Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 4015 ggr
Bella-R
0

Vilken typ av klicker har du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och vilken klicker är den bästa enligt dig?

Jag köpte denna klicker på djuraffären för 29:-

Den ser väldigt simpel och "plastig" ut.. är det någon mer som har en likadan, elr vet något om hur den är?

Kan den vara något o ha elr ska jag köpa en annan?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

anaprincess
0

Jag har en mindre blå med en gul knapp på som man trycker på för klick ljudet.

Bella-R
0

#1 En I-klicker? :)

anaprincess
0

#2 precis, tycker den är smidig och bra

[IsabelleA]
0

Jag har en multiklicker och en annan röd klicker.
Den första klickern kostade en förmögenhet. Jag menar, ska man behöva betala 65 kr för en klicker? hmmm ….
Det som är bra med multiklickern är att man kan ställa in ljudet. Dock har den röda klickern jag har ganska lågt ljud och multiklickern har ganska högt ljud. Men Multiklickern är bekvämast!

nonisaga
0

jag har flera olika ;) en multiklicker, och en sån där på #0 i tre olika färger ^^ och en såndär röd som är formad som en tass som Isabelle har (#4) om jag tänker efter var det inte så många… jag andvänder oftast mulitklickern eller den vanliga på #0.

destroyed
0

jag har något som påminner om en I-klicker fast den är svart och röd och är formad lite liknande en tass

Kattmynta
0

Jag har en benformad gul-ful klicker, men den är min absoluta favorit. Ställbart ljud, lägsta ljud fungerar tom till att träna katten.

"Benklicker"

Sen en canis-klicker som har lika hög dB som en skrikande unge. Första gången jag provade den inomhus så ekade det tom..

Den använder jag utomhus när det låter mycket runtomkring oss.

Tina-A
0

Jag har 12 klickers hemma för tillfället :P Några med lägre ljud och några med högre. Många som är liknande #0. Man tappar allt bort massa klickers så det är lika bra att ha många, eller att dela ut när man håller kurs och sådär!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

RobFrazie
0

#4 Vad tycker du om Multiklickern?

När jag bestälde den från Dogaccess, så skickade dom med 2 andra helt gratis bara för att dom själva inte tyckte att den var bra.

[IsabelleA]
0

#9 I början tyckte jag att multiklickern var FÖRFÄRLIG men jag vande mig efter ett tag och nu kan jag inte tänka mig en annan klicker … Jag måste även passa på att fråga er andra. Mina två klickers har helt olika ljud, kan jag andvända båda utan att hunden blir förvirrad och fundersam? Det är trots allt med multiklickern som jag kickat in honom.

KindredCold
0

Jag gillar I-klickern mest..
Den är lättare och smidigare tycker jag :)

Nikkis
0

Jag har dessa olika två klickers.

Denna har jag fast på min träningsväst.
Supersmidig är den och väldigt bra! Tappas inte bort, och bara att släppa när man är klar så rullas den in av sig själv.

Och Denna har jag när jag tränar inomhus.

destroyed
0

12# den första det är den jag har!!

MoaW
0

Har en multiklicker, den jag använder mest för att den har en ögla man kan ha runt armen så man inte tappar den (är bra på att tappa saker Tungan ute) Dessutom låter den mest, vilket jag tycker är bra ute, och så kan man sänka ljudet så att den blir bra inne också. Sen har jag en sån som i inlägg #0, och en "skidlift-klicker" som i inlägg #12

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

RobFrazie
0

Okej, Ja jag använder inte klicker, minhund är inte ens inklickad ännu, men jag gillade inte alls multiklickern när jag använde den, det var för konstigt ljudi den tyckte jag.

Mistle
0

Nu kör jag mest med i-klickern. Innan var det den här som gällde. Men nu är jag så van vid i-klickern att det känns som om den andra låter jättehögt ;p.
Har provat en sån som du har också men ljudet var mycket konstigare och högre i den så min jycke blev bara rädd..

Tina-A
0

#10: Klicka in honom på båda ljuden så är saken biff :) Inga problem

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bella-R
0

#16 Ja haha jag skulle nog oxå bli rädd om jag var vovve och hörde det klickljudet som den jag har nu.. det låter förskräckligt. Ska nog ta o beställa en I-klicker från Dogaccess, och använda istället. Hoppas bara att den är bra!

[Star-Di]
0

Jag har vanliga men de jag använder mest och tycker är bekvämast är Iclickers.

Mischa
0

har både traditionella och en i-klicker (gillar sistnämnda bäst)

≧◔◡◔≦

Lyan
0

Fick sluta med klicker till min vovve för han blir livrädd för ljudet även med de tystaste, använder helt enkelt ett bra som han är "inklickad" på. Men annars tycker jag bäst om dem med en liten "plupp" ovanpå som man trycker på, de låter inte så mycket, det är bra för jag är också väldigt ljudkänslig. Får se hur jag gör med den nya, om det blir bra för henne också eller en klicker.

Mischa
0

#21 du kan annars stoppa in klickern i en grillvante eller använda ex. bläckpenna.

≧◔◡◔≦

Xondah
0

Jag har en likadan som #12 å #13. Skitbra för en slarv att den dras in av sig själv.

Lyan
0

#22 Det var ett bra tips! Fast jag tror det blir ett bra iallafall, rösten kan jag inte slarva bort ;-) Vi får se hur det blir med Ping, Mattis har så mycket Will to please att om det räcker med ett tyysst bra så slår han nästan knut på sig själv :-D