Bra sele?
Verkar finnas en hel del olika typer av selar, vilken skulle ni föredra till en lagotto som e ganska dragig och busig i kopplet?
Asså promenad sele ;)
#1 ja jag ska ju inte ha sele för att han drar, på den punkten e det ju träning och återigen träning som gäller ;)
Ska ha sele för att han ska kunna känna sig mer fri och när han får sina tok fnatt ska det inte bli nå "drag" i nacken när det tar stop ;)
#2 Som sagt.. Jag röstar för Y-selen.
Min lilla tjej far runt som en tok när hon är lös och det skaver inte på henne som en vanlig (typ spårsele) gjorde..
#3 ja spår selen ska ju symbolisera att nu ska vi jobba så sån sele får det inte vara, får kolla om jag hittar någon bra y-sele när vi åker in till djuraffären :)
Hur vet man vilka mått man ska ha?
#4 Hurtta har bra tåliga selar. Köpte min av dem..
Ni har ingen möjlighet att ta med hunden?
Annars vet jag inte. Finns måttanvisningar på Hurtta's hemsida, men jag förstod dem inte riktigt så jag köpte min på ögonmått, och den satt som en smäck. Tur! 
#5 ditt vi ska är det en bit att åka tyvärr så låter nog honom slippa den resa ;)
Men vi får mäta allt som mättas kan hemma och ta med måttband ditt å hoppas på det bästa XD
#6 Hehe ja, annars får du hoppas på att expiditen är duktig på sånt. De som är duktiga vet oftast ilken storlek som passar bäst. Många har även bytesrätt..
#7 hehe jepp, det går nog bra om vi hittar nåt passande ;)
Kan hålla med om y-selen, bäst för hundens kropp. Och att träna bort dragandet separat, inte genom att sätta på en sele och tro att det ska hjälpa utan verkligen jobba med det… men det hade du ju redan koll på ;)