Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4885 ggr
KadjaNina
0

Jävla djurplågare!

http://www.machovideo.com/video/Idiot_throws_dog_from_bridge_16953/

Klarade inte att se hela videon men en kille slänger ut en hund från en bro. Jag blir så arg! Har lust att leta upp dem och kasta ut allihopa från en bro. Hur kan man göra så mot ett oskyldigt djur? :(

OBS! Är ni känsliga som mig så se inte videon.

Rafflan
0

Nej men gudGråter

Crazzysazza
0

fy fan va hemskt vilken jävla idiot!

bblomquist
0

Gråteroj sh*t…
dedär var inte kul att se, jag önskar den där killen dog !

fia-mia
0

Fy f*n så hemskt! Ibland önskar jag att dödsstraff vore tillåtet

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Ricko
0

Fyfan jävla idoitjävel. Naww.. Stackarn!

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[Sniff]
0

Herregud… Stackars hund! Hur f*n kan man tycka att det där är kul?

[PixelMollan]
0

HUR FAN KAN NI LÄGGA UT EN SÅNHÄR VIDEO!! Ta bort genast! Tänk på att de är känsligt och här finns yngre människor som läser!

Xondah
1

#7 De varnas ju för att videon är läskig, det har lagts ut blodigare saker här vad jag vill minnas. Om man inte vill så tittar man inte. De flesta som vistas här är nog läskunniga.

Karizma
0

jag kan tyvärr inte se sånt här, jag blir bara så arg och en fråga varför är det till 99% män som plågar djur? Spelar ingen roll vad det är för djur så brukar det vara killar/männ som plågar är det många som inte föds rätt? medkännsla samvete fattas hos dom. Men tycker det är rätt o visa sånt här det vart varnat o jag ser inte på den pga det.

Straff bör finnas och bör bli hårdare straff med för djurplågare.

reverse
1

#9 Säkert samma anledning till varför det är män som står för övervägande delen av alla brott över huvud taget. Rån, mord, våldtäkter… Testosteron har jag hört tydligen ska vara den bidragande faktorn, jag begriper inte hur, men när jag frågat är det svaret jag fått. =P Högre testosteronhalt = empatistörningar??

//Lina

Nora2000
0

Så fruktansvärt.

Bijish
0

Fy fan, känns som om att jag ska spy. Hur fan kan man göra något sådant?
De där människorna, nej, odjuren, förtjänar att få sina genitala delar avskurna, efter det, bli utslängda från en bro, bli skrattade åt och sedan bli lämnade.

Jävla idioter. Det finns inga ord för vissa människor.

Marylojs
0

Varför i herrans namn kollar ni ens på sånt här skit? Fattar ni inte att det är just uppmärksamheten som väcks som driver idioter?

Jag klickar aldrig på såna där länkar, dels för att jag blir alldeles gråtfärdig, och dels för att jag inte vill bidra till att idioter uppmuntras.

Bunn
0

Jag vet, helt ärligt, inte vad jag ska säga…
Finner inga som helst ord för denna typ av idioti.

Nikkis
0

VARFÖR fan tittade jag för… VARFÖR!!!!?? DUMMA NIKKIIIISS!!!!!!!!!
Det gör så ont i mitt hjärta nu, kommer inte kunna sova….*Gråter*

Älskade lilla hund, som ff viftade på sin fina svans och skrek, älskade lilla vän! Vill ta hand om dig. <3<3<3

Jag HAATAR den männskliga rasen, jag HATAR!!!!!!!!!!!!!!!

Gud som jag önskar att vi utrotades, faktiskt….  Världen skulle må såå mkt bättre utan oss, jävla onda parasiter!

Jag ids liksom inte ens att skriva vad jag önskar hände med den där människan, ändå lönlöst….
*Gråter*

Nikkis
0

Har nu kollat upp saken lite närmare, och i länken TS gav så hade ngn uppgett vem denne person är, dock är det Inte rätt person utan den som kastade hunden heter något helt annat och har fått 8 månaders fängelse!

