Eldig debatt...
Fundering från en annan tråd, är det något fel på människor som köper amstaffar? Jag tycker personligen inte det, trevliga, underbara hundar som får oftast en bättre uppfostran än andra pga. deras rykte.
Eller ligger det i att det är unga invandrar killar som köper dom? Är det hunden eller personen vi är rädd för?
de e personen som gör hunden å inte tvart om, ja gillar dessa "kamphundar", men sen finns de inget som heter direkt kamphund..
som sakt är ja bor e de aggresvia schäfrar som inte får de dem ska å jäötte snälla amstaff å pitbulls, så de e olika pga va man bor å vilken del av stan kanske..
Jag ser inget fel på en person som köper en amstaff från bra, sunda och testade linjer som tänkt genom sitt köp och verkligen planerat det. Däremot funderar jag på om vissa skulle ha Amstaff - eller hund öht, men det handlar om så gott som alla kampblandningar/raser. Det ÄR terriers, något som man inte för glömma, och man får ännu mindre glömma vad dom faktiskt är avlade för.
Men allt för många äckliga småpojkar som vill ha en penisförlängare köper kamphund, och så är det - om det är någon som vill säga emot får ni gärna komma hit och se hur vi i sthlmsförorterna har det om ni nu inte skulle råka ha det så där ni bor.
Den uppfattningen har inte bara kommit till, det ligger liksom något bakom det…
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Men okey - då undrar jag fortfarande vad du menar med mina penisförlängare, för jag har då inget behov av en hund i det syftet kan jag säga på en gång.
Men börja grina då!

Jag är rädd för alla "power breeds" för jag känner inte hunden och vet inte vilken uppfostran den fått eller vad den varit med om.

Jag håller med Madde (Hahah ovanligt).
Här i Sthlm är det (FÖR) vanligt förekommande att invandrarkillar skaffar sig hundar av kampras/blandning, av Fel anledning och utan större kunskap om hur man sköter och håller hund.
Det är helt enkelt ascoolt och tufft och ballt och häftigt och bla bla blaaa med en hund av kamptyp.
Därför kallas det i våra trakter för "Penisförlängare" och inte som du trodde och tog det bokstavnligt.
Måste säga att det var oerhört låg av dig att fråga Madde i förra tråden om hur hon visste att dessa killar hade små snoppar - om hon kryper i säng med dom!!!!
Jag kan också svara på din fråga, jag litar Varken på ägare eller hund i form av den här kombinationen.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Jag är av den uppfattningen att de flesta som skaffar sig sådana jyckar inte har någon form what so ever av kunskap i att sköta om en hund och se till dennes behov.
Jag litar inte på ägaren och inte på hunden. Jag vet sådana hundar som varit världens gosinosi i 4-5 år för att sen kliiiick poooff…
Håller med Madde!
ser inget fel i att man köper amstaff, sålänge man är påläst om rasen och inte bara vill ha den för att vara tuff!

Nej precis som folk inte ska köpa hundar för att dom är söta, gulliga eller "barnvänliga", ser ut som lassie eller pongo, man köper hunden för att man har ett intresse i hunden och var du inte påläst innan så kommer du bli det med alla wise as persons som kommer gå upp och berätta för kamphundsägare vilken hemsk hund dom har.. jag ser inget problem med människor som köper KORSNINGAR med amstaff, varför inte? Trevliga hundar ofta och funkar alldeles utmärkt i samhället, tror i många falla att rädslan för "kamphundar" kommer ifrån okunskap..precis om allt annat..

#5 Det är tråkigt att du är så trångsynt, dömer människor efter etnicitet och kön, hemskt och tragiskt.

Här i Malmö ser man en del Amstaffar, men mest så ser man "Amstaffar", många med ägare som inte borde ha djur över huvudtaget. Men de Amstaffar som jag umgås med är underbara hundar med bra ägare som skaffat hund av rätt anledningar.
En Amstaff ägare i mitt område som jag verkligen ser upp till är en invandrarkille som alltid är ute och tränar med sin hund, den går alltid lös vid hans sida och bär tidningen osv, kul att se :)
#11 Aw, också sett en invandrarkille i stan som haft en kanonhund. Båda jättetrevliga. Tyvärr bor det mest fel typ av hundfolk här, och tyvärr spär de på steriotypen, då de är invandrare..
Men det är så härligt att se motsatsen

#12 Vad menar du med att "då de är invandrare"?
#10 Eh, va? Jag hittar ingenstans där Nikkis säger att etnicitet+kön=dom om whatever, bara att det i sthlmsförorterna är vanligt att invandrarkillar har "amstaffs" som de inte klarar av.
Liksom om jag säger att det är alldeles för många svenssonfamiljer på glesbygden som skaffar sig labbar och goldens de inte klarar av.
Förstår du nu kanske? Anta inte saker och ting om folk utan att ha hållande fakta, det du sa nu plockade du ur din egna fantasi och det irriterar mig TROTS att det inte var mig du vände dig till.

