50 är otäckt
Ja, den rubriken kan ju betyda vad som helst.
Var ute i morses med min schäfervalp som nu hunnit bli lite mer än 5 månader.
Gick samma väg som vi går nästan varje dag utan problem.
Sen kom vi till en 50-skylt som tydligen gått och blivit väldigt otäck sedan i förrgår. Kanske var det snön som lagt sig uppe på den..
Jädrar vad han skällde och hade töntragg *L*
Några roliga exempel på vad era valpar/hundar blivit rädda för.
På vägen tillbaka var den förresten inte otäck
Ecko skällde åt en plastpåse senast idag, nyss på det här varvet.. De såg lite smått kul ut.. så smög han sig fram till den och kolla..:P
våran hund hade en tendens att skälla på elskåp som står utmed vägar, kanske trodde att det var fyrkantiga hundar eller nått
annars så är snögubbar VÄLDIGT otäcka, bäst att skälla ut dem hehehe…

Vi tog en promenad genom stan och utanför Naturkompaniet hade de satt en stor "träigelkott". Nelli reste ragg och gick fram och tillbaka och viste inte riktigt hur hon skulle närma sig den. Folk stannade och tittade på henne haha :) Tillslut fick min kille gå fram och klappa igelkotten och prata med denna trä-igelkott..då efter mycket tvekande gick hon dit.
Jo Malin, snögubbar är väldigt farliga! Särskilt om de är TVÅ stycken. Livsfarligt även för en töntbull
hihi #3 vore skoj att se din kille stå o klappa en träigelkott o prata med den.
Snögubbar är riktigt livsfarliga ansåg även en bekants rottis/stövareblandning 11 månader….han stenvägrade att gå förbi snögubben när jag var ute med honom…så där stod jag och klappade snögubbe mitt utanför en skola….gissa om de små barnen hade roligt åt mig…..
Helen

#4 jaa, jag visste inte att min kille var så duktig på att prata med träigelkottar (oanad talang).

Själv har jag under åren klappat en hel del ruskiga brevlådor och soptunnor.
Det mest pinsammaste var nog när jag stod och klappade och jollerpratade med en brevlåda och ägaren kom ut för att hämta sin post. Först såg det ut som om han trodde jag tnkte stjäla posten av honom. Men när han kom närmare stannade han bara och log brett. Han såg då min töntiga schäfer som höll på att dö av att matte gick fram till detta odjur och dessutom klappade på det ;-)
Tur han hade haft hund själv.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Skoj läsning!
Klappa snögubbar, träigelkottar, brevlådor mm. Inte att undra på att folk tycker att hundägare är konstiga.

Haha… vad roliga ni är! Min tuffing till valp har aldrig blivit rädd för varken soptunnor eller snögubbar. Att han blev så rädd första gången han såg en katt att han kissade på sig och sprang ylande tillbaka till matte är en helt annan sak….

Nämen, vilka mesiga hundar ni har.. 
Okej, förra hunden skällde förvisso på elskåp, plastpåsar och en grill på ben.. Hum..
Nuvarande hunden kan man väl inte direkt kalla modig, snarare feg.. Men att skälla på en säl-staty nere vid havsviken var ganska underhållande, både för mig, mina vänner som var med och förbipasserande.. 
Ja visst kan man få sig ett gott skratt åt hundarna när de ser "spöken"