Röda utslag/eksem
Jag har en Golden som är 10 år och har i drygt ett år medicinerats med Forthyron för låg sköldkörtelfunktion.
Nu har hon varit irriterad på nedre delen av magen och slickat bort nästan allt hår. Röda fläckar som bara blir större och hon LUKTAR starkt (inga sår) Tvättar försiktigt och pudrar med potatismjöl. Är det någon som har några ideér om vad detta kan vara? Tacksam för hjälp.
Oj, eh… ring veterinaren och boka en tid?? :S
Det finns ingen har som kan ens gissa sig till vad det kan vara, aven de basta gissningarna kan vara fel. Och oavsatt lar hunden behova nagon behandling med medicin, och det kan bara en veterinar ge.

Jo jag tänker ta kontakt med veterinär på måndag, men skulle bara höra om det var någon, som hade några tips om vad det kan vara.
Varfor kontakta en veterinar forst pa mandag? Du kan ju alltid bestalla tid hos nagon nu atminstone… Jag har haft svara eksem sjalv nar jag var yngre och det ar ren tortyr. Min hund har ocksa haft det.
Det finns flera olika saker det kan vara. Skulle jag gissa skulle jag saga dermatit, men jag ar absolut ingen veterinar ska du veta. Att det luktar illa kanske beror pa bakterier som ligger kvar? Det kan ocksa handla om parasiter, hormonrubbningar, allergi… ibland vet inte ens veterinaren direkt utan man maste ta prover.
Beratta garna vad veterinaren sa!
#3 Det är inte i alla delar av landet som det går att få tag på veterinärer på helgerna.
Här är det nästintill omöjligt att öht få tag på en veterinär att rådfråga via tele på helger. Boka tider inför veckan går inte heller då de stänger ner helt. Får man tag på någon är det möjligtvis ointresserade distriktsveterinärer som i princip tycker att det bara är värt att hjälpa större djur (kor/hästar). Been there done that.
#4 Okej, tankte bara eftersom det var skrivet fredag eftermiddag.
Men det later superjobbigt om ens hund skulle bli akut sjuk t.ex. :(