Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 11318 ggr
paronskrutten
0

Hur förvarar ni torrfodret?

Ja, hur förvarar ni torrfodret? Jag har mitt i en stor keso-bytta med lock :) Ägarna till vovve har maten i påsarna på golvet eller i en tunna.

Helena

zoolatri
0

Jag hade en tunna förut, men eftersom hunden är liten så är det inte så mkt näringsämnen kvar när man närmar sig botten i tunnan. Så nu köper jag mindre påsar och har en pås-klämma:) Har länge tänkt att skaffa en mindre "tunna"/stor burk att ha det i men det har inte blivit av…

paronskrutten
0

Nä, lite svårt att hitta stora burkar med lock kanske.. min mamma jobbar i en skola, och fick ta hem lite keso i såna här byttor om typ 5 liter. Dom är super, får inte plats så mycket foder, men det är ju inte min hund, utan jag hämtar foder då och då, och så äter "min" vovve lite dåligt..

Men IKEA?

Helena

AnneN
0

Jag har det i en fodertunna med lock

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zvintos
0

Fodertunna med lock

ingann
0

Jag fick med fodertunnor från RC när jag beställde från foderbilen…  Jag frågade iofs om de hade några att sälja men jag fick dem kostnadsfritt:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

empan-hampus
0

Jag har mitt i mat påsen ;)

Vattnadal
0

Torrfodret står i 4 tunnor i grovköket, hemsläpade säckar som ännu inte öppnats ligger i en hög på lill-toan. Kött, märgben och annat slafs ligger i frysbox på uthuset.
För tillfället står en 3 Kgs påse eukanuba sensitive digestion öppnad på en tunna oxå…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Bogart
0

Har en fodertunna från Royal Canin som står i en garderob. Fick fodertunnan då hunden var valp och jag gav honom RC, tunnan fick jag gratis när de hade något erbjudande i djuraffären. Hade inte varit fel med en större dock, den jag har är för 7½ kg, och jag brukar köpa större säckar. Det som inte får plats får vara i säcken, väl tillslutet.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

paivi
0

I en tunna med lock

Anders 50
0

Tunna med lock.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Linda-A
0

Jag har kvar fodret i påsen men ställer ned den i en tunna för att slippa se den och dessutom är påsen då skyddad från hungriga hundar

Kristina-
1

Jag köper största säcken med Pedigree torrfoder som är på 14 kg, och den går precis ner i en Pedigree fodertunna med lock, som jag fått gratis i affären.

SaraC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tunna + hink med lock

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

zoolatri
0

#13 En sådan hink ser perfekt ut:) Nu ska jag ut på hink-jakt!

Woogiebox
0

Hejsan!
Jag förvarar hundarnas foder i en royal canin tunna med tätt återslutande lock.

Vänliga hälsningar
Susanne

Kennel Woogiebox

KajsaM
0

Tunna + lock :)

leijasmatte
0

Tunna med lock från Royal Canin, fått från djuraffären.

Zebben
0

Köper ju hem ca 80 kg foder åt gången ca 4 säckar. Ställer dem i tvättrummet. Vill inte ha fodertunna, då jag tror att fodret håller bättre av att ligga kvar i påsen. Men är noga med att tillsluta säcken väl vid varje användning. Nu går ju en säck åt väligt fort då båda mina hundar äter samma foder =från samma säck.

Anett Lindbom
0

Jag har två fodertunnor med lock inne i köket, den ena är hundens och den andra är katternas.

Ellenfyrkant
0

Fodertunna

Mvh Ellenfyrkant

anaprincess
1

Jag blandar två foder så tar en GB glass låda och blandar fodret i den. Påsarna har jag i vårt extra skafferi.

Gullan402
0

Öppnad säck hälls över i fodertunna som står i ett hörn i köket (bara "extra stol") och oöppnade säcker förvaras mörkt i en garderob.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

monsterblom
0

i en fodertunna som är köpt på öb. passar utmärkt till två säckar foder.