Visserligen är det en piss i Missisippi med bara 8 månader, men hellre det än böter/ingenting.
Nu hoppas jag att denna vidirga människa får ett mindre varmt välkomnande, blir någons grovkriminells slyna och får en riktigt jävlig tid bakom galler.
Det är det Minsta han förtjänar!Skrikandes

Nikkis
0

Tillägger två länkar där det står mer om saken!

LÄNK LÄNK2

oh-la
0

hunden klarade väl si gva? var ganska mycket skrivet om det här eftersom så många människor blev förbannade och startade nätverk på bland annat facebook för att få fast honom. polisen stod med öppen famn medan en uppretad mobb fick fast honom på nån vecka :) ibland kan människor faktiskt gå samman och göra nått bra.

däremot är det ju lite tråkigt att det dras slutsatser om mäns aggressivitet som faktiskt är helt tagna ur luften. den grupp som ökar mest just nu i brottsstatestiken bland våldsbrott och rån är kvinnor. till på köpet räknar man bland annat med att misshandel inom förhållanden är lika hög både bland män och kvinnor. testosteron är inte direkt kopplat  till aggressivitet som vissa verkar tro, inte ens anabola steroider ger primärt ökad aggressivitet. däremot har man funnit ett samband mellan tron att testosteron ger ökad aggressivitet, och aggressivitet. detta har gjorts på studier på kvinnor som skulle fördela pengar. en grupp fick testosterontillskott och en annan grupp fick placebo. gruppen som fick testosteron visade inga tecken på ökad aggressivitet, däremot blev de rättvisare och minskade risken för bråk. de som fick placebo hade däremot fler aggressiva tendenser.

mycket av det här beteendet är sociokulturellt, inte genetiskt. ett resultat av att pojkar inte ska gråta och visa känslor och istället vara tuffa. aggressiva beteenden är också starkt kopplat till uppväxtförhållanden hos båda könen. lite utvecklingspsykologi kanske inte skulle sitta fel hos vissa. och faktum är att även vi tjejer producerar en hel del testosteron.

till på köpet är östrogen ett riktigt aggrohormon. PMS orsakas av för mycket östrogen och för lite progesteron. även personer som tar östrogentillskott i bland annat p-piller ökar risk för aggressiva beteenden i form av hummörsvängningar.

[PixelMollan]
0

Ge inte dom uppmärksamhet! Det var PRECIS vad dom ville annars hade dom inte filmat det!! Att lägga ut sånhär får bara fler idioter till att tänka samma sak!!

#8 tycker ändå det inte borde vara tillåtet att publicera sånthär äkta skit att sitta o glo på. Är glad isåfall att jag inte kollar här inne så ofta så jag slipper se allt annat hemskt ni lägger ut tydligen!
Sånt försämrar ett forum om nått. Varför inte lägga ut en film på en glad hund istället!

Rafflan
0

#19 tack vara att detta spreds verkar ju vara orsaken att man fick tag i idioten

Xondah
0

#19 Precis som #20 säger så är de tack vare att folk sett detta som idioten fick stå tills svar för vad han gjort.

Att de försämrar ett forum kan jag inte påstå att jag håller med om..inte för mig iallafall.

reverse
0

"lite utvecklingspsykologi kanske inte skulle sitta fel hos vissa"

Kul! Man kan inte bara lägga fram argument för diskussionen utan måste även kasta in lite gliringar mot personer som inte tycker/vet detsamma. Tungan ute

I ett experiment med rävar avlade man i en grupp vidare endast på individer som var mer vänligt sinnade mot människor och i den andra gruppen lät man endast de mest aggressiva individerna fortplanta sig. Därefter testade man att låta valpar från en aggressiv mamma dias och växa upp hos en "snäll" mamma - men de var lika aggressiva för det. Man gick till och med så långt att man planterade in embryon från aggressiva rävmammor i snälla rävmammor - men ungarna var aggressiva ändå, så rent genetiskt var de "programmerade" så och det förändrades inte av var/med vilka de föddes av och växte upp med.

