Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2441 ggr
stallostby
0

Torra tassar

Min vovve har så torra tassar att hon är som Bambi på hal is inne. Beror säkert på vädret.

Försökte med hastigt fotbad (de luktar lite illa också) med olja. Sedan smörjde jag trampdynorna med badolja. Men det blev inte bra, hon bara slickade tassarna och det blev oljiga hala fläckar på golvet. Tips??

marinelady
0

Använd försvarets hudsalva, sätt på det över natten, på med strumpor på tassarna över natten och börja ge olja i maten, har precis börjat samma behandling på min vovve. Jag smörjer henne också efter det att vi kommit in och håller ett öga på henne så hon inte slickar, tack och lov gör hon nästan alltid som jag säger även om försvaretssalva är SÅÅ gott.

stallostby
0

Ja försvarets hudsalva ska ju gå att äta har jag hört.Glad

Har tänkt samma tanke. Har inget lämpligt just nu att sätta på tassarna och tror dessutom att hon kommer bita loss det.. men man kan ju försöka.

marinelady
0

Jag har ju en liten dam och utnyttjar mina gamla sockar med sårtejp av papp längst upp de fastnar inte så mycket i pälsen men sitter helt okej.

Qepta
0

Har för mig att laxolja ska vara bra för torra tassar.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Chanku
1

Laxolja i maten. Nån salva eller kräm på trampdynorna kan också underlätta. Har själv köpt försvarets som jag har tänkt testa på min hund. Fyra ess är ett annat märke som folk brukar rekommendera.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

marinelady
0

Man ska se upp med fyra ess har varit med om allergiska reaktioner på hund när det kommer till den salvan…vet inte varför men hunden svullnade upp..