Quiila
0

Vårat foder stå än så länge bara i säcken på golvet i köket (25 kilo) men har varit på jakt efter en fodertunna ett tag nu utan att hitta någon.

~Quila Roze~

Mammi
0

Hela säcken med fodret ställer jag ner i en fodertunna efterssom jag hört att det håller sig bättre om det får ligga kvar i påsen.

Sen så har jag en burk stående uppe i köket som jag fyller på alltefterssom.

nelliots
0

Jag har mitt i påsen, men har bara en voffe så jag köper bara 3-4 kg åt gången. Då hinner det inte förlora så mkt innan det är slut.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Anett Lindbom
0

#22, Ja fodertunnor är himla lämpliga som extrastolar, det får mina fodertunnor göra ibland här hemma.:)

Maria-Kavat
0

Kör med fodertunna oxå!

Jensa90
0

För att maten ska hålla sig fresh och så, så ska den vara kvar i påsen, även om man ställer ner den i en tunna, för häller man ur det ur påsen så försvinner all "Gas" o sånt som gör att det håller sig fresht.

Jag har min säck i en fin katttunna, med ett bra tajt lock, så det ska hålla sig fresht. =)

Resistance is futile. 

Zandrinos
0

Använder fodertunna med tättslutande lock. Tunnan står i ett mörkt förråd.

pippa__
0

Jag har mitt kvar i säcken jag.

Molle08
0

Mitt brukar det vara torrfoder i en GB bytta som ägarna tar med mat hemirfrån. och ena är i en plastburk med lock som jag förvarar i köksskåpet på nedre botten stängd så inga glupska råttor eller vovvar tar sig in iaf ;)

mallan87
0

I fodertunna med lock då jag har en väldigt tjuvaktig dalmatiner:)

thilda-
0

vi hade jätte stora tunnor med lock då vi hade hund  :) (vi hade väldigt många hundar)

SofiaChristina
0

Liten tunna med lock.

Linnda
0

Fodertunna med tätslutande lock, jag ställer ner säcken i tunnan

Johanna
0

jag har det i påsen…

men nu när vi flyttar o får större plats så ska jag köpa tunnor o ha det i tänkte jag…

silverorm
0

Fodersäcken ställs i köket, får stå i ett hörn. öppnar lite i ena hörnet och rullar ihop öppningen efter jag tagit foder. Min hund är ingen glupsk mattjuv så det är inget problem.

[Jemla]
0

Har en fodertunna från Royal Canin som rymmer 15 kg, så maten ligger där i 2-3 veckor eftersom jag har två hundar. Tycker det är väldigt praktiskt!

Bella-R
0

Vi har hundmaten i en stor pedigree tunna. :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[alena]
0

Samma som föregående… i en Pedigree tunna med tätslutande lock.

Bogart
0

Nu har jag ändrat lite på hur jag förvarar fodret. Använder fortfarande fodertunnan, men jag försöker också frysa in så mycket som möjligt. Eftersom min hund är så liten så tar det lång tid för honom att äta upp 15 kg, och jag är ju snål och vägrar köpa de mindre säckarna. Fryser jag inte in det så hinner det alltså bli dåligt egentligen.Tur att man bor i hus och har extrafrys i källaren.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[Vargnatt-]
0

Fodertunna med lock

Emaljoh4
0

Jag har en fodertunne med lock, eller kvar i påsen, det är olika!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Yessica
0

Vi har den öppnade fodersäcken nere i ganska kallt förråd, och har två lådor med lock i en av kökslådorna som fylls på allteftersom det tar slut där Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Anett Lindbom
0

Så här har det kunnat se ut ibland när vi precis har fyllt på tunnan, då hade jag hundmat i den gula R.C-tunnan, Numera har jag kattmat i den & hundmaten i en annan fodertunna,

maaro
0

Jag ställer ner säcken i en fodertunna med lock.

kerstinjo
0

I vattenbad.

