Rekommenderade Hundklubbar i Skåne?
Ska börja lydnadskurs med en av hundarna snart, är nyinflyttad ner till skåne så ville kolla om någon har en klubb att rekommendera. Är min vita schäfer som ska få lite ensam tid på kurs.
Hon är väldigt reserverad mot människor plus vit schäfer så tyvärr ser folk ner på henne på vissa ställen och vi vill helst undvika detta igen då både jag och Q tappar intresset då.
Runt Lund letar vi efter en bra och trevlig klubb. Tacksam för tips =)
Hälsningar Qlura-bus med matte.
Fel ände av landet så har tyvärr inget direkt tips på klubb, mer än att du nog kan besöka de som ligger nära bara för att kolla läget. Se hur det känns, hur stämningen är.
Och jobba på att inte bry dig om vad andra tycker - så länge det inte blir några problem har de nämligen ingenting alls med dig och din hund att göra. Du har lika stor rätt att vara där som någon annan. Lycka till!
Lomma brukshundsklubb är ett väldigt trevligt ställe
ligger inte långt från lund, prec. mellan havet och skogen :)

Jag har inget bra tips runt Lund, men min kompis som är utbildad instruktör av Turid Rugaas finns utanför helsingborg. http://marieofsweden.com
Om inte du vill åka till henne så har hon säkert något bra tips.
Lycka till!
kunde ju berätta att vi hade en folkskygg hund är ett tag och vi tränade han mycket på lommas brukshundsklubb, mycket kunnigt och trevligt folk ;)