Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2970 ggr
Ogirl
0

Konstigt löp

Har en tik på nästan 2 år, hon har löpt i ca 1½ vecka. Har aldrig sett henne löpt förut, detta kan vara hennes första eller så har de inte synts förut! Men vet inte hur det brukar se ut i vanliga fall. Men det som kommer är alldeles vattningt och brunt och jag tycker det luktar lite illa. Är detta normalt?

Ska prata med vet. imorgon, men tills dess är jag jätte glad om någon kan hjälpa mig att svara.

Maddepadde
0

Har du tagit tempen på henne?
Är hon pigg och äter och dricker som vanligt?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Ogirl
0

Ja, hon verkar pigg och hon har både ätit och druckit. Någon temp vet jag tyvärr inte… Äger ingen termometer pinsamt nog.

Ogirl
0

Tror ni att det bara är löpet som börjar gå över, eller kan hon fått nått fel?

[Hilo]
0

Kan vara livmoderinflammation.

Men bäst är ju att kika hos en veterinär.

Ogirl
0

Ja, ska prata med dem imorgon, det är ju så typiskt att så fort något händer, så händer på en kväll eller helg…

AnneN
0

Vattningt, brunt, illaluktande… Låter väldigt mycket som livmoderinflammation.

Skulle rekomendera att ni iallafall ringer redan nu direkt till någon veterinär som har jour, för om det skulle vara livmoderinflammation så kan det gå snabbt utför om man har lite otur.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

QLBA
0

Hoppas det går bra för er idag med veterinär kontakten, skriv gärna om hur det gick. . .

Ogirl
0

Pratade med en veterinär idag som tyckte att vi skulle avvakta och se vad som hände, om vi var oroliga kunde vi lämna ett urinprov för att se om det var urinvägsinfektion, men hon trodde inte att det var någon fara, hon sa att de kunde lukta illa i slutet av löpet…

Det som kommer luktar dock fortfarande illa och är vattnigt och brunt… Men hon är pigg och äter och busar, så det kan ju vara som vet. säger. Men ska pröva att få ett urinprov på henne och lämna in imorgon. Måste ju säga att det inte är världens lättaste att ta urinprov på en hund….

vallhund
0

O andra sidan kan det gå väldigt illa väldigt fort med livmoderinflammation. Tycker nog att vetten var väldigt nonschalant.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Hilo]
0

#8 Håll koll på drickandet.. Överdrivet drickande kan också vara tecken på livmoderinflammation..

Ogirl
0

Ja, jag håller sten koll på henne! Men det dumma när det blir något sånt här så är det ju att man blir lite hypokondrisk för hundens räkning, hon är en lugn hund innomhus och ligger jämt och sover när det inte händer något, men är hon inte lite lugnare nu? och visst dricker hon i vanliga fall, men dricker hon inte 5 sekunder längre nu än vad hon gjorde igår. Egentligen är hon precis som vanligt, men orolig som man är så läser man säkert in lite som inte finns också, bara för att man blir orolig.

Men är det lika imorgon så tar jag med mig hunden och travar in hos vetten, jag menar, det är ju mina pengar, skulle det visa sig att det var en onödig undersökning så är det ju mitt problem..

[Hilo]
0

#11 Absolut! Så är jag med alla tikar jag haft, och den jag har nu efter våran rottweiler fick en massa problem..

Ogirl
0

#12 Ja, vi hade en 6 månaders valp som blev njursjuk som vi fick avliva. Efter det så köpte vi hon som vi har nu och med henne är jag mycket mer orolig för att nått ska hända…

Vattnadal
0

Var vrång på dem då oxå, jag var iväg med min goldentik på då nästan 10 år. Hon hade en liiiiiiten gnutta feber och jag var bestämd på att det var något mer fel.

De klämde och tyckte det kändes OK, de röntgade, och det såg helt OK ut, men eftersom jag var envis, så ultraljudade oxå, och då såg de att det var livmoderinflammation, fast i ett tidigt skede. Hon opererades, fick stanna kvar över natten och kalaset gick på över 15 000 kr, tack och lov att man har försäkringar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter