Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2657 ggr
JILE
0

Hundpratare!

Vill delge mig av ett fantastisk solskenshistoria! Fick ett nyhetsbrev av en vän som kan "prata" med djur, hon heter Angela Orsucci www.awoc.nu

Här kommer det:

Ozona är en ljuvlig och vacker Grand Danois tik som jag har haft förmånen att träffa många gånger. Ozonas matte och husse gör allt för sin tik och de har tagit bilen många gånger och kört från Båstad upp till Småland för att låta henne prata av sig. Det kalla jag kärlek till sin hund!!

När jag träffade Ozona innan jul så visade hon mig en bild på en kulle med massor med hål i. Hon säger -

Jag vill gräva där och de är så många och snabba. Vill in där och leta efter dem. Luktar så gott och så härligt!!!

Dagshög 017.JPG  Dagshög 031.JPG

De här bilderna mailar sedan matte till mig så att jag får se ett av hennes favoritställen som är fullt med KANINER!!

Sedan berättar hon för mig att hon har fått att något har fastnad mellan tänderna på henne på höger sida i och att det är irriterande. När matte och husse kommer hem så mej hjälp av ficklampa och tålamod så hittar det ett hundhår som hade kilat sig fast mellan tänderna.

Tänk själv hur irriterande det är när vi har fått något mellan tänderna!! Samma sak är det ju för hundarna men hur ska de kunna tala om det ifall man inte lyssnar??

Många spännande behandlingar och djur som jag har träffat och du får ett smakprov om detta i nyhetsbrevet som jag bifogar som en PDF fil i det här mailet.

// Ja tänk om ett djur får ngt i mellan tänderna hur ska de  meddela oss detta.

Ville bara delge mig lite av en solskenshistoria,

Mvh Jile

tjiivans
0

Sicken härlig historia!

Ibland önskar man ju verkligen att de kunde säga vad som är fel när man ser att de är lite annorlunda.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

JILE
0

Tack, Ja precis, om de kunde teckenspråk eller ngt :-)