Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3805 ggr
[Hilo]
0

Så glad!

Nu har min pappa äntligen blivit lycklig ägare till en grand danois!
Han har alltid velat haft en och nu har han fått det!

Jag är så glad för jag går själv i de tankarna, omän i en lång framtid, och nu har jag chansen att komma rasen riktigt nära!

Kleo, är en svart (eller blå) 6-åring tik.
Lite mindre än "normalt" vad jag fattade det som, men tydligen en underbar hund.

Jag har inte träffat henne än, men snart ska jag dit och hälsa på nykomlingen!

Ville bara skriva av mig lite Glad

Qepta
0

Vad roligt!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

tjiivans
0

Vad kul!
Min kollega har en GD tik som är blå.
Dock har vi erfarenhet av att blå hundar och katter är lite speciella i sitt beteende. Hoppas inte Kleo är det.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Ricko
0

Vad roligt! Grandisar är så vackra och ståtliga, glöm inte att ta massor med kort så vi får se fina Kleo Glad

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[Hilo]
0

#2 Jaså? Inget jag märkt av med varken hundar eller katter.. Tror inte beteenden sitter i färgen - Men förklara gärna. Glad

#3 Jag lovar Glad

tjiivans
0

Det trodde inte vi först heller, men efter att vi börjat prata om det så har vi läst och hört fler som pratat om att deras blåa djur beteer sig lite speciellt.
De verkar lite mer restlösa och får för sig att göra saker som de vet att de inte får, bara för att jäklas lite extra.
I kattens fall är det att titta på en, sedan putta ner en sak från bordet sakta, sakta, medans hon tittar på en.
Hunden gör typ samma sak, fast tar något i munnen.

Kanske någon annan som känner igen detta?

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Tizzla
0

# TS Grattis! Alltid bra att lära känna rasen ordentligt innan man bestämmer sig och detta är ju ett gyllene tillfälle!

# 2 & 5 Är det alltså därför min blåa hund och min blåa katt är totalt "knäppa"? Förvånad Har haft en blå katt förut som var fullständigt normal (nåja, kanske inte normal, men underbar i alla fall), men de jag har nu är mycket speciella båda två. Känns väldigt skönt att äntligen ha något att skylla på!Oskyldig För det kan ju inte vara mig det är fel på…de andra djuren är näst intill normalaSkrattande

[Hilo]
0

#5 Hmm, kan forfarande inte se någon koppling..
Antigen är de lika normala, eller lika knäppa som vilken färg som helst, beroden på hur man ser det, hehe.

Grannens bla dane är inte knäppare än någon annan.
Svärmors blåa katt är inte mer crazy än någon annan o.s.v.

Ingen blå hund jag jobbat med har jag märkt något speciellt med, heller inte de blåa katterna jag haft eller fött upp ObestämdGlad

Tizzla
0

#7 Du kan få låna mina så förstår du senSkrattande

[Hilo]
0

#8 Bara för att en blå gör en skillnad kommer det inte ändra min uppfattning Flört

tjiivans
0

Det var inte så att jag ville säga nått negativt om blåa hundar.
Ångar att jag skrev nått..

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

[Hilo]
0

#10 Det är väl ingen som påstått något dylikt heller, alla har vi våra erfarenheter Glad

Tizzla
0

#9 Nej det är klart, det behövs nog fler…Foten i munnen fast min skrutta kan vara ganska övertygande!Flört Och du kan få låna katten ocksåSkrattande

#10 Jag tyckte det var riktigt kul! Det stämmer så klockrent här hemma, även om det inte riktigt är samma symtom som på dina blå. Har tidigare bara hört att blå hundar kan ha dålig pälskvalité inte något om temperamentet. Att röda (både hundar och katter) och sköldpaddskatter har "hett temperament" anser jag bevisat, fast naturligtvis med undantag…

Det blev visst lite OT här eftersom TS-hunden är "en underbar hund", fast det är min blåa också, på sitt lite "annorlunda" sätt! Katten också, på sitt "annorlunda" sätt…behöver ju inte vara negativt!Cool

Karizma
0

vad kul hoppas du bjuder på lite bilder snart :)

[Hilo]
0

#13 Absolut, nästa vecka kanske man ska forbi en sväng, hehe.

texasmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så roligt att det blev en iaf.

