Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1573 ggr
sagalisa
0

Taxar!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån som har entax eller fler?? Jag har en taxflicka på snart 5 månader och det vore roligt och höra andras erfarenheter av denna ras!!!

Nickie
0

Jag har en liten taxtjej på 2 år.
Trodde det skulle vara lätt att fostra en tax efter 2 schäfrar varav den ena bla var tjänstehund och klubbmästare i lydnad.
Men ack så fel jag hade.
Hon är den mest trilska hund jag mött *S*
Och ibland funderar jag nästan på om hon är döv Flört
Men hon är gosig iallafall *L*

kerstinjoh
0

Tax????

Det är en liten råtta!Räcka ut tunganFundersamSkrattande

[helenal]
0

men väldigt söt råtta:)

Annette
0

Mina föräldrar har en Tax som heter Asta. Hon är 4 år gammal. Vi passar henne när det behövs. Hon gillar att vara med på hästutställningar, kan ligga i en stol en hel dag och titta.

Egentligen har jag aldrig varit förtjust i taxar, de vi haft förut har varit riktiga tråkmånsar. Men Asta är faktiskt väldigt mysig. Bra storlek också, bara att lägga henne i soffan, så är hon ur vägen ;)

Nickie
0

En typisk sak för min lilla tjej är att hon är väääldigt frusen.
Vill alltid vara på så varmt ställe som möjligt.
Som liggandes framför kupevärmaren, över elementen eller i fönstret när solen ligger på. Men i knät går lika bra. Glad

Regnar det ute så vill hon inte gå ut. Springer glatt till dörren men vänder ack så fort när man öppnar och hon ser att det regnar.

#2 Ja, har du numret till Anticimex.
Kanske tar de hand om Töntbullar oxå Oskyldig

sagalisa
0

Råtta?? Det var ingen råtta jag köpte när jag valde ut henne på kenneln iallafall……. tack för en helt orelevant kommentar

Annette
0

Asta är också väldigt frusen. Favoritplatsen är på en filt framför braskaminen, eller under täcket i sängen.

kerstinjoh
0

#6.FlörtDet var inte riktat till dig. Utan till #1:s lilla Tax, som går under namnet "Råttan".

Nickie
0

En annan sak som är väldigt typiskt vår lilla tjej är att tungan är mer utanför munnen än inne.
Ska bara pussas med allt och alla hela tiden.

Och sade jag enveten enveten ENVETEN?! Räcka ut tungan

sagalisa
0

Ja min är också väldigt fjäskig och pussig av sig! Inte så frusen av sig men sover gärna under täcket på natten:) Enveten….jo tack har fått känna av det med!