//Lina

oh-la
0

det var absolut ingen gliring, utan sagt iall välmening :) men faktum är att ibland kan det vara bra. tycker själv att det är himla trist att dra folk oavsett grupp öven en kam. lite som att säga att alla invandrare är kriminella. till på köpet skriver du nu om aggressivitet över lag, alltså den genetiska delen av aggressivitet (som jag inte bortsett ifrån alls) medans det i tidigare inlägg stått om aggressivitet kopplat till testosteron. det är helt skillda saker.

att jämföra med rävar tycker jag är ganska intressant, framför allt med tanke på att det i människofall spelar in så otroligt mycket mer, som det sociokulturella. räven är ju t.ex. inget flockdjur och har inget behov av att "smälta in" i en grupp. finns ett ganska kul uttryck som vi lärde oss när jag läste utvecklingspsykologi på högskolan "studier på möss visar att människor är galna i ost". människans utveckling styrs på många olika plan. självklart spelar genetiken in, men även förhållanden, uppväxt, vänner och självklart personligheten. men bara för att du har två mördare till föräldrar innebär det inte att du själv kommer bli kriminell, samma sak tvärt om.

självklart kan aggressivitet vara genetiskt till viss del, det säger jag inget om alls, men att dra män över en kam och säga att det ligger i testosteronet tycker jag är fruktansvärt fel. testosteronhalten är inte en grund för att avgöra om en människa är mer eller mindre aggressiv. kvinnor är över lag inte mindre benägna att vara aggressiva än män och det visar brottsstatestiken ganska tydligt när flickor i dramatiskt ökande takt är mer och mer representerade i våldsbrottstatestiken.

väldigt OT, men ändå :P

Ricko
0

#15 Känner precis samma sak här Obestämd Man undrar ju varför man var så dum att ens klicka på länken och titta.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Taci
0

#19, lugna ner dig, vem har tvingat någon att se på filmen?

Det vore en annan sak om klipp lades upp utan att varna för att det kan vara lite läskigt. Nu stod de att känsliga tittare varnas, då får man väl avgöra själv om man ska titta eller inte, o om man ska hålla till i tråden överhuvutaget.

Som någon sa så är det ju just för att den spridits så mkt som mannen fått sitt straff, hade ingen sett detta hade han säkert fortsatt med hund efter hund.

Tycker om något att forumet förbättras, iom att det är ett mer varierat forum, man kan diskutera även sådana här saker, o inte bara gulligull-hundar. Så här ser verkligheten ut, ingen mening att blunda för det..

reverse
0

#23 Nä, jag säger inte att det har med testosteronet att göra, däremot att det är vad jag fått sagt till mig när jag frågat. Jag tycker själv att det vore väldigt enkelt att skylla allt på enbart testosteron! Skrattande Och rävarna kan väl mest ge en fingervisning om att djur (däribland människor) kanske påverkas av det genetiska anlaget i större omfattning än man tidigare trott - jag antar i alla fall att det är därför man började utföra de experimenten till att börja med, och även för att kunna se om det finns en särskild "aggressivitetsgen". Min egna åsikt är att allt spelar in, både arvsanlag och hur man sedan växer upp och vad man utsätts för under sitt liv.

Men ja, oavsett anledning så är det en avskyvärd handling som utförs i själva klippet i alla fall! Ehrum, för att återgå till tråden. Oskyldig

//Lina

Qepta
0

Men för i h*lvete!
Blir så j*vla förbannad på människor! Hur F*N skulle dom känna sig om dom blir nerkastade sådär?! Skulle jag få tag i j*veln skulle jag slakta han, och jag är ju en så korkad person som kollar på sånt här också, älskade lilla vän. :(

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

SitaL
0

Jag skulle lätt sitta inne i 20 år för mord på en sån där!