Grattis till syrran din, för visst blir det väl så! Din pappa är väl kär nu? Blir lite nyfiken, har du hennes "historia"? Har för mig att jag vid något/några tillfällen träffat en Kleo, hon bör vara jämngammal med min blommige virrhjärna som blir sex i år.

Lägger upp en bild på min trio och med anledning av tidigare inlägg ang blåa så vill jag bara säga att den blå damen i mitten är den mest sagolika hund jag någonsin träffat, full av kärlek till allt och alla, harmonisk, lyhörd och som fostrat de andra två busarna på det mest underbara sätt. Jag är helt övertygad om att jag aldrig kommer att möta hennes like.

Väntar med spänning på bilder.

[Hilo]
0

#15 Jaså?
Kan du ha träffat henne? Spännande!
Jag vet inte riktigt hennes historia, men det stämmer att hon är 6 år.
Det enda jag vet är att ägaren hade omplacerat henne till en kille, som efter ett år fick jobb och vart så ledsen att han behövde lämna tillbaka henne.
Kleo kom tillbaka till den här kvinnan och hon har inte alls plats, tid, lust(?) med Kleo och omplacerade om henne igen, då till pappa.

Ja, pappa är så kär i henne.
Han tycker hon är så lugn och lydig = hans typ av hund Flört
Jag ska dit efter löning (den16.e) och hälsa på och fylla kameran med bilder Kyss

texasmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Nu har jag rannsakat minnet (med hjälp av min son). Den Kleo jag tänker på är född 030120 och bodde i Hässelby. Lägger upp en bild som min son tagit där hon är med och brorsan hennes också. Är det samma hund är det bara att gratulera din pappa, förresten är det i så fall kusinen till min blå dam i #15

[Hilo]
0

#17 Ska kolla när hon är född - Jag vet bara att hon bott i Harbo, hos den här kvinnan. Om hon bott i Hässelby vet jag inte, men det går ju att ta reda på.Glad

Om det är hon - ska jag hälsa pappa grattis, haha.

Tizzla
0

#15 Men då är ju din blåa också väldigt speciell! Flört 

Egentligen vet jag inte om jag tror på det där med färgen och temperamentet, har inte hört det förut när det gäller blåingar. Men det var roligt för att det stämmer här hemma, och så är det ju alltid skönt att kunna skylla på något annat (än sig själv) när djuren beter sig "lite annorlunda".Cool Varken min blåa hund eller katt är hemska eller elaka…bara…annorlunda!

Kul om det är samma Kleo!! Väntar med spänning på fortsättningen. Tungan ute Det skulle ju inte vara illa alls att vara släkt med din blåa dam!

[Hilo]
0

Okej, hunden heter **GROSSO GRANDE´S HEAVENLY HERA
**
-och är född17/2-2oo5

Någon som vet något om kenneln, eller kanske känner igen namnet på hunden? Glad

texasmamma
0

Då är det inte samma hund. Jag vet inget om den uppfödaren men var in och kollade lite på SKK. Hon är iaf ställd några gånger, är röntgad och har haft ett par kullar. Sen Hilo är hon inte blå, hon är svart  hihi.

Födelsedagskalas nästa vecka?

[Hilo]
0

#21 Hehe, jo, visste inte om hon var svart eller blå, glömde jag skriva det?
Har bara ett en MMS-bild på henne så jag vågade inte gissa på färgen, hehe.

Ja, ställd är hon.
Googlade när jag såg namnet och såg en bild på henne på en utställning.

Ja, det lär det bli. Ska dit och kika och då blir det även bilder, så ni som är nyfikna får vänta tills dess, hehe.

[chouwa]
0

Vad roligt.
Grattis till både dig och din pappa!
Hoppas också på bilder!

Bumsibum
0

vad skoj, det är den vackraste rasen enligt mig! :)
har själv en, eller ja, jag har flyttat hemmifrån….. så den ä ju kvar hos min mamma, för det är familjens hund.. :)

Mexxie
0

nej vad kul för din pappa!

Tizzla
0

SvartSkrattandeSkrattande

Kul att du fått veta lite mer och får åka på födelsedagskalas!Flört

kerstinjo
0

Glöm inte att gå in på Texasmammas hemsida. Vilka kort!!!Skrattande

Kerstin