Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 14913 ggr
lisette
0

löp lukt

vet inte om jag blivit mer känslig nu.

men najda löper och hon luktar ngt så fruktansvärt äckligt. hon slickar ju sig när hon inte har skyddet på. sedan kommer hon och andas på mig och jag håller på att kräka för hon luktar mens i munnen.

klappar man hennes tjocka päls o sedan luktar på handen så luktar handen oxå äckligt.

är det vanligt att tikar luktar så mkt när de löper? sprider sig lukten till pälsen med?

Mymlan
0

Min första schäfer luktade abel då hon löpte och var som sthlms blodbad i hallen, hon hade livmoderinflamation + löp. Sedan luktade hon ingenting och inte mina andra hundar heller då de löpte.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Zebben
0

Mina schäfrar luktar under löpen. Höglöpet är värst.

lisette
0

är det så illa att du reagerar på det zebben?

evangeline
0

man kan köpa örttabletter på www.haromi.se som gör att de luktar lite mindre under löp, de heter Bitch. Vi har använt dem på vår tik medan vår gamla hane levde och det blev faktiskt bättre. Då kunde vi ha henne hemma ända till dag 14 fjorton på löpet innan han blev galen. Sista perioden fick hon vara på semester hos sin mamma.

Har du kollat så att hon är frisk?

Helen

Zebben
1

#3 Nä, det är ingen fara. Det är väl några dagar i höglöpet som det är lite jobbigt när tiken ligger precis nedanför sängen/soffan och sover. Då luktar det mindre gott, men det är inte så att man ber henne flytta sig. Man tänder ett doftljus så är saken klar. Skrattande

Puzzel
0

Har bara kännt av detta lite på min äldre tik och alltid blivit orolig över livmoderinflammation vid dessa tillfällen, min förra tik hade det när jag fick henne som omplacering, och var nära att strycka med pga det så det är min största skräck nu när man har tikar. Men annars har jag inte tänkt på att de skulle lukta mer eller speciellt under löp men det är säkert olika från hund till hund precis som med oss människor.

evangeline
1

Är det någon särskild lukt om det är livmoderinflammation?

Helen

Puzzel
2

Min tik luktade nästan ruttet på något sätt lukten är svår att beskriva men man kan säga att det luktar var, infekterar osv om du kanske förstår vad jag menar.

evangeline
0

Okej, då vet jag vad jag ska hålla koll på. Löplukten är ju mer sötaktig i lukten så att säga.

Tack!

Puzzel
0

# 9 ja så man känner skillnaden rätt fort, peppar, peppar har jag klarat mig än med dessa två, men min förra tik också det en omplacering omhändertagen hade livmoderinflammation när vi hämtade henne på stället, hon löpte då och efter löp reagerade jag på att hon drack mycket, och luktade riktigt illa hon hade även flytningar men det är ju inte alla som får det, livmoderinflammation kan ju ge olika symtom ibland beroende på om det är en öppen eller sluten mm.

lisette
0

det var bara den första veckan hon löpte som hon luktade, som nu luktar hon inte alls.

hur länge är det de löper förresten? häromdan såg jag ljusa blodfläckar på golvet så hon höglöpte ju då.

evangeline
0

de löper i ca 21 dagar, höglöpet infaller mellan dygn 12-16 ca, det är lite olika…

helen

lisette
0

tack helen, var lite osäker. trodde det var runt 3 veckor!