Och jag skulle inte ångra 1 sekund!

oh-la
0

#26, nu är jag med dig och tror att vi egentligen pratar om samma sak Flört

tråden ja…Oskyldig

rockygubben
0

Nej fy faan vilken idiot! Stackars hund!GråterSkrikandes

Bunn
0

OBS!

Vill Ni inte se liknande klipp som TS laggt ut, klicka INTE på länken.

http://www.rebekah.se/tag/djurplageri/

KadjaNina
0

http://apn.blogg.se/2008/december/besok-i-ett-slaughter-house.html Där har ni en otrolig människa, vilken hjälte! Ni som är känsliga bör inte kolla. Men man blir så himla glad att det finns såna människor. Hade själv velat göra något sånt.

Qepta
0

#32 Vilken underbar människa.
Håller med om att det är en riktig hjälte.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Moa-16
0

Varför "vill" ni se sånt här? Jag kan inte förstå varför man lägger ut videon. För att skriva hur hemskt det är? För att visa oss vadå? Att det finns helt sjuka människor som gillar att plåga djur? Det vet säkert dom flesta.. Dom filma för att dom vill att folk ska titta. Och, ja det har dom ju lyckads med. Finns väl inte många människor som inte sett videon..

Taci
0

#34, men hade ingen sett videon, hade inte mannen blivit påkommen o straffad. Hade det varit bättre menar du?

Moa-16
0

#35 Självklart inte. Men jag tror ingen här vet vem han är ändå?, eller har jag fel? Den skulle inte ha behövts, visas i sverige alls..

[Next]
0

Vad hände med hunden sen? sånna jä¨la idioter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! skulle puttat honom om jag sett honom göra det. Även om det blivit mord. Så som han gör gör man bara inte. Vill vrida nacken av honom just nu.

Taci
0

#36, jag tycker visst sådant här ska visas, folk behöver få upp ögonen för vad som sker, alltför ofta. Det är ändå människans egna val o avgöra om man vill se eller inte.

Du säger ju att det är så sjukt osv, men ändå är du här inne o pratar om det = ger snubben lika uppmärksamhet som alla andra.

Moa-16
0

#38 Haha9, jag säger vad jag tycker. Det är allt. Tycker att det sjukaste är att folk GILLAR att titta på sånt här. Säger inte att ni här gillar att titta på djur som plågas. Men det finns dom som gör.

Jag tycker att man kan göra något åt saken, Istället för att skriva här vilken j*vla människa det är. & hur synd det är om hunden. osv.. osv, osv.. Gör något i verklighetn för att stoppa djurplågare. Min åsikt, & jag får ha den.

Taci
0

#39, har aldrig påstått att u inte får ha din åsikt osv. :)

Visst finns det de som gillar att se sånt här, sjuka människor finns överallt. Det jag reagerade på att du skrev det till OSS här inne "Varför vill Ni se det här?".

Vad ska vi göra åt det? Uppenbarligen har han fått sitt straff, vad ska vi mer göra?

Ja, självklart ska man göra vad man kan för att stoppa djurplågeri i verkligheten, men hur ska man veta att det ens existerar o på vilka sätt, om man inte ska ta del av sånt här?

Moa-16
0

#40 Känns bara så onödigt att ett X-antal peroner skriver hur sjukt det är med djurplågare. Hålla?!, är det någon som inte vet det? Behöver det verkligen upprepas? Just det här "fallet" är ju klart, så varför ska ALLA sitta och titta på videon? Jag lovar dig att INGEN kan ha missat att djurplågeri finns. Med allt som visas på tv, grisar,kor som vanvårdas. Det är BRA att sånt visas. Det är bra att folk reagerar! Och att det uppmärksammas!

Även om jag inte klarar att se på sånt. Jag vet att det finns ändå! & vill gärna jobba imot det i verklighetn. Men såna här video-klipp är onödiga. Speciellt då det inte ens är i sverige. Någon kan få för sig att göra på samma sätt här i sveriga. FÖR att få uppmärksamhet av media!

