Pinscher [Bildtråd]
Finns det några pinscherägare här på forumet?
Isåfall, bomba med bilder på er pinscher i denna tråd & skriv gärna några rader om din syn på rasen :)

Har haft en dvärgpincher, han var en omplacering på 9 månader har jag för mig.. Vi fick ha honom på prov några veckor för att se om han var "våran ras", det var han inte. Han var alldeles för dominant, red på det mesta.. Vet att iaf dvärgpincher är.. vad säger man.. "översexuella" ? xD
Men annars var han härlig, gillade att gosa under täcket, gillade värme överhuvudtaget.
Men nej, dvärgpincher är ingen ras jag skulle kunna ha igen.. Gillar bättre mellan pinchern 

Fast dvärgpinscher och vanlig pinscher räknas väl inte till samma ras? Elr? :P

#4 Nej pincher och dvärg pincher räknas inte till samma ras
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#4 Nej det gör dom inte, men du skrev ju "pincherägare" inte "mellan pincher ägare"
därför trodde jag du menade alla pincher…

#6 de heter inte Mellanpincher längre, har inte gjort det på länge, det finns bara Pincher och dvärg pincher
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#7 Aha.. Det visste jag inte 

Min moster har en chiuhahua/dvärgpincher blandis, vi skulle haft henne men min moster behöll henne.
Tycker rasen är för "spinkig" / gillar mer raser som är "kraftigare". Kan inte säga så mkt ang. deras temperament, det är väl olika från individ till individ. Greta var väldigt pigg och "upphetsig"/hon var sällan lugn när det var folk kring henne.
Vill du ha bra info om rasen kolla in www.pinschersektionen.se
Funderar du på att skaffa en pinscher?

#12 Så vacker :) Hur är hon till sättet? Temperament, personlighet osv.
#13 Har nog kollat varenda rad därinne ;)
Ja, jag funderar lite smått på att skaffa en pinschertik i framtiden, eventuellt, om jag har tur, i sommar. Det är bara tankar än så länge, vill gärna veta lite mer om hur pinschern är, pinscherägares personliga erfarenheter kring rasen.
Hon är världens bästa hund. Superlugn och snäll. Älskar sin familj och väldigt gosig. Hon vill alltid vara nära mig och sover alldelles intill mig på natten. Men man ska inte tro att det är en hund som gör allt man säger åt dom. Hon har en väldigt stark egen vilja och behöver kosekvent uppfostran. Pinschern är mer eller mindre vaktig av sig. Detta måste man vara beredd på. Meja skäller några varningsskall när det kommer någon medans svärmors pinscher skäller som en galning. Jag personligen älskar rasen medans andra inte gör det. Det är en smaksak helt enkelt:)