Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 6654 ggr
Woogiebox
0

Vad ger ni era hundar för mat??

Hej svejs!
Ville bara höra vad ni ger era hundar för mat?? Roligt att se vad folk använder för slags foder!!

Vänliga hälsningar
Susanne

Kennel Woogiebox

spikes
0

Färskfoder bravo laxolja och caroten alltid i maten, vid fällning även ishavs alger….

molntuss
0

royal canin - Pudel varianten

AnneN
0

Orijen adult

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

paronskrutten
0

Eukanuba och Willys får vovve

Helena

Woogiebox
0

#1,2,3,4
Tack för era svar! SPännande att följa vad vovvsen får för mat där ute!:D

paronskrutten
0

Ja, det är det ju :) Vad serverar du? ^^

Helena

Zvintos
0

Friskies får vår kille.

ingann
0

Royal Canin är det här till både hund och katter

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Vattnadal
0

Raksha äter James Wellbeloved eller hemlagat med standardts tillskott pga allergi.

Vidar brukar äta Royals labbefoder, men testar nu eukanuba mature. Hårt arbetande hund som är kastrerad, inte kan äta vanligt vuxenfoder för han blir tjock och light gör att han blir naken.

Cora, Piro och Freja (fysiskt eller kemiskt kastrerade) äter eukanuba adult largebreed, för tillfället everyday. Om det behövs går vi upp på performance i vinter, eller bara ökar mängden torrfoder och ger extra kött som snacks vid körning.

Drífa som jobbar hårt (som de ovan, men är ung och okastrerad) äter egentligen eukanuba performance, men hänger för tillfället med valparna Gjöa och Ego, och äter eukanuba medium puppy.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Linda-A
0

För tillfället äter min hund royal canin men ska snart gå tillbaka till Magnussons meat & biscuit då det fodret har funkat bäst.

Woogiebox
0

#6 Mina hundar får royal canin energy 4800, eftersom jag rider & kör & har då mina hundar med mig. :)

Vattnadal
0

#11 Det körd evi med tidigare, när vi hade alaskan huskys med hög förbränning. Nu har vi sibbar med låg förbränning, och de som hade hög förbränning är kastrerade! Då räcker det helt plötsligt med mindre kraftigt foder, fint åt plånboken oxå!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

Carrier Lamm & Ris. Men vill helst köra färskfoder och funderar på att börja med det när jag snart får större frys.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

sagalisa
0

majsan får hills valpfoder/torrfoder och esther får purina torrfoder. å självklart lite gott iblandat med=)

Woogiebox
0

Jag tycker det är jätte kul att se vad ni ger era hundar för foder!
Tack för era svar!

empan-hampus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna mat får lilla Oscar =)

zoolatri
0

Jag varvar mellan robur, doggy proffessional och doggy. Gillar nog robur bäst. Tror vovven tycker det är roligt(gott) med lite variation oxå:)

IdaS-A
0

James wellbeloved kalkon och ris. Puppy

leijasmatte
0

Min Leija får Hills, minivarianten. Det enda som gått hem.

Zebben
0

Mina får Purina Pro Plan och färskfoder. Dagligt tillskott av Aktiv Hund och periodvis även Laxolja

veronica74
0

Abbe äter Orijen Puppy.

minja
0

Min får Fodax färskfoder, med havregrynsgröt i Skrattande.

Anders 50
0

Jag ger mina jakthundar Axess.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

silverorm
0

Royal Canin Sensible hälften av torrfodret och hälften köttfärsbiff.

IdaS-A
0

Bilder..

IdaS-A
0

Bilder

Danielssonsgarden
0

Kör med Fodax färskfoder för högpresterande hundar och så får de Best in Show fullkost som extratugg.

Tussebus
0

Min hund (en bearded collie) har fått Royal Canine sedan valpben ;) Det gillar hon.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Yessica
0

Båda mina käkar för tillfället Eukanuba, Pippi äter fortfarande valp-fodret och Sting äter det vuxna. Funkar bra :) Sting ska inte äta så mycket av det enligt påsen, och det känns jätteskönt! För hon orkar äta upp allt, vi hade Magnussons Meat & Biscuit innan och då skulle hon äta mycket mera, vilket hon inte orkade, och åt därmed nästan ingenting istället. Men hon är en sån där hund som tröttnar på maten efter någon månad eller så, så vi får väl se :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

gejsa
0

Eukanuba får min schäfer på 6.5 månader. Doggy får mina andra två hundar som är 6 år.

