Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5402 ggr
powderpuff
0

Vinteroverall.

Jag letar en vinteroverall till min lilla nakenfis. Vad rekomenderar ni?

Jag vill inte ha en allt för dyr i och med hon växer lite till. Hon är ca 6 månader nu.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Mischa
0

Kika här, finns mängder med kläder till bra priser, nackdelen är dock en längre leveranstid.

≧◔◡◔≦

mina-grisar
0

Jag köpte på Arkens zoo till Wilda, av märket Hurta. Den kostade 500kr och va lätt att ta av/på. Tog med henne in i butiken & dom hjälpte mig med strl, som hon kan växa lite i.Glad

powderpuff
0

har också kollat lite på Hurttas overaller. Men det står att om om vill ha en riktigt varm overall så får man köpa till deras fleeceoverall. Jag vill bara ha så jag sätter på en overall + att det blir för dyrt att köpa bägge när jag inte vet hur mycket till hon växer.

mina-grisar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Den vi köpte är det fleece inuti, den är varm & lätt att göra ren. Bifogar en bild, kanske inte är sån du menar om du kanske menar overall med ben??

powderpuff
0

#4 Tycker den modellen är så snygg.

Jag söker en med ben för min lilla är en riktig fryslort. Undra om den modellen du har fast med ben också är med fleeece.

Någon som vet hur Jokkes overaller är?

Mischa
0

#3 hurtta har även en vattentät fleeceoverall.

≧◔◡◔≦

powderpuff
0

#6 Tycker den är lite för dyr (och inga snygga färger) när jag vet att hon kommer att växa lite till.

Jag har nu i alla fall beställt en theo vinteroverall, fick den till ett väldigt bra pris Flört

Satmaran
0

Jag har letat vinteroverall överallt, men kan inte hitta någon som passar min Italienare. Hon har ju såååå smal hals och ändå en ganska rejäl bröstkorg. Jag har i alla fall sytt ett varmt regntäcke  i bubbelgumsrosa regntyg, fodrat med zebrapäls. Lite för stor, men hon ska ju kunna växa lite till ;)

powderpuff
0

Det ser fint ut. Jag har själv funderat på att sy men håller mig till fleeceoveraller bara än så länge.

Jag vill gärna ha något som värmer längs med benen ochså och undermagen, även om det finns täcken med maglapp eller vad det heter. Tror jag sett någon på nätet som syr till vinthundar.

Karizma
0

Jag tycker du även ska höra med uppfödaren ofta har dom bra tips vad som kan passa. Finns fina på Hööks med billiga och bra. Ellos har med täcken tror jag?

Satmaran
0

Jag har märkt att det faktiskt inte går att beställa på nätet,.

Antingen anger de mått  på rygg och hals eller bröst och rygg,

Så det stämmer aldrig för min tös.

Blev dessutom såå besviken idag när jag fick hem ett fint halsband.

Beställde, (vad jag trodde efter min flickas halsmått och med god mån… Men får hem ett halsband som  är i sin fulla längd 25 cm!

Tack o lov så var det riktigt skinn, så jag kunde sträcka det lite, men halbandet gick då precis runt i sista hålet.

Frågan är då alltså…? Bporde det inte finnas ett bra sätt att presentera storlekar på halsband? T.ex. omkrets vid mittersta hålet?

Det skulle ge och ta ett par cm och kunna göra det lättare för hundägaren.

Hur många här inne har gjort samma fel som jag???

Kan vi påverka tillverkare och säljare?

Kan vi kräva bättre info om produkterna eller få till standarmått???

powderpuff
0

Håller med att det är dålig märkning och förklaring på just halsband. Jag köper aldrig halsband över nätet om de inte är specialbeställda och måttsydda. Vill gärna se om de kan tänkas att passa.

Karizma
0

11, ja du…  varför har dom inte storlekar på det som vi S M L sen XXS XS  XL XXL på hanslband täcken ? Obestämd

MariaB
0
powderpuff
0

Kommer inte in på länken men har varit och kollat där men fann inte vad jag sökte.

Valkyrie
0

theo har bra overaller och jag har sett de hos CRT och de var väl för 500 ngt. :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

powderpuff
0

Har de någon hemsida?

I alla fall har jag nu idagarna "påtat" ihop en fleeceoverall tillmin fryslort. Har även fått hem min Theo overall, något stor om magen och lagon i ryggen så jag hoppas hon inte växer mer på längden.

[Wera]
0

Min moster köpte den här overallen men den var för stor för hennes hund så vi fick den till vår nakenhund men den sitter inte alls bra, på främre delen av kroppen och bröstet samt framtassarna sitter den åt för hårt och bakbenen är fööör stora! Och ryggen är något kort. Så han kan typ inte röra sig i den så den ligger bara här på hyllan och används inte. 300kr bortkastat alltså. Kunde inte lämna tbx den heller då vi specialbeställde storleken (fanns bara i stora storlekar, vi bad om en liten och affären beställde in en för enbart oss.)

Så jag skulle också vilja hitta en bra smidig overall som inte är för dyr. En som hunden kan röra sig i!

[Wera]
0

Jag har beställt två billiga overaller för bara 140kr/st från en privatperson som syr efter mått. Här är annonsen.

Karizma
0

19, var bra pris med :) bra tips kan oxå säga att på hööks finns det täcken så kan man ha dessa du tipsar om under. http://www.hooks.se/deptlist.aspx?deptid=196

Karizma
0
destroyed
0

Jag syr en overall till min hund nu. Det blir så sjukt mycket mer billigare än att köpa plus att min pudel har sån liten hals till sin stora kropp..