#14 Hon besvarade min fråga om det är hunden eller personen vi är rädd för alltså, personen som antas alltid vara invandrare och hunden som då är en kamphund. Alltså baserar hon sitt svar på att de är ung och kille, det har hon sagt själv och invandrare, vilket jag frågade om. Därför är det tragiskt..
#15 Kan ju ha med erfarenheter att göra?

#16 Så om min erfarenhet av alla Svenskfödda tjejer är att dom mobbar alla andra och går ihop av grupper och utesluter alla andra, ska jag då leva med den bilden av alla tjejer mellan 10-25 år? Det är inte sunt att generalisera så, vi behöver inte mer xenofobi i sverige, snarare tvärtom, hur många av er har jobbat och pratat med dom här killarna som ni pratar om?
#17 Jag har pratat med några krafthundsägare, både svenskfödda och invandrare.. En tjej bara dock, inte träffat så många tjejer med am.staffs som inte klarat av sin hund.. Men så kanske jag rör mig i "fel" kretsar också..?
#14 Varför skulle det vara det för? Nikkis, liksom både du och jag, baserar sitt tycke på erfarenheter och i hennes fall så litar hon inte på invandrarkillar med kampliknande hundar. Varför skulle det vara hemskare än någon som inte litar på familjen svenssons sällskapslabbe för att deras erfarenheter inte varit positiva?
Är det kanske så att det BARA blir tragiskt för dig just för att det råkar vara invandarkillar?
Personligen litar jag inte på små nätta flickor med bjässehundar just för att de fysiskt inte kan hålla emot om något händer. Jag litar heller inte på gamla innerstads-tanter med päls och hatt och småhundar i kopplet som springer omkring och gläfsar. Är detta också tragiskt?

#18 Det kan enbart du avgöra om du rör dig i fel kretsar, jag har jobbar som lärare och på lager och jobbat med invandrar killar som ägt amstaffs. Hel mysiga människor och djur.
#17 Där har du fel, det är väldigt sunt att generalisera! Det är nämligen ett sätt att skydda sig mot faror och lära sig vad som är positivt. Om vi inte generaliserade skulle vi plågas något otroligt då vi inte skulle lära oss något av våra erfarenheter.
#20 Vart står det att ALLA är det.. Jag hatar barn t.ex men vet att alla inte är ouppfostrade heska små odjur..
Men för oss kanske majoriteten säger "Men vi vill ha stora hundar för att det är coolt och för att kunna skydda oss om det blir bråk mellan gängen, sen är det ju bra hundar att skrämma folk med.."
Jag litar inte på fel människor, här bor männniskor med labbar som gud vet vad de skulle göra om de kom fram till min lilla tik..
Men jag måte ju medge att invandare MED muskelhundar toppar listan av de dåliga hundägare jag träffat! Även om jag träffat fel människor med de flesta raser, fast på olika vis.
Träffat många urmysiga, trevliga invandrare med muskelhundar också.
En av mina mycket nära vänner kommer från Iran och har en am.sfaffhane som är något av det mysigare jag träffat.
Man kan ju bara tala för hur ens egen verkligehet ser ut, sen tror jag nog att Nikkis m.f. vet att det finns trevliga invandrare med muskelhundar också..
Sen håller jag med tsset - Jag litar inte på småtjejer med stora raser heller,,
Tror att ett stort problem i denna diskussion ligger i var vi bor.
TS - för dig är en invandrarkille en kille av utländsk härkomst - eller hur?
Medan en invandrarkille "för oss" är en kille som beter sig illa, hänger i gäng, snackar med otrolig komplicerad slang, någon form av brytning och mycket plock av uttryck från olika språk, spelar hög musik på tunnelbanan, knuffar omkull gamla tanter, startar bråk, gör inbrott och är allmänt "cool".
Och det intressanta med detta är att många av dessa shitheads inte ens är invandrare i grunden utan många är av svensk härkomst! Trots detta åker de gärna ut t.ex. från innerstan till förorten, hänger i gäng och snackar så man inte förstår ett ord om man inte är "en i gänget". Sen byter dem om och åker hem till mamma och pappa och är helt förändrade, eller för den delen går från rast till lektion i skolan.
DET är en invandrarkille eller invandrartjej, i alla fall för mig, som också skaffar den typ av hund för att verka mer cool.
Sen har vi många invandrare som är svenskar, alltså folk av utländsk härkomst som lever som oss vanliga svenssons och storstadsbor osv, som pratar svenska och är helt anpassade till sverige med mat och allt.
Och sen har vi alla dessa härliga "invandrare" som oftast bara går under "syrian" eller "fransmänn" eller "danskar" som behåller sina traditioner, sällan släpper sin otroligt charmiga brytning, slänger sig mellan språken och gärna bjuder in svenskar och danskar och vadsom till att hänga på deras sätt, deras traditioner, deras sätt att fira, deras sätt att äta. Alltså folk som inte är födda här men ändå beter sig inom våra svenska gränser(alltså lagligt och förstår sig på de traditioner vi har osv.) fast med bibehållna drag.
Ser du skillnaden?
#10 Det är ju väldigt vanligt och för den delen ett jättestort problem att invandrare med ofta en kriminell bakgrund väljer en kamphundstyp och tyvärr ännu vanligare att det inte finns känslor för hunden på samma sätt som hos många andra hundägare. För dessa är det mer ett redskap - en ägodel eller som uttryckt en penisförlängare.
Då det är ett såpass stort problem som ställer till mycket "bad press" för dessa hundar är det väl bara bra att det diskuteras öppet och inte sticks under stolen av människor som inte beter sig likadant..
Jag har varken emot invandrare eller den typen av hund då jag har mycket av både och i mitt liv.. Sen vet säkert alla att det inte handlar om ALLA invandrare med den typen av hund men det är extremt vanligt speciellt i förorter till större städer.