Fast just nu äter min schäfer Hills mot njurarna. Fick fel på dom pga urinvägsinfektion som gick upp i njurarna. Men det är bra just nu. Men vi ger påsen ut iaf.

gejsa
0

Eukanuba får min schäfer på 6.5 månader. Doggy får mina andra två hundar som är 6 år.

Fast just nu äter min schäfer Hills mot njurarna. Fick fel på dom pga urinvägsinfektion som gick upp i njurarna. Men det är bra just nu. Men vi ger påsen ut iaf.

Dixxie
0

Min Dobermanntik på sju månader får Eukanuba Puppy & Junior Large. Jag är jättenöjd! on växer bra och alla berömmer hennes silkeslena päls. Hon matvägrade lite vid tandfällningen, men det hade hon nog gjort oavsett foder.

Mammi
0

Jag ger Bella samma mat som hon fick hos uppfödaren: Purina proplan puppy, kyckling och ris, och det gillar hon helskarpt!

sokka
0

Våran bullmastiff tik Ninja får valpfoder upp till 1,5 år för att hon inte ska växa förfort med tanke på stora tunga raser.

Royal Canin (valpfoder)  / Pedigree Pal Puppy.

Bravo färskfoder bas (färdiga burgare) lite benmjöl, ishavsalger och vitaminer.

Matrester. Köttbullar, korv, oxfilé, ris, potatis.. en hel del som slinker ner :)

Övrigt råa saker vi brukar dryga ut med: Hjärta & Lever. ca 1 ggr/ vecka

Omväxling förnöjer. Matrester är praktiskt och gott att blanda, torrfoderbas tror jag alltid på och rått om man vet vad man ger så man inte missar massa vitaminer osv.

fettmedkevlar
0

Huskysarna får Tello High Energy, vita tiken får även burkmat iblandat så hon ska äta. Schäfern får Tello Premium :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Johanna
0

Roxie äter Standart Xtra torrfoder samt Bravo färskfoder

Bella äter än så länge ANF Puppy, men har börjat ge henne lite  Standart o Bravo tillsammans med det, så att båda vovvarna får äta samma mat

Woogiebox
0

Tack alla ni, roligt att läsa vad ni ger era hundar för mat.

smurfen33
0

Royal Canin Energy 4800 använder min vovve för hon behöver gå upp lite i vikt

malinroth
0

Nelly äter sportsmans pride men jag kommer måsta byta när maten jag har hemma börjar ta slut eftersom de slutat exportera maten till EU eller nåt sånt. Då kommer hon få PROformance, den är tydligen väldigt lik sportsmans så därför blir det den! :)

Sandra
0

När vi fick hem våran kille åt han Orijen. Men han åt så dåligt så jag har introducerat ett nytt nu. Royal Canines foder för Shit zu's. Det ska visst vara bra för hans päls (även om han är Lhasa apso) och han älskar verkligen maten. Han lämnar det gamla fodret o äter bara upp det nya.

[Hilo]
0

Magnusson Biscuit and meat.

Innan åt hon eukanuba och Royal.
Bytte från Royal till Magnusson p.g.a. ständiga prishöjningar från Royal.

Yessica
0

Mina hundar bytte för någon månad sen till pedigree adult active oxkött. Men Pippi är lite lös i magen jämt, så tänkte testa Hill's foder för känslig mage till henne och då får Sting testa Advance (något av alla sorter, kommer inte ihåg nu vilken vi tog) för där verkade det som hon inte behövde få i sig så mycket. Hon orkar inte äta stora mängder mat nämligen. Så vi börjar ikväll med en övergång för bägge så får vi se vad som händer. Glad

Ha en bra dag!

Carpedium
0

Pedigree torrfoder har jag kört med i alla år , Alla mina hundar har mått bra av det och varit friska och det är bra pris på det också.

Nicki
0

Våra hundar äter BEWI dog
Är supernöjd med det Skrattande

MinAmstaffNero
0

Burkmat(Lite olika men oftast Dogz), torrfoder(Vet itne vad det heter men det är en gul säck på 10kg), matrester.

MinAmstaffNero
0

Burkmat(Lite olika men oftast Dogz), torrfoder(Vet itne vad det heter men det är en gul säck på 10kg), matrester.

Eriiccaa
0

Viggo, Leah och Ztina får Royal
Pim får Proplan puppy.

Mischa
0

Magnussons meat & biscuit här också.

Bra innehåll för priset samt svenskt.

≧◔◡◔≦

empan-hampus
0

Hugo äter James Wellbeloved & Nemo äter Royal canin sensitive, men ska börja ge honom James Wellbeloved också.