Kerstin 

Epona
0

Jag förvarar mitt i säcken, som står i ett skåp. Men jag ska skaffa en fodertunna när jag har storstädat köket och fått ut en del som är i vägen.

Izmas
0

Jag förvarar det kvar i säcken som jag ställer i en foder tunna med lock.

Elmis
0

Jag förvarar det i säcken det kom i. Säcken däremot ställer jag ner i ett fordral av kraftigt plast som heter Bästis och som Ingvar Kamprad tillhandahåller för en överkomlig summa. Mest för att det ser snyggare ut.

AnnL
0

Liten plasthink med lock. Om någon behöver plastspannar med lock kan ni gå in på ett Graffiticafé. Det har jag gjort dom har massor med spannar i olika storlekar med lock som bara slängs. Skulle dom inte ha så sparar dom så du kan hämta.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Tussebus
0

I det låsta skåpet bredvid tvättmaskinen…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Singo-Torpet
0

i en "låda" med tätt lock ja köpt på jysk… som ja fyller på efter som resten av maten har ja i påsen i frysen..

har en liten hund som äter lite, så 7-8kg säcken räker länge.

[Star-Di]
0

Jag har en tunna med lock i tyg.

Royalz
0

Har en liknande låda som #54 fast lite större :)

Mexxie
0

Jag har en pepparkakslåda i plast.

Åsa S
0

Säcken står i förrådet som har kylskåpstemperatur nu på vintern och i köket finns en 5liters hink med lock och sedan går man bara ut och hämtar mera när man behöver. På vintern då det är kallt kan det finnas flera säckar i förrådet men när sommaren kommer är det bäst att inte förvara hundmat någon längre tid hemma, bor man inte alltför långt ifrån Magnussons fabrik så behöver man ju inte lagra upp hemma, det är ju bara att svänga förbi fabriken då det börjar ta slut.

emmeb
0

Torrfodret har en helt egen hylla i vår minimala frys. Fryser in hela säckar i samband med att vi sprättar upp dem iom att vår gummsa är allergisk mot de foderkvalster som växer till sig i torrfoder om det får stå framme. I frysen blir alltså svaret. ;)

[Star-Di]
0

#59 Oj, jag hade ingen aning om att man kunde frysa ner torrfodret.

tsset
0

I påse eller löst i tunna, med eller utan lock då matte ibland glömmer bort det där med att locket ska tillbaka till tunnan… det är tur att de är så duktiga tiggare, sitter och stirrar på tunnan och inväntar varsågod, annars hade det kunnat sluta illa nån gång! Måste skärpa mig tills nästa hund, blir väl till att knyta fast locket tajt till tunnan så jag måste sätta på det och inte kan lägga det på matbordet… förhindra att jag kan utföra något fel helt enkelt! Man får tänka hund även med sig själv ibland ;)

[Hilo]
0

Har en fodertunna från Royal Canin, och en vanlig svart från Granngården.

(De äter dock inte RC foder)

Karizma
0

när vi köpte trorrfoder så var det hink med lock och spara lite i säcken det var när man norpa i säcken det var dags o köpa nytt foder :D Men nu har vi färskfoder. Men bra tips är att köp fodertunna det finns billigare såna till hästar :)

emmeb
0

#60 Det är väl bara att stoppa det i frysen så fryser det. ;P

Kakan81
0

Nu ger vi våran hund färskfoder, men innan vi bytte och fortfarande till katterna, har vi påsen med klämma i fodertunna i källaren. Så plockar vi upp lite i taget i en typ GB-glasslåda.

Jag kan lova att katterna har lärt sig när jag hämtar upp mat. ;)

Sannich
0

Har kvar mitt i säcken. Allt för att bevara smaken så länge som möjligt. Jag skulle då inte vilja äta torra tråkiga kulor.. ;)