6 månaders
Hej ja är en tjej på 13 år har en hund en engelsk springer spaniel på 6 månader ja vet att det tar tid att lära in trick några tips hur man gör träningen rolig och så hunden lär in de olika trixen 
Gärna lite oclika trix och hur ni lärde in dem!
Min hund kan:
Sitt
Ligg
Stanna
Backa
snurra runt mig
inkallning(Jätte bra)
skäms,han sätter sig och tar tassen över ögonen.
vacker tass höger vänster..
ja det var väll allt!
men ett trix ja skulle vara glad för att lära honom är att skälla på komando!
Tränar du med klicker? Om du inte gör det så är det ett tipps! Verkligen alltså. Det gör träningen roligare för hunden och den lär sig snabbare.
Jag försöker träna in Zigge just nu med klicker! tack för tipset 

Alla hundar tycker inte klicker är roligt, så va uppmärksam på hur han reagerar till den när den är inlärd, annars handlar det om, glad röst mkt klappar och kel, lek och GODIS så klart :D
Mina har jag inte på klicker utan beröm och godis.
Skälla på kommando så kan man busa upp dem till ett skall och när det kommer berömmer du och ger godis.
#3 Eller sa lar du hunden bara att skalla i allmanhet och da har du ett helsikes problem… 

#4 Nja det håller jag inte riktigt med om. . . Tränat fram skall på det sättet på många och aldrig fått en skällande hund. . .Men alla är de olika, och missar man berömmet eller nejet och blir för exalterad (hur det nu stavas) när de skäller så kanske.
Hur gjorde du?
Kul att du lärt hunden så mycket. Klicker gillar inte våran hund tvärtom avskyr den köpte en som var lägre klickljud på för testa mend det hjälpte inte. Godis gjort på lever eller kyckling mumms är mutan här! Vi har iaf en omplaceringshund 4 hon kunde inget innan mer än sitt. Nu kan hon efter 5 mån
*sitt
*ligg
*stanna
*inkallning
*fot
*tass
*stå fin o runt (bra träning för balans)
Ska lära henne mer men vill få in detta då det går lite trögare för damen o lära sig inte alltid man känner för det :D
#5 Okej, vilken tur. Det vet jag manga som har fatt. Att stressa fram ett beteende tycker inte jag ar ett bra satt att ga till vaga iaf, men det kanske bara ar jag det.
Ser inte det som nagot positivt nar hunden far diverse beteenden pga att agaren far den upphetsad, varesig det ar jaga svansen, skalla eller liknande. For mig ar det som att belona stressen och da tappar man bade kontroll och kommunikation.
Jag har inte lart min nuvarande hund att skalla pa kommando, for jag tycker det ar ett onodigt trick da jag helst vill att hon ar tyst och det ar hon for det mesta.
Mina forra hundar larde jag genom att skalla en gang sa att de svarade. Det funkar nog inte pa alla hundar dock.
tack för alla tips