Jonna75
0

Mina får Eukanuba lamm å ris, hade jag haft möjlighet att ha en frys i lägenheten så skulle jag fortsatt med Fodax, speciellt under tränings säsongen= vintern

ingann
0

Sen årsskiftet äter min Orijen…

/Ingalill

hittadjur-se
0

Halla Medium till Schäfern

Halla Kyckling och Ris till taxen

Linnea
0

våran äter pro plan, valp än så länge

Skynda långsamt så går det fortare.

marinelady
0

Verkar som jag är ensam om doggy :)  I alla fall min dam äter Doggy Senior, det enda foder hon är klådfri på och matte samtidigt tycker är rimligt pris på.

[lillajessi]
0

Mina vovvar får aktivfoder från Halla blandat med vår egen mat. Husmanskost.

Facklan
0

Mina får royal  den gamla tiken seniorfodret för mellan hundar o valpen blåa junior fordet .

Jag har varit nöjd med det .. har provat andra oxå men detta har jag haft dom senaste 8 åren  varvat med koops hundfoder när hundarna inte varit så aktiva

Royalz
0

Min valp får Pro Plan Puppy Large Robust :) Den vuxna får Doggy, inte våran hund så kan inte bestämma vad han ska äta..

bustroll
0

Olga får Royal Canin (valpfoder, för små hundraser). Men ska kanske ge henne Hills puppy chicken, får de annars som godis. men de är lite mkt med 2kg.

Crazzysazza
0

Mina äter Revir Lantmännens egna det är det enda otto tycker om och magen är stabil på det.

Issm
0

Min äter Nordics färskfoder och när jag glömt ta upp det ur frysen så får han Standardt Original Glad

[Hilo]
0

#60 Jag ska byta till Standart - Hur funkar det på din hund?

[Emma-Rhino]
0

Våra får doggy. Doggy har till alla, valpar vuxna äldre aktiva osv. Är nöjd med det.

Issm
0

#61, det har funkat bara bra. Har kört Standardt Extra när han var valp, nu får han original och till min senior som inte finns kvar längre fick original och funkade också bra på det.  Senioren mådde mycket bättre på ett normal foder än seniorfoder från annat märke.

Jag har bara gott att säga om Standardt. Men det rekommenderas att man försöker vänja in under en lite längre tid eftersom det är rätt "kraftigt".

Jag rekommenderar iaf Standardt, känns bra att det är rent, med få spannmålskällor och få ingredienser och att det är svensktillverkat känns också bra även fast inte ingredienserna är svenska som jag försått det..

Hoppas foderbytet går bra! Glad

Ricko
0

Axess + Matrester samt burkmat ibland.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

adone
0

Adamo äter James Wellbeloved lamm och ris +matrester och så honung och ostmacka tillsammans med mej på frukosten.

Manda29
0

Mina hundar får Doggy Prima. Har haft Doggy på alla mina hundar av skiftande raser sen 70-talet. Har alltid funkat på mina hundar.

Ellenfyrkant
0

Magnusson

Mvh Ellenfyrkant

[Hilo]
0

Min tik äter numera Standart Vilt och där stannar vi.
Hanen äter som vanligt Eukanuba.

[Empisen]
0

Både Hugo och Nemo äter royal canin sensible, tycker det är jätte bra.

[Katteeen]
0

Cornelia äter RC för cavalierer..

[nataschaj]
0

Mina för Axess, min hedehund äter väldigt bra av den när ja blöter upp maten.. Innan så gav ja Mera dog

[Aremea]
0

Klass normal, samt matrester.

har en stor BC, seniorålder

texasmamma
0

Texas åt Tello Premium som valp och unghund, rekommenderades av uppfödaren som ett bra och prisvärt foder och jag köpte direkt från tillverkaren så det var nästan gratis. Därefter bytte vi till Royal Canin Giant för att jag vann ett halvårs förbrukning och det fick han fram tills dess hans mage började krångla. Veterinären ordinerade Hill's Prescription Diet Canine i/d som han åt i nästan ett år. Nu är det James Wellbeloved Anka & Ris som gäller och det fungerar superbra. Ska kansle tillägga att han har foderallergi och jag misstänker att det är spannmål han inte tål.

ingann
0

#73 Ris är ju spannmål men verkar funka bra för er…  Kan det vara något speciellt ämne bara som han inte tål?

