Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 2025 ggr
Eriiccaa
0

Träning

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag bjuder på en film från lydnadsträningen i fredags.
Pim går ett kort linförighet. Hon är ju bara 8½ månader ännu med tycker hon håller bra för att vara ung.

ThunderClap
0

Vad trevligt att se :)

Är det en gymnastiksal ni får hyra/låna för att träna hund i?

Eriiccaa
0

Min mamma ''äger'' den. ( Hon äger ett hundcenter )

Kan säga att det är hur skönt som helst att vara inomhus och träna (:

ThunderClap
0

De flesta träningar jag åker på så här års som inte är utomhus fortfarande brukar vara i ridhus, men är oftast kallt det med ju. Så gud vad skönt, är jätte avis!

Yessica
0

Vad duktig den lilla sötnosen är! Skrattande

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Eriiccaa
0

4# Ja hon kan om hon vill. (:

[IsabelleA]
0

Oj vad stor hon blivit! Så himmla duktig!

Eriiccaa
0

6# Ja, fast hon är fortfarande en liten skit unge (:
Tack :)

destroyed
0

oj vad duktig hon är!!

Nikkis
0

Då kommer jag med lite kritik då. ;-)

Tycker att du är för otydligt i ditt kroppsspåk i dina svängar, därför hon har svårt att följa med. Du har samma tempo rakt igenom, sakta ner lite (Halvhalt) innan du svänger så att Hon får en chans att hänga med.
Hon är såpass ung och oerfaren ännu så det är ingen idé att bara köra pang på direkt.

Du kollar dessutom ner på henne hela tiden vilket då gör att hon "trycks tillbaka" och därmed har svårt att hänga med just när du svänger.

Kolla rakt fram istället så att Hon får komma fram en aningens bit och söka Din kontakt. INTE du hennes!
Då kommer hon genast få det mycket enklare med att följa dig.

Att gå rakt fram är ingen svårighet, men det är just svängarna det brister väldigt mycket i.

En vän till mig har en hund i ungefär samma ålder som din, och deras svängar idag är waaaaaay mkt bättre än vad tex Mina är! Bland det snyggaste jag sett faktiskt.
Vilket då ger dom ett sånt jäkla snyggt fotgående, just för att hon jobbat med bakdelskontroll och sidoförflyttningar, innan hon tagit ett steg framåt.

Så lägg mer tid på det och tänk också hur Du själv för dig, du måste hjälpa din hund mer än vad du verkar göra nu. =)

Vad stor hon har blivit, lilltjejen då. ^^

Eriiccaa
0

9# Jag går alltid och tittar ner vilket jag kommer forsätta med. ( Gör det även med Leah och jag trivs bärst att gå så ) Så jag tycker egentligen inte bak henne då hon har sin posetion långt bak. Vilket jag inte orkar jobba på då hon blir jätte laddad går längre fram.

Sen vill jag inte lägga in för mycket hjälper. Orkar inte ha onödiga dk som jag måste jobba bort sen och vill att hon ska anpassa sej efter mej.

I vanliga fall har hon världens snyggaste  vänster om halter då hon tycker jobbar otroligt mycket med sin bakdel.

Men när vi filmade den här hade vi tränat i en timme så hon är något seg.

Men tack ändå (:

Nikkis
0

Fast det drar ju ner hela ditt intryck, spc eftersom du tävlar i Lydnad där Image is da shit. ;-)
Ser bara fruktansvärt illa ut, men du gör givetivs som du själv vill. =)

Men om du inte "orkar" jobba med det, hur hade du då tänkt att starta Pim i LK1 om 1½ månad?

Att göra en osynlig och diskret tempoväxling är inget DK i ettan…

Eriiccaa
0

11# Det kanske förstör intrycket med eftersom jag har fått 10 på linförigheten och helheten med Leah tror inte jag att det spelar någon roll. Om jag går så hela tiden kan dom inte dra ner något.

Jag tycker det är onödigt att lägga in dk som jag ska ta bort. Mina hundar ska anpassa sej för mej ioch inte tvärtom, vilket båda har gjort.
Och som sagt jag hade tränat i en timme och hon var trött.