!!!!!! Hade helt glömt bort (Haha, så otippat då!) stylingen!

Men ja, den 30:de funkar iaf för mig…

[Empisen]
0

30:e fungerar nog utmärkt! Glad Ska jag skapa en ny tråd, där plats, tid och dag står. Så får dom som kommer skriva in sig där Skrattande

Zheverez
0

hur går det med träffen?

nu är det färdiglöpt, och jag är hemma efter vår långresa och kan nu ses igen.