Men du, vart någonstans har jag skrivit att detta just gäller Unga invandrarkillar och framförallt ALLA invandrare??! WTF rent ut sagt, skärp dig nu!
Är det någon som är tragisk så är det knappast jag.
Jag har sett Män på 30 bast med utländsk ursprung med kamphund i kopplet som varit helt åt helvete, hund SOM ägare.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
#23 Håller med dig, bra skrivet!
Generalisera, vem har gjort det? Det har bara talats om vanligt förekommande, som dessutom har sitt ursprung ur en annan tråd och alltså gör sig inte riktit den här tråden utan sammanhanget ur den andra tråden, men nåväl.
Jag har absolut inga problem med varken hundar av någon ras eller invandrare eller utvandrare eller vad som, aldrig någonsin att jag skulle generalisera rätt över och dra en kam rakt av! Däremot kan jag hålla med om att det oftast är dessa hundar som drabbas av dessa typer. Tyvärr. "Invandrare"/"förortsungar"/kalla det vad som men vi vet alla vilken grupp och typ vi talar om, som leker den coola och balla leken med coola och balla hundar (idag "kamphundar", för inte alltför många år sen rottisar) oavsett ursprunglig härkomst. Det värsta jag sett va faktiskt en svensk "förortsunge"/ s.k. "invandrarkille" med muskelpaket av okänd härkomst i kedjan.
Precis som att det oftast är labbar och goldens som drabbas av familje-typen… det är vanligt förekommande, men gör inte att någon generaliserar det så.
#28 Skulle jag då vara undantaget som bekräftar regeln? 
Vore kanske inte fel att länka till den gamla tråden (som dessutom har sitt ursprung ur en annan tråd och alltså gör sig inte riktit den här tråden utan sammanhanget ur den andra tråden, men nåväl.) eftersom du inte tycker att TS inlägg inte "gör sig".
Kära trådskapare, jag vill fortfarande ha svar på vad "mina" penisförlängare innebär.
Stå för det du skrivit!
Men börja grina då!
#29 Nej nej, absolut inte! Inte så iaf. Vanligast för den typen är ju att skaffa den typen av hund så ett undantag för den regeln bli en av den typen som inte skaffar den typen av hund.
Vad du är vet jag inte, så det är jag tyst om :)
Vi är nog alla överens om att det finns goda oh dåliga ägare av alla raser, och i just amstaffens fall är det ofta "invandrarkillar" som står för den dåliga skaran ägare. Som för rottisen för några år sen.
F.ö. så är det en enorm skillnad på en Am.Staff och en blandning med Am.Staff i.
Många gånger kan en blandraskombination med t.ex. Am.Staff vara väldigt olycklig.
Jag kan som ex nämna Alfons Töntbull, där var Pitbullslinjerna exeriört väldigt framhävande, men interiört så var det Dalmatinergenerna som tog över.
Så det är lite synd att blanda ihop uttalanden om Am.Staffblandningar med de renrasiga Am.Staffarna.

#32 Det syftas nog inte på just amstaffs även om det skrivs mycket utan man menar snarare alla hundar av kamptyp alltså alla hundar som ser ut som amstaff, staffe, pitbull mfl om de sen är renrasiga eller ej är inte alltid lätt att veta. Det är troligen inget som ovan nämda dåliga hundägare lägger så mycket vikt vid heller.
Skynda långsamt så går det fortare.
Jag måste hålla med om det att man oftast ser personer med utländsk utseende med ett "kamphunds" utseende. Oavsett vad det det kan vara för raser. Detta är oftast killar i ung ålder.
Hur ofta ser man en kille med utländskt utseende med en pudel tillexempel? Eller någon annan ras av mer "familjesort"?
Det ser man inte så ofta.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Jag tycker inte det är fel att skaffa någon typ av ras, så länge man vet vad det är och vad hunden behöver. Däremot ser jag det som fel att skaffa en viss ras av fel anledning. Och då är det för mig precis lika illa att skaffa en amstaff som penisförlängare som att skaffa en bordercollie för att de är fina och lättlärda (dvs man inte har några planer på att valla med den).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
**Moderatorer!
**Jag vet inte om jag är ensam, men jag tycker faktiskt inte riktigt att det lämpar sig att sitta och skriva BLATTE på ett hundforum. Ni kanske kan se över inlägg #35.
Men börja grina då!
Låser tråden tills vidare.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar