Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2096 ggr
KerstinP
0

Fototips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gå gärna in på fotosajten om ni vill ha tips på något inom foto. Alltid lär man sig något. Jag är ofta där och kikar runt. Kan tipsa om att det finns en hundtråd där med mycket fina bilder. I denna tråd kan ni lägga in de fototips ni har.

Jag kan starta med det första tipset. Koppla ur datumet i kameran eller beskär bort det, bilderna blir mycket bättre då mycket renare och inget störande som inte hör till bilden./Mvh KerstinP

bjorsa
0

Fin bild Kerstin!

Å sen skulle man ha ett tips oxå jag brukar klona bort koppel å halskedja i mina bilder gör det i photoshop eller paintshop .

mvh/bjorsa

Alex
0

Att gå ner på hundens nivå, och se till att inte ha en för rörig bakgrund brukar vara bra. Så att det är hunden man koncentrerar sig på när man tittar på bilden. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

-mmk-
0

vilken fin hund du har Alex, vad är et för ras?

Benjy
0

jag svarar för alex, hon har en kelpie =)

men precis, gå ned på djurets höjd men en fin bakrund

floppy
0

#4, d där va allt en lustig hund… hihi…

Bonnie_lee
0

Att fota hundar kan ju vara lite tidskrävande eftersom de ofta hoppar runt och inte vill fastna på bild. Men jag har lärt mig att försöka ta så  mycket bilder på samma gång, för har man tur får man en där de ser bra ut. Bifogar en bild på min tös som jag känner mig ganska nöjd med :)

KerstinP
0

Tack Bjorsa. Ni har kommit in med mycket bra tips! Vill ha mer.

__iE
0

visar en bild som jag visade på foto.ifokus :)

min kompis hundvalp :)

__iE
0

busig är hon också ^^ :P

KerstinP
0

Och jättesöt är lilla Amber också.

Alex
0

#3 Tack. :) Som Benjy sa, det är en (australian) kelpie.

Och som Benjy också sa, en fin bakgrund. Fast neutral. Tycker den på hennes bild är helt perfekt. Mycket bättre än bakgrunden på min bild..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

divansson
0

har är en bild på en vi känner´s shäferhund  :)  han ruskar på sig om ni unrar  :) hihi

Gyllan
0

Vad är det för fotosajt?

Alex
0

#13 Foto.ifokus :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Gyllan
0

aha,, ,

Hennum
0

De e en superbra sajt! :D

Bifogar en bild på min vovve ja tog förra vintern… Lite rispig här och var, jag vet.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

KerstinP
0
kerstinjoh
0

#6, du har alltid så fina kort på Fanny. Det är nog som du säger, ta massor av kort. Något måste ju bli bra.

Tur att dottern har en digitalkamera, som jag får låna. (Tack, Elin)

Ser ni någon hund??Räcka ut tungan

Celia
0

#4 UNDERBAR BILD!!!!

Celia
0

Jag skulle ta foton för att göra egna julkort. Det var lättare tänkt än gjort. Meningen var att det både skulle vara hund och katt med på bilden - men de bilder där man såg båda var inte riktigt bra… Den här använde jag till alla hundvänner. Den blev ganska bra trots allt.

Mitt tips till djurfotograferande medlemmar är tålamod Glad

SaraC
0

Jag tycker det bästa är att se till att ha med kameran så ofta som möjligt. I somras försökte jag och min moster att ta "bra" bilder på Eros, det var inte det lättaste.. Tog massor av bilder dock och kan säga att de bästa bilderna jag fått till har varit när jag inte tänkt så mycket utan bara knäppt.

Släpp hunden lös (om möjligt) låt den busa runt och göra vad den vill och knäpp på! Det är mitt bästa tips :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KerstinP
0

Cecilia det är så san attt man måste ha en hel uppsjö av tålamod.

Eros mycket bra tips om man har en väldigt snabb kamera helst en där man kan ta en hel serie bilder på bara ett knäpp.

ophelia
0

Den ska jag besöka direkt.Tack för tipset…

Celia
0

#22 - ok, mycket tålamod och lika mycket tid :) 

Det hade jag dessvärre inte just då, men hund vs katt-bild gick ut som julkort trots allt. Jag har inga fotografer i min adressbok, så det var inga problem ;) Den bästa av de misslyckade fixade jag till med extra dekorationer i PS - och till sist fick den en "antik" finish. Man tagar vad man haver :)