Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1543 ggr
Zynell
0

Hjälp med hundras.

Hej! jag söker efter en hundras, men jag kommer inte på vad den heter. Undrar om ngn kan hjälpa mig?

Hunden var liten, kanske 40 cm i höjd, lite avlång i kroppen som en Tax typ. Ansiktet påminner om en schäfer fast mindre. Stora öron till förhållande av huvudet som stod rakt upp, de var också håriga. Pälsen var lurvig, puffig typ. Jag tror jag har namnet på tungan, men kan jag bara inte komma på det! Skrikandes

Mischa
0

tänker på nån utav welsh corgiraserna (tror pembroke kan förekomma som långhår också) eller västgöraspetsen, men greppade inte riktigt det där med "håriga ögon", färg?

≧◔◡◔≦

[Hilo]
0

Welsh corgi cardigan, welsh corgi pembroke, eller västgötaspets?

Zynell
0

Jag har tittat på de raser ni har nämnt och jag tror inte det är en av dem. Hunden var mera "smärt", eller smal … liksom. :P Kommer inte ihåg färgen, men tassarna var vita.

[Hilo]
0

Tänker forfarande på pembroken.. Oskyldig

Hmm, hade du inte sagt ståndöron hade jag gissat på tibetansk spaniel… men ja väldigt långsökt, då corgi och västgötan är de enda mindre raserna som jag tycker påminner om schäfern..

Fast ska tänka till ordentligt..

Vet du inte det är en mindre eller mer vanlig ras?

Mischa
0

skyeterrier kan jag också tänka mig iom att du sa håriga öron, men det är en tämligen ovanlig och mer långh. hund och inte vidare schäferlik.

≧◔◡◔≦