Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2160 ggr
Lyan
0

Smuggelvalpar?

Min pojkvän hittade pommevalpar på en gratis annonssida, eftersom de var fläckiga (som min) och annonsen verkade lurig så skickade han till dem och låtsades vara intresserad.

Mailet han fick tillbaka var minst sagt konstigt, telefonnummret var registrerat till Stockholm och mailen i Norje och vilken levererar renrasvalpar från ett annat land för 5500! Speciellt som de ligger på 15000kr och uppåt Förvånad

Hej,
       Vi har stort urval av Pomeranian valpar med perfekt vet kontrolleras.
Dessa valpar är renrasiga miniatyr Pomeranian.
Våra valpar är mycket vänliga och lekfulla, upp med barn.
De har kontrollerats av vår veterinär, hälsa garanteras.
Aktuell med vaccinationer och avmaskade.
Registrerade hos europeiska hund sammanslutning.
De omfattar en vård paket för en smidig övergång till ditt hem.
Valparna kommer tillsammans med 1 år hälsa garanti.
Våra valpar är 11 veckor gamla.
De vikt 18 oz och de kommer inte växa mer än 10 inches hög och wont vikt mer än £ 7.
De kommer inte kosta dig mer än 5500kr inklusive transport och leverans och du kommer att betala direkt till sällskapsdjur leverans företaget.
Jag har bilder bifogas för dig att göra ditt val och komma tillbaka till mig.
Hoppas läsa från dig igen.
Tack.

Valparna var snyggt typade i eftertraktad färg och leverans typ till dörren! Känns som man betalar och sedan kommer ingen valp. När jag googlade hade de annonserat på nästan varenda gratissida i Sverige!

Yessica
0

Ajdå! Låter som lurendrejeri. Om man ska kolla lite språket också, fast kan ju finnas seriösa som har svårt för språket, så jag är inte fördomsfull, men tänker också om dom är seriösa kanske man låter någon kolla igenom annonserna ändå så det inte ska uppfattas som mindre seriöst?

Trist när det ska finnas sånna här personer, hoppas inte alltförmånga går på det!  Rynkar på näsan

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

SaraC
0

Inte ett dugg seriöst törs jag lova. Högst troligen existerar inga valpar alls, utan de är bara ute efter pengar och kontoinformation.

Tråkigt att inte annonssidorna tar bort sådant här med en gång eller inför något system för att förhindra det.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karizma
0

haha ne gå inte på dom där anonnserna det finn mängder med raser de skriver ut. Det är inte smyggel utan skitsnack luririer :D Låt mig gissa ABC- anonnser blivit så där ursh trist o se det.

[Wera]
0

Låter som valparna inte finns 8)
För något år sedan mailade jag en som hade annonser ute på chihuahuavalpar, typ gratis som skickades till Sverige för några tusen (minns inte priset) och bilderna hade jag sett för typ 3 år sedan, (samma bilder hela tiden som dom använder, smart!) och jag bad om nya bilder på de nuvarande valparna som var till salu (låtsades vara intresserad) och fick gamla bilder som jag sett året innan! Så jag mailade tillbaka ett argt mail om att han lurade folk och massa sånt och fick inget svar av den fegisen :P

Lyan
0

Vet inte om de lagt ut på ABC-annonser, jag hittade dem på en lokal sida. När jag goolade namnet på telefonnumret fick jag upp flera sidor med samma annons.

Språket kan ju bero på om denna person nu kommer från Norge från början, men jag är överlag väldigt anti mot allt som är felstavat.

Annonsen var borttagen från vår lokala sida redan dagen efter så får verkligen hoppas att det var sidan som raderade den.

Det kändes väldigt skumt då valparna var mycket fint typade, både i ansiktet och välpälsade. De man hittar på annons under 15000kr brukar vara dåligt pälsade med fel proportioner i ansiktet.

Lyan
0

Har även hittat en annons på blandrasvalpar som ser dubbelmerlade ut, men om de nu är det så är det endast oseriöst, knappast smuggel. Men lureri är det om de nu är dubbelmerle.

SaraC
0

#5 Som sagt, högst troligen för att det inte finns några valpar. Fina bilder på fina valpar har de fått någon annanstans i från/tagit Glad

Helt ärligt, om man är seriös uppfödare/säljare och är så dålig på ett annat språk så ber man väl om hjälp att skriva. Alternativt skriver på norska som många gör. Svenska och norska är ju så nära varandra.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar