Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 583 ggr
DianaK
0

270 hundar slaktas dagligen.

Läste i tidningen Hund Liv nr-1 2007 att på Filippinerna slaktas 100.000 hundar/år, 270 hundar slaktas dagligen.

Vill du hjälp hundarna från det grymma och illegala hundslakterierna,  Läs mer på www.animalprotection.se

http://www.hundliv.nu/

/DianaK

Malin-A
0

stackars hundar, hade man inte vart en luspank student så hade jag gärna bidraget med 90 :- Gråter

Benjy
0

men hundarna finns överallt och har inget hem och är oftast sjuka och kan sprida runt sjukdomar (tänker på många hundar som jag såg i thailand).. men visst är det endå hemskt. Dom borde kastrera hundarna.

Karmatarerskanise
0

Sen får vi ju ändå tänka på hur många djur som slaktar i Sverige.. Det är nog mkt mer än i filipinerna..

DianaK
0

Själv så bryr&tänker jag på alla djur som plågas och misshandlas, både i Sverige och andra länder, det ena utesluter inte det andra, människan har inte rättigheter att behandla djur som skit och andraklassens varelser, spelar ingen roll var i världen det sker. det skär i hjärtat på mig när varje gång jag ser att djur behandlas illa.För den som ska resa utomlads så kommer här en bra och läsvärd länk:))

http://www.djurskyddet.se/vaddukangora/nardureser/index.asp

Ha det bra! Glad

Mvh/DianaK                       En Dikt

A dog sits waiting in the cold autumn sun. Too faithful to leave, too frightened to run.

He's been here for days now with nothing to do But sit by the road, waiting for you.

He can't understand why you left him that day. He thought you and he were stopping to play.

He's sure you'll come back, and that's why he stays. How long will he suffer? How many more days?

His legs have grown weak, his throat's parched and dry. He's sick now from hunger and falls, with a sigh.

He lays down his head and closes his eyes, I wish you could see how a waiting dogs dies.

Av: Kathy Flood

KerstinP
0

Det är fruktansvärt. Man blir alltid lika ledsen när man läser om sådant här.

Alex
0

Det är hemskt, men jag säger som Benjy. Istället för att rädda enstaka hundar borde de använda pengarna till att kastrera de som finns. För problemet försvinner ju inte för att de räddar ett par hundar, även om det är bra för just de individerna. Men man räddar ju fler från lidande genom kastration..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

DianaK
0

Jag håller med er.Glad

En till bra länk

World Society for the Protection of Animals, (WSPA-London), som även medverkar i Eurogroup for Animal Welfare - EU-ländernas gemensamma organ för djurskydd.

Karmatarerskanise
0

#2 en av mina vänner var precis i thailand, och hon berättade om alla hemlösa bebisar där…. Tur jag inte bor i ett land med så stora hemlösa hund prob…. jag hade inte fått plats i huset :D