Hundben !
Har lärt mig att kycklingben är farligt för hund men i vissa sajter står det att dom är mjuka och bra. Någon som vet mer om detta?? Vilka ben rekommenderar ni för hund ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Förr brukade man säga att F-ben skulle undvikas, dvs. fågel, fisk, fläsk och får. Men idag brukar man säga att det går fint så länge de inte är tillagade, det är då de kan splittras. Så länge de är råa så ska det gå bra. Vet dock inte riktigt vilka olika delar som är bäst, men vingar brukar många ge.
Det ben jag oftast ger är märgben. Billiga, lätta att få tag på och bra aktivering. Köper i mataffären, lägger i frysen och ger direkt därifrån.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Säger som 1 jag ger märgben från nöt då råa, man får man tag på älg så kan jag säga att det älskar dom :)
1. Kan hundar äta ben från rådjur? känner en jägare o får älg från han så rådjur får man men om jag frågar :)

#2 Javisst kan dom det. Hundar som spårar rådjursskankar brukar få mumsa i sig dom som belöning, med päls, klövar och allt, har jag hört. Klövarna brukar dock komma upp igen efter en stund…
3, tack då ska jag säga att han kan ge mig lite av det med :) Låter lite äkligt en hel ben o gnaga på men, men, det är ju inte jag som ska äta :D