/Ingalill

texasmamma
0

#74 OK, jag var nog lite slarvig och oprecis, menade egentligen våra glutenrika sädesslag. Eftersom hans mage är så otroligt känslig är jag inte så pigg på att testa vad som funkar eller inte funkar. Ris fungerar men måste hela tiden kolla så att han inte äter för mycket för då är det också kört. Morot går bra plus att jag provat med lite rent rått nötkött. Kyckling är totalförbjudet enl. vår veterinär.

ingann
0

#75 okej, då är jag med:) min reagerar också direkt på sädesslag, fast med klåda,  men klarar ris i väldigt små mängder:)

/Ingalill

Jovich
0

Är det någon här som har någn erfarenhet av pedigree? är den maten bra?

[Hilo]
0

#77 Av det jag hört är det färgämnen och fina former - inte så mycket mer..

Dock vet jag inte då jag inte gett mina hundar det..

Issm
0

#77, pedigree innehåller en hel del spannmål och färgämnen.. det är ett väldigt färglatt foder och färgämnen är inte det bästa att ha i ett torrfoder…  Jag hade det en kort stund när jag var pank till min hund, men ja pälsen blev ful och han sket stora högar och var allmänt risig i kistan.. så jag skulle inte rekommendera det..  tycker i så fall att doggy är ett bättre foder om man vill ha en billigare sort.

Jovich
0

# 78 Ja okej..köpte det igår och hon åt upp iaf:) men jag ska köpa något annat nästa gång..

#79 Jag reagerade på att det var väldigt färgglatt. Okej då ska jag prova doggy nästa gång:)

Yessica
0

#77 Jag hade det till mina hundar ett tag, men det funkade inte alls för Pippi. Hon blev lös i magen, och jag kände att hon var mer stressad än nu. Hon behövde ju ut mer och så när hon åt det. Jag känner också att hon tappat mycket i hull och så med det fodret. Så hon är inte snyggast i världen nu. Obestämd Fick det rekommenderat av hennes brorsas matte som gav det och han fick fin päls och så (sa hon) av det. Men det funkade inte på Pippi tyvärr. Nu äter hon Hill's Sensitive Stomach, för att bygga upp magen och rensa lite liksom. Det funkar mycket bättre!

Ha en bra dag!

Jovich
0

#81 Hoppas pippi blir bra snart igen.

Jag köpte inte så mycket pedigree som tur var. Hoppas inte min lilla tjej kommer må dåligt av det..

Yessica
0

#82 Tack, magen är bättre redan.

Ha en bra dag!

Yessica
0

#82 Tack, magen är bättre redan.

Ha en bra dag!

MiaMaria
0

Gimli äter Royal Canin Mini Sensible samt ett frys/färsk foder som jag tror heter Traj.

Issm
0

#85 Traj har jag aldrig hört talas om.. Kan du berätta lite mer om det? Ev. länka till någons hemsida? Tack på förhand

ingann
0

#77 en kompis till mig kör med pedigree och det funkar superbra för dem.

det är helt individuellt vad hundar mår bra av så kolla hur din hund mår av fodret och håll dig till det som funkar för just din hund:)

/Ingalill

[SarahOhrn]
0

Våran valp får Pro plan puppy lamm (för känslig mage). Någon som vet när man ska byta till vuxenfoder btw??

MiaMaria
0

#86 egentligen vet jag inte så mkt, jag köper de av en bekant som har draghundar, han får de levererat en gång i månaden. Det är stora kakor som är frysta som man sen hugger upp i portionsbitar. Lyckades spåra namnet (vilket jag tror stämmer) då jag vet vart de kommer ifrån. Seriöst, nja, men de fungerar utmärkt på de hundar jag testat de på

ingann
0

#86 de verkar inte ha någon hemsida. All info som kommer upp när man söker är denna:

Traj Hundfoder

Kontaktnummer

Tel: 0623 - 102 23

Adress

Prästbordet
880 40 RAMSELE

/Ingalill

Royalz
0

#88 På min Pro Plan påse står det från 2-24 månader. Fast jag har en storvuxen hund. :)

[SarahOhrn]
0

#91 Aha , jag har inte påsen kvar så därför har jag inte tänkt på det :p Min är också stor hund. Golden räknas dit, i think! :P Men dåså, då kan han äta det ett bra tag till.

MiaMaria
0

#90 de är de enda jag vet oxå, då jag visste de va från ramsele så utgår jag ifrån att de är dem, de enda jag oxå funnit.

[Star-Di]
0

Här ges Lone star, men vi ska gå tillbaka till Dogy när säcken är slut.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.