Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1291 ggr
Zynell
0

Fy F*N för vissa hundägare!!!

Idag, när min sexårige son och jag, var på väg till bussen hör jag plötsligt en stor smäll bakom mig. Jag vänder mig om och ser två långa, smala blondiner med varsin hund. Den kortare har en Chihuahua och den längre en border collie. Smällen kom från den långa blonda. Hon hade slagit sin hund som kröp ihop av rädsla framför henne. Hon skrek och hade sig.

En äldre dam reagerar och undrar varför den långa blondinen slår hunden och får bara "håll käften" till svar. Blondinen är väldigt aggressiv och fientlig. Jag vågar inte lägga mig i eftersom jag har min son med mig. Den äldre damen hotar med att hon ska anmäla blondinen, men gör inget annat än att bara gå vidare, vilket jag också gör, men jag är väldigt arg.

Blondinerna går förbi mig och då hör jag den långa säga: "Informationen går in genom ett öra och ut genom det andra, därför måste man göra så här. Annars fastnar det inte."

Då höll jag på att smälla av! Jag blev så j***a förbannad!!! Men jag säger inget pga min son. Jag vill inte att han ska bli rädd för om jag hade rytit ifrån hade det nog blivit en väldigt otrevlig situation. Skrikandes

Vad ska man egentligen göra??? Man känner sig så fruktansvärt hjälplös när man ser sådant. Gråter

Mischa
0

Tyvärr finns inget man kan göra, skall man anmäla för vanvård/djurplågeri krävs ganska konkreta bevis (fysiska) och jag vet inte om bara ett antal vittnen skulle kunna hjälpa.

Men det är jättetråkigt att folk har den uppfattningen att hunduppfostran skall pryglas in, då saknas både empati och förståelse för hur en annan varelse funkar, men tyvärr är det oftast så som vi människor funkar i brist på kunskap.

≧◔◡◔≦

Zynell
1

Det är ju helt fel! Vissa människor är nog "smarta" och slår så att det inte blir några fysiska bevis. Den här blondinen till exempel! Det borde räcka att se hur rädd hunden var för henne inför att kunna anmäla.

Rafflan
0

Va fan då kan man ju uppenbarligen inte ha en hund! :@

Och en BC, har hon inte tiden och energin den kräver då e det ju klart man får problem!

Du skulle ha tipsat henne om att gå lite hundkurser…

Salladshataren
0

Det är inte hundarna som förtjänar slag, det är deras ägare! Hon skulle fått en snyting och se om det fungerar som uppfostran…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet