Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2256 ggr
Rafflan
0

Trötta ut honom fysiskt?

Vi aktiverar ju våran yngsta hund mycket mentalt då han är väldigt aktiv och behöver få jobba med huvudet men han har väldigt mycket spring kvar i benen och vi kan släppa honom så han får rusa på ängen, eller apportera och liknanade med honom, men han skulle behöva jobba mer fysiskt, jag provade pulsa med honom i snön men efter 5 min gick han i mina fot spår istället.

¤ Så funderar på en klöver väska med vikter i, vad tror ni?

¤ Han är 15 månader, är han gammal nog?

¤ Hur ska man börja med vänjing av väskan och när ska man öka vikt och hur snabbt?

¤ Hur vet jag hur mycket han bör bära?

anaprincess
0

Vad är det för ras?

Yessica
0

Han tycker antagligen att pulsa i snön är jobbigt efter ett tag, därför så går han in i dina fotspår. Ta korta sträckor och "belöna" med lite vila på lättare underlag. Sen på´t igen i det djupa. Då menar jag kansk 1-2min pass i taget i det djupa. Du får helt enkelt "tvinga" honom ut. Sen så ska han helst skritta i den djupa snön, det är jobbigast.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[Hilo]
0

Här är en bra länk ang klävjeväskor och hur man gör Glad

Rafflan
0

#1 lagotto ;) väldigt arbetande och glad kille som vill jobba med både hjärnan kroppen :) (men mest hjärnan ;P)

#2 haha han e för liten för att skritta, han hoppar fram å tycker det e skit kul, till en början, sen blir han lite lat :P

#3 tack ska kolla på den på en gång :D