Är min hund dräktig?
Heej, Våran border collie har alltid varit i god kondition oavsett men för mindre än 2 månader sprang hon ifrån min pappa (han brukar springa i skogen), hon löpte den dagen.
Hon mötte en liten hane som också kommit lös (fast från koppel) och båda har träffats förr o gillat varann. Nu är hon lite tillgivnare och trött (vilket hon brukar vara men tröttare) inomhus. I går var hon ovanligt trött o nästan spydde. idag var/är otroligt trött, nästan utslagen =/
Hon har laggt på några kilon tror vi och hon är så rädd för klinik o sånt.. =/
Kan hon vara dräktig? skriv frågor om du undrar något!!
Det bästa du kan göra är att beställa en tid hos veterinären och göra ett ultraljud på henne. Även om hon blir lite orolig så är det säkrast att kolla upp henne. Både för hennes och för er skull. Om hon inte är dräktig kan ni andas ut. Och om hon är dräktig måste ni har tid på er att förbereda er.
En tik går dräktig ca 63 dygn. Och hon går upp några kilon berorende på hur många valpar hon har i magen. Och hon blir ganska lätt trött.
Om du känner på henne runt magen så kan man känna att hon liksom känns stinn över buken. Känner du på hennes spenar så kan dom ändrats lite. Blivit lite större och styvare. Ibland blir dom lite mer rosa också.
Hoppas det löser sej för er.

Jag skulle nog också tagit hunden till veterinären. För hunden skull och veta om det är valpar eller inte. För är det valpar måste den få mera mat för att klara det, eller om ni tar bort valparna om ni inte klarar det. (Tänk över det noga, det är mycket mycket jobb med valpar!)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Den frågan borde du ställt för två månader sedan. Ta tiken till vet, vill du inte ha valpar så se till att vetten kastrerar tiken o avlivar valparna innan de föds.
Bäst för din tik om hon inte fått den omsorg en dräktig tik behöver.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Brassie Fin tjej du har, det spelar ingen roll hur liten/stor hanen är det är väldigt smarta på komma på en lösning, ta henne till vetrinären för kolla av och det låter som det är något, läs på lite ang dräcktighet-valpning och hoppas allt går bra.
#0 Med maten är det nog inte så farligt. Tiken klarar valparna i alla fall. Så du behöver inte oroa dej för det. Men om hon verkligen är dräktig så ska man nog öka på fodret lite.
Och sen vet man ju inte hur det igentligen är. Hon kanske inte alls är dräktig.
Hoppas allt går bra. Du får gärna PM,a mej om du vill. Så kan jag ge dej lite tips och stöd
Jag har haft några kullar.