Taci
0

#41, gud vad du säger emot dig själv.. Du säger hela tiden att det är sjukt att vi tittar o helt onödigt. I nästa härva säger du att det är bra att folk reagerar o att det uppmärksammas! Hur ska du ha det? :P

Nä förresten svara inte, för det är ingen mening med diskussionen, känner jag.

Moa-16
0

#42 Eh?, Ja, det är bra att folk reagerar så det gör skillnad. Eller du kanske tror att vi sitter här och bekämpar djurplågeri? Jag säger inte imot mig själv. Läs om, läs rätt!

Taci
0

#43, diskutera inte på ett forum om du inte ens kan föra en normal diskussion på en vettig o sansad nivå. Finns väl ingen mening med att bli upprörd o dryg? Jag har inte precis provocerat dig på något sätt. Du brusar upp för ingenting. Jag har läst vad du skrivit, jag har läst rätt, däremot lägger du till saker i efterhand, o jag är ingen tankeläsare, vilket jag också är glad för.

Moa-16
0

#44 Va?9 Dryg? Jag har sa vad jag tycket bara. Bara för att vi inte har samma åsikt, är jag väl inte öht, dryg? Lägger till saker? Jag förklarar. Du kan ju komma med något om ämnet, Istället för att gå imot mitt satt att skriva på!

Taci
0

#45, lugna ner dig för bövelen! Flört Har inget att tillägga i diskussionen, då jag märker att vi inte alls kan diskutera. Men när du skriver "Eh?", "Läs om, läs rätt!" osv upplevs det som jäkligt drygt, värt att tänka på i fortsättningen.

Moa-16
0

#46 Va?, Jag kan inte bli lugnare… Och om du upplever det som drygt, är det ditt problem. Inte mitt. Jag kan vara lite dryg ;) Men jag säger bara vad jag tycker om ämnet. Sen säger du att jag är dryg?, Då undrar man ju.. Har väl inget med saken att göra. Klart man blir lite upprörd när det är ett sånt här ämne. Jag tycker du är rätt dryg du med. hehe :P

Xondah
0

Moa..Det är helt okey om du tycker att detta är meningslöst och dumt att titta på. Jag respekterar iallafall att du tycker så då kanske du kan vara snäll och respektera de av annan åsikt?

Självklart gör vi i denna tråd ingen skillnad då fallet är löst så att säga, men jag tycker de är härligt att höra att vanligt folk lägger manken till så att sånt här kan lösas. Då allt för många människor är av den åsikten att deras hjälp inte spelar någon roll.

Ogirl
0

jag blir helt tom av att se detta och det enda som dyker upp i mitt huvud är: VARFÖR? Jag fattar verkligen inte varför… Stackars lilla hund=/ 

Jag finner inga ord.

Och nog är det väl så att detta citat stämmer mer och mer för varje dag:

"ju mer jag ser av mänskligeheten, desto mer älskar jag min hund…"

Moa-16
0

#48 Va? Nu förstår jag absolut inget. Varför får inte jag säga vad jag tycker? För att jag inte tycker som alla andra i tråden?, Haha. Löjligt. Lägga manken till? Alla i tråden har skrivit hur synd det är om hunden. Och vilken j*vla djurplågare.

Jag kan inte förstå vad TS ville ha ut av tråden. Varför man vill att folk ska kolla på den? & säga vadå? Alla håller nog med om att det är hemskt..

Synd att inte alla får ha sin åsikt.

Xondah
0

#50 Du läste nog inte mitt inlägg så noga.

Jag skrev att jag tyckte det var intressant att läsa att tack vare de människor som såg detta och la manken till så greps den här killen.

Och om du läser mitt inlägg så står de faktiskt att denna tråd inte gör nån skillnad efterssom han redan är fast. Du kanske ska lyda ditt egna råd, läs om och läs rätt. ;)

Moa-16
0

#51 Men jag tycker det är helt onödigt. Om du läser mina inlägg över. Men nog om det. Har sagt vad jag tycker!

SaraC
0

Slut på diskussionen om detta och liknande ska få visas på forumet eller inte, tack!

Jag tycker som flera andra i tråden att det är viktigt att alla sorters ämnen kan få komma upp. Vill man inte se - kolla inte på länken och läs inte tråden. Har man problem med att detta tillåts på forumet så kontakta sajtvärden istället för att träta i tråden.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Linnea
0

Jag själv ser ofta på djurpoliserna på animal planet. Och nej, jag tycker inte det är roligt, snarare intressant. Tydligen så gör det programmet att det djurplågeri uppmärksammas väldigt mycket i USA vilket väl inte kan vara fel? I de flesta fall som är med där är det ju inte någon som slagit djur ex (fast hundkamper är där en del) utan snarare att folk inte vet hur man sköter djur.

Skulle inte detta program visas i Sverige för att det inte handlar om Sverige? Tycker det är bra att det visas oavsett och alla som tror att sånt inte händer här; ni har tyvärr fel..

Dessutom får man lära sig en del kännetecken för ex djursamlare och det är ju bara bra.

Skynda långsamt så går det fortare.

hugoochip
0

Stackars hund..*gråter*Gråter

Jag fattar bara inte hur man kan göra så mot ett djur..

Hundens blick..snacka om hjärtlöst!!!!

Moa-16
0

Nämen ursäkta. Har fått för mig att det här är var ett diskussionsforum. Helt fel med andra ord.

SaraC
0

#56 Diskussionsforum för ämnen som rör hundar, ja. Diskussioner om vad som ska vara tillåtet eller ej får som sagt tas med sajtvärden, eftersom det är denne som bestämmer innehållet på sajten.

Moa-16
0

#57 Då har du bevisligen inte läst kommentarerna. Jag har hållit mig till ämnet. & jag har inte disskuterat vad som är tillåtet eller inte. Utan vad jag tycker om att sprida video-klipp på djur som plågas,(på det här sättet)varför har jag oxå redan förklarat. Handlar inte om att jag inte vill titta på videon. Vore ju bra om alla acepterade andras åsikter.

SaraC
0

#58 Du skriver att du inte kan förstå varför man lägger ut en sådan här video och att det är helt onödigt. Bland annat. TS har lagt ut videon för att den ska diskuteras och inte för att det ska diskuteras hurvida det är onödigt att lägga ut den eller ej. Nu vill jag att du accepterar min åsikt och lägger ned den här diskussionen.

Moa-16
0

#59 Ja, bla, Men det är ju inte bara det jag skrev. Utan jag förklara ju ganska bra, varför. Handlar ju inte om det här tråden. Den stör mig inte,. Utan det är allt det här när människan som plågar djuret filmar & det läggs ut,osv.. Har redan förklarat varför. Så Läs om läs rätt! Jag accepterar att du inte vill disskutera. Du behöver inte. Jag har sagt vad jag tycker. Ska man behöva upprepa sig? Nja, ska inte behövas kan jag tycka.

SaraC
0

#60 Fler tjafsinlägg från dig kommer jag att plocka bort.

Denna kommentar har tagits bort.
Emelie89
0

URSCH vilken video och jag kan inte låta bli att titta på sådant… Han borde avlivas, sjuka karl… Hade jag träffat på han eller åkt förbi där med bilden hade jag hoppat ur även om man inte får stanna, spöat honom och ringt snuten! Kunde riktigt känna hur det röck till i mig när hunden landade…och att se hur den stretade emot när han började ta den mot räcket. Förstår inte hur man kan göra så..Har man inga kännslor alls överhuvudtaget? Skrikandes

Tur att dem fick fast honom, var jag hans vän, flickvän, mamma, syster eller något liknande skulle jag aldrig någonsin